فروش تاریخی در صنعت بازی های موبایل ترکیه

 

توافق بزرگ شرکت بازی‌ های موبایل «پیک گیمز» ترکیه، راه را برای تکرار این موفقیت توسط دیگر بخش‌ ها و استارت آپ ‌های کشور هموار کرده است.

فروش شرکت بازی ‌های موبایل «پیک گیمز» (Peak Games) ترکیه به کمپانی Zynga آمریکا که اولین یونیکورن کشور است٬ موفقیتی بزرگ در حوزه کار آفرینی بوده و بزرگترین فروش تاریخ ترکیه لقب گرفت.

پروفسور فریده بهار ایشین٬ عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه «باشکنت» استانبول در مصاحبه با خبرنگار آناتولی با اشاره به بازتاب این توافق شرکت پیک گیمز در جهان گفت: «موفقیت این شرکت مسیر دیگر شرکت ‌ها و استارت آپ ‌های ترکیه را هموار کرده و از دو جنبه اهمیت زیادی دارد. ابتدا این توافق یک نقطه عطف برای شروع کارها خواهد بود. دومین نکته مهم نیز زمان فروش است. در حالی که ویروس کرونا تاثیر منفی خود را بر اکوسیستم جهانی گذاشته٬‌ این توافق نشان داد کسب و کار دیجیتالی تاثیر زیادی از این بحران نپذیرفته است.

اکنون بازار دیجیتال جایگاه بهتری را در مقایسه با سایر بخش‌ ها به دست آورده و در حال رشد است. ترکیه نیز در این زمینه سرمایه انسانی قوی در اختیار دارد. استفاده از این سرمایه انسانی در استارت آپ ‌ها بسیار مهم است. این فرصت در همه زمینه‌ های دیجیتالی مانند بازی ‌ها، نرم افزارها، رایانش ابری و هوش مصنوعی وجود دارد.»

وی با تاکید بر این که این یونیکورن٬‌ منبع الهام سایر بخش‌ ها در ترکیه است٬‌ گفت: شرکت ‌ها و استارت آپ‌ های زیادی می ‌توانند در یک تا دو سال آینده به این نقطه دست یابند.

ایشین با اشاره به اهمیت گامی که در رابطه با افزایش ارزش برند برداشته شده، اظهار داشت: این توافق را نباید تنها به عنوان یک فروش محصول یا برند تلقی کرد. آن در واقع فروش یک کسب و کار و ایده است. این موفقیت می‌ تواند باعث افزایش آگاهی از ترکیه در جهان شود. همچنین موجب ظهور یونیکورن‌ های جدید شده و نقش مهمی در بررسی پتانسیل های ترکیه خواهد داشت.

صنعت آی تی کشور ترکیه صنعتی رو به جلو

در چند سال اخیر حوزه آی تی و نرم افزاری در کشور ترکیه رشد چشم گیری داشته است و اگر قصد تاسیس شرکت در این حوزه دارید کشور ترکیه از بهترین گزینه هاست، شما برای اینکار می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

منبع : خبرگزاری آناتولی

ثبت شرکت در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: