بزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه افتتاح شد

این فرودگاه که در استانبول قرار دارد، سومین فرودگاه بین المللی این شهر می باشد که با حضور رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان افتتاح شد.

در حال حاضر ظرفیت این فرودگاه 90 میلیون مسافردر سال می باشد که این باعث شده است جزو 5 فرودگاه بزرگ جهان قرار بگیرد اما پیش بینی می شود با به پایان رسیدن فاز های تکمیلی این پروژه تبدیل به بزرگترین فردوگاه در ترکیه و جهان بشود.

میزان ظرفیتی که پیش بینی می شود طی ده سال آینده این فرودگاه به آن دست پیدا کند 200 میلیون مسافر در سال می باشد که با رسیدن به این میزان از گنجایش، سالها رکورد در اختیار این فرودگاه خواهد ماند.

چهار فاز تکمیل فرودگاه جدید استانبول در سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد که در این صورت این فرودگاه دارای شش باند پرواز و دو پایانه مسافری ۷۶ کیلومتر مربعی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی فرودگاه آتلانتای آمریکا توانست ظرفیت پذیرش و جابجایی حدود ۱۰۴ میلیون مسافر در سال را کسب کند. فرودگاه‌های پکن با ظرفیت پذیرش حدود ۹۶ میلیون، دوبی با توان پذیرش بیش از ۸۸ میلیون، توکیو با ظرفیت جابجایی بیش از ۸۵ میلیون مسافر و لوس‌آنجلس با امکان پذیرش افزون بر ۸۴ میلیون مسافر از جمله بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

ترافیک هوایی ترکیه به دلیل حضورش در منطقه ارتباطی آسیا و اروپا و داشتن بهترین ظرفیت ها در منطقه هر ساله با افزایش چشمگیری پیش رو می باشد، به طور مثال در شش ماهه نخست سال میلادی جاری با افزایش 15 درصدی رو به رو بوده است.

فرودگاه آتاتورک استانبول در حال حاضر دارای ظرفیت جابجایی ۶۴ میلیون مسافر و فرودگاه صبیحای این شهر نیز توان پذیرش ۳۰ میلیون مسافر را در سال دارد.

تازه‌ترین پیش‌بینی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، نشان می‌دهد که تعداد مسافران هوایی در ۲۰ سال آینده دوبرابر می‌شود و از ۴.۱ میلیارد مسافر در سال جاری به ۸.۲ میلیارد مسافر در سال ۲۰۳۷ خواهد رسید.

از این دست اخبار نشان از آن دارند ترکیه در این سال ها عرصه رشد و شکوفایی اقتصادی و رفاهی بوده که این کشور را تبدیل به یکی از بهترین کشور های منطقه و آسیا برای سرمایه گذاری کرده است.

منبع : یورونیوز فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: