قوانین ممنوع الورودی به ترکیه و دلایل دیپورت از ترکیه

اگر قصد سفر به ترکیه و یا اقدام برای گرفتن اقامت ترکیه را دارید حتما باید در مورد قوانین ممنوع الورودی به ترکیه و دلایل دیپورت از ترکیه را بندانید، در این مقاله سعی می شود به طور خلاصه، جامع و ساده به این مساله پرداخته شود به امید آنکه بتواند برای شما خوانندگان مثمر ثمر واقع شود.

ورود به کشور ترکیه

ورود به ترکیه و خروج از ترکیه

لازم است در هنگام ورود و خروج از این کشور گذرنامه معتبر و یا برگه های معتبری که به جای گذرنامه صادر می شود را به همراه داشت، بسته به مرزی که شما از آن تردد می کنید (زمینی، ترانزیت فرودگاهی و یا بنادر) نحوه بررسی گذرنامه متفاوت است، به طور مثال اگر شما قصد عبور از مرز ترکیه با خودرو را داشته باشید ممکن از گذرنامه ها در همان خودرو بررسی شود اما در هر صورت باید بدانید که این بررسی نباید بیشتر از 4 ساعت به درازا بیانجامد.

شرایط ورود به کشور ترکیه

چه کسانی نمی توانند به کشور ترکیه ورود کنند و شامل قوانین ممنوع الورودی به ترکیه می شوند؟

اگر یکی از شرایط زیر را دارا باشید دولت ترکیه از ورود شما به این کشور ممانعت به عمل می آورد:

  1. افرادی که فاقد گذرنامه یا برگه معتبر جایگزین گذرنامه یا ویزا یا مجوز اقامت می باشند یا این مجوز ها را با تقلب تهیه کرده و یا آنها را جعل کرده باشند.
  2. افرادی که پس از انقضای روادید، معافیت روادید یا مجوز اقامت حداقل در مدت شصت روز گذرنامه یا برگه معتبر جایگزین گذرنامه را تهیه نکرده باشند.
  3. افرادی که از دید نظم عمومی ترکیه و یا امنیت عمومی ترکیه قابل اعتماد نیستند.
  4. افرادی که مبتلا به یکی از بیماری های تهدید کننده بهداشت عمومی ترکیه هستند.
  5. افرادی که مرتکب جرائمی شده باشند که کشور ترکیه بر اساس معاهدات دو جانبه استرداد آن مجرمین را تعهده نموده و نیز افرادی که مظنون یا محکوم به چنین به جرائمی می باشند.
  6. افرادی که فاقد بیمه سلامت معتبر به مدت اقامت در ترکیه باشند.
  7. افرادی که دلایل معقول برای ورود به ترکیه، عبور از ترکیه یا اقامت در ترکیه ارائه ننمایند. (در این مقاله می توانید بیشتر با شرایط اقامت در ترکیه آشنا شوید)
  8. افرادی که فاقد امکانات مادی وافی و کافی برای مدت اقامت در ترکیه باشند.
  9. افرادی که حاضر نیستند هزینه های اهمال در حفظ روادید یا هزینه های ناشی از مجوز اقامت قبلی را بپذیرند و یا افرادی که به موجب قانون دریافت هزینه های عمومی تحت تعقیب بوده و حاضر نیستند هزینه های لازم الوصول را بپذیرند و یا افرادی که به موجب قانون کیفری ترکیه به شماره 5237 مورخه 29/09/2004 تحت تعقیب بوده ولی حاضر نیستند بدهی و جرائم خود را بپردازند.

باید در نظر داشت که در صورتی که به علت یکی از دلایل بالا از ورود فردی به کشور ترکیه ممانعت به عمل بیاید، دلیل را به او اعلام می شود، همچنین نحوه برخورداری موثر از حق اعتراض اتباع خارجی به این تصمیم و سایر حقوق و مسئولیت های قانونی نیز به او ابلاغ می شود.

پاسپورت ترکیه

مدت ممنوعیت ورود به کشور ترکیه چقدر است ؟

مدت ممنوعیت ورود به کشور ترکیه بر اساس قوانین ممنوع الورودی به ترکیه می تواند از سه ماه تا حداکثر پنج سال باشد، که تصمیم در مورد زمان دقیق این ممنوعیت به عهده اداره کل مهاجرت ترکیه است همچنین در حال بیم تهدید جدی از دید نظم عمومی ترکیه و امنیت عمومی موجود باشد اداره کل مهاجرت می تواند حداکثر به مدت ده سال دیگر را به آن بیفزاید.

افرادی که پس از انقضای مهلت اقامت یا اعتبار روادید و قبل از ثبت چنین وضعیتی از سوی مقامات صالح جهت خروج از کشور به استانداری ها مراجعه نمایند بیش از یکسال ممنوع الورود نخواهند شد.

شرایط لغو روادید

چه کسانی برای ورود به کشور ترکیه شامل قانون معافیت از ویزا می باشند؟

اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید جهت ورود به کشور ترکیه نیاز به روادید ندارید.

  1. اتباع آن دسته از کشور هایی که بنا به معاهدات دو جانبه با جمهوری ترکیه و یا مصوبه هیات وزیرات از دریافت روادید معاف هستند. (شهروندان جمهوری اسلامی ایران شامل این مورد می شوند و میتوانند هر 180 روز به مدت 90 روز را بدون گرفتن ویزا در این کشور اقامت داشته باشند)
  2. آن دسته از اتباع خارجی که هنگام ورود به ترکیه دارای مجوز اقامت یا مجوز کار معتبر می باشند.
  3. افرادی که به استناد ماده 18 قانون گذرنامه به شماره 5682 مورخه 15/11/1950 گذرنامه دارای مهر مخصوص دریافت داشته اند و اعتبار آن منقضی نشده است.
  4. افرادی که از وسایل نقلیه ای استفاده می کنند که ناگریز از ورود به فرودگاه ها و بنادر ترکیه می باشند و می توانند در صورت ضرورت وارود شهر های بندری و فرودگاهی شوند.
  5. افرادی که وارد بنادر دریایی می شوند می توانند حداکثر به مدت 72 ساعت در شهر بندری و یا حومه مجاور آن با هدف توریستی گردش نمایند.

چگونه مشکل ممنوع الورودی به ترکیه را حل کنیم ؟

واقعیت امر این است که پرونده با پرونده متفاوت است و افرادی که به شما تضمین 100% می دهند که تحت هر شرایطی مشکل ممنوع الورودی شما را حل می کنند، اگر نگوییم شیاد، نا آگاه از امور و شرایط هستند، اما اگر شما در این زمینه سوال دارید و می خواهید تمامی گزینه های پیش روی خود را بشناسید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت رایگان و تخصصی شما را راهنمایی کنند و راه های ممکن را به شما اطلاع دهند.

23 پاسخ

  1. سلام یک سال پیش وقتی میخواستم از ترکیه بیام ایران تو فرودگاه گفتن باید جریمه بدی راندوو داشتم اما کیم لیک نداشتم حدود ۴ ماه اونجا بودم و تو فرودگاه جریمه را پرداخت نکردم الان باز میخوام برگردم میتونم جریمه را پرداخت کنم یا نه ؟

    1. سلام،لطفا از طریق صفحه ارتباط با ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

  2. سلام پس ازیازده ماه از یوان انصراف و کیملیک هارو پس داد وبرگشتییم بما گفتند تا پنج سال مجوز ورود مجدد داده نمیشه آیا این حقیقت داره یااگه هست بعدازچهارسالیکه گذشته راهی هست یاخیر..
    تشکر

  3. در مورد دخترم سوال داشتم پناهندگیش رد شد و الان حدود یکسال و نیم از ممنوعیت ۵ ساله او گذشته چطور میتونم موانع ممنوع الورودی رو حل کنم چه راه حلی پیشنهاد میدید ؟
    در ضمن به هنگام خروج از ترکیه مبلغ جریمه رو هم پرداخت کردیم در فرودگاه و اینجا وکیل ترک داشت ( ترکیه منظورم هست ) گفت مشکلی پیش نمی یاد می‌تونه بعد از شش ماه برگرده ترکیه و دخترم سال قبل اواخر سال میلادی ۲۰۲۰ به هنگام ورود فرودگاه استانبول مانع ورود او شدن و اجازه ورود ندادن الان با توجه به صحبتهای شما میخواستم ببینم راه امیدی هست به غیر از تحصیل . من خودم حدود ۷ سال هست ساکن ترکیه در شهر آنتالیا هستم .

    بی نهایت سپاس از شما

    1. با سلام و احترام
      پاسخ سوال شما هم بله هست و هم خیر، باید مورد شما دقیق تر بررسی شود تا جواب قطعی داد، لطفا از طریق راه های ارتباطی در صفحه تماس با ما سوال خود را مطرح کنید تا مشاوره بگیرید.
      موفق باشید

  4. سلام .پسر من زیر کیس من حساب میشه. الان میخواد برگرده ایران. اگه بخواد برگرده دوباره به ترکیه محدودیت زمانی داره؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

  5. میبخشید برای رفع ممنوع الورودی به خاک ترکیه از طریق اقامت تحصیلی پس از رفتن به کنسولگری چه مراحلی باید طی شود.

    1. لطفا از طریق صفحه ارتباط با ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

  6. سلام.برای رفع دیپورتی دعوتنامه از یک شخص ساکن ترکیه لازم است…یا بامراجعه به سایت در کافی نت تشکیل پرونده ویزای تحصیلی یا کاری یا درخواستی مبنی بر ضروری بودن ورود شما به ترکیه لازم هست..اخذ بیمه سه ماهه …سندملکی بنامتان…پرینت حساب بانکی باموجودی حداقل دو میلیون تومان..تحویل مدارک به کنسولگری یا سفارت…جواب رد یا قبولی یکماه میاد…بعداز قبولی میتونید جریمه را در مرز پرداخت کنید جریمه یکماه 205لیر هست..

  7. من ۲سال و۶ماه درترکیه پناهنده بودم واختیاری پرونده خودم روبستم وبه ایران بازگشتم والان حدود۶ماه هست که ایران هستم والان میخوام برگردم ترکیه میشه راهنمایی کنیدهیچ جریمه ای پرداخت نکردم

    1. ا سلام و احترام
      طبق توضیحات شما، شما 5 سال ممنوع الورود به کشور ترکیه خواهید بود اما برای اطلاعات بیشتر و اطمینان از این مساله با یکی از راه های ارتباطی صفحه ارتباط با ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی شوید

  8. سلام وقت بخیر ببخشید من 1سالو نیم پیش رفتم ترکیه بعد چند نفربودیم که پیش یکی ازماها مواد مخدربود همه ما رو دستگیرکردن نزدیک 7ماه زندان بودیم که دادگاه بازبشه بعدش رفتیم دادگاه مارو ازاد کردن یکی مونو نگهداشتن بعدش ما رو بردن دیپورت کردن ایران حالا میخوام برم ترکیه ایا میتونم

    1. از طرف ما یک ایمیل حاوی اطلاعات ارتباطی با همکارمان در این زمینه ارسال شده است که می توانید تماس به عمل بیاورید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.
      موفق باشید

  9. درود
    یکی از بستگان من چند سال UNبوده و در ترکیه اقامت داشته است. لیکن به جرم زورگیری و سرقت مدتی به زندان افتاد و سپس به ایران دیپورت شد . حال پس از گذشت حدود ۸ ماه از دیپورتی قصد دارد دوباره به ترکیه برگردد.مطابق با قوانین ترکیه چنین کاری امکان پذیر هست یا خیر؟ سپاس بی پایان

  10. سلام وقت بخیر
    من حدود 5 سال پیش در مدت زمان ویزای توریستی از مرز ادیرنه ترکیه غیرقانونی خارج شدم و یونان بودم مدتی که نهایتا درخواست بازگشت داوطلبانه کردم
    با توجه به خروج بنده از ترکیه بصورت غیرقانونی و گذشت حدود 5 سال آیا ممنوع ورودم یا به محض وردم به خاک ترکیه بازداشت یا دیپورت میشم ؟\

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام و احترام
      مورد شما باید دقیق تر بررسی شود، احتمالا شما ممنوع الورود هستید و می توانید این مساله را از طریق کنسولگری ترکیه در ایران پیگیری کنید برای بررسی دقیق تر با ما تماس بگیرید

  11. سلام وقت بخیر
    من دانشجو هستم و خونه دارم اقامتم به خاطر نداشتن برگه دانشجویی رد اومد در سال ۲۰۲۰ ورود و خروج زدم به خاطر کرونا شرطی وارد شدم اقامت بهم داده نشد مرزها بسته شد دوباره درخواست زدم رد اومد خروج زدم برام دو سال ممنوع الورود زدن ایا میتونم رفعش کنم هم خونه دارم هم دانشجو هستم هزینه جریمه هم تو فرودگاه واریز کردم

    1. با سلام و احترام
      بله ، از طریق وکالت به وکیل ترک امکان پیگیری و اعتراض دارد

  12. با سلام و عرض خسته نباشید
    من دو سال و نیم پیش لب مرز یونان در روستای ادیرنه با خیلی افراد دیگر پلیس گرفت و به مرز بازرگان آورد و داخل خاک ایران فرستاد و به مدت ۲ سال دیپورت شدم از ترکیه والان با توجه به اینکه دوسال و شش ماه میگذره و دیپورتیم تمام شده میخوام برم ترکیه جریمه نقدی دارم اگر دارم چقدر است ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      شما از چه طریقی مطلع شدید که دو سال دیپورت شدید؟ اگر اطمینان کامل از این موضوع دارید می توانید وارد خاک ترکیه شوید و جریمه مورد نظر را پرداخت کنید. ولی اگر اطمینان کامل از این موضوع ندارید می توانید وکیلی در ترکیه بگیرید و از طریق این وکیل استعلام بگیرید و بعد از مشخص شدن مدت زمان دیپورت و جریمه به راحتی اقدام کنید و بدون مشکل وارد خاک ترکیه شوید.
      موفق باشید

  13. سلام وقت بخیر یکی از اشناهای بنده تو ترکیه زندگی می‌کرده و کیملیک گرفته و بعد اومده ایران الان ۴سال و خورده ای که گذشته اما موقع ورود گفتم نمیتونی وارد ترکیه بشی چطور میتونم مشکلش رو برطرف کنه چند ماه از ممنوع الورودیش مونده؟

    1. با سلام و احترام
      در این خصوص باید وکیل ترک بگیرید و از طریق دادگاه ترکیه مساله را پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: