آغاز مجدد مقررات آمدوشد به مدت سه روز در ترکیه

 

براساس بخشنامه وزارت کشور ترکیه، مقررات محدودیت آمد و شد برای مقابله با گسترش ویروس کرونا از ساعت 00:00 بامداد جمعه یکم مه به مدت سه روز در 30 کلان ‌شهر و استان زونگولداغ ترکیه آغاز شده است.

محدودیت آمد و شد برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در 30 کلان ‌شهر آدانا، آنکارا، آیدین، بالیک‌اسیر، بورسا، دنیزلی، دیاربکر، ارزروم، اسکی‌شهیر، غازی عانتب، حتای، استانبول، ازمیر، قهرمان‌ماراش، کایسری، کوجاایلی، قونیه، مالاتیا، مانیسا، ماردین، مرسین، موغلا، اردو، ساکاریا، سامسون، شانلی‌اورفا، تکیرداغ، ترابزون، وان و استان زونگولداغ اعمال می‌شود.

طبق این بخش‌ نامه فردا جمعه اول ماه مه، بازارها، فروشگاه‌ های مواد غذایی و سبزیجات از ساعت ‌09:00 تا 14:00 فعالیت خواهند کرد. شهروندان بجز افراد 65 ساله و بالاتر و افراد زیر 20 سال تنها می ‌توانند بدون استفاده از خودروهای شان «بجز افراد معلول» به نزدیکترین بازار و فروشگاه‌ های مواد غذایی رفته و خرید کنند. روزهای آخر هفته «شنبه و یکشنبه» نیز شهروندان از خانه خارج نخواهند شد.

در همین حال نانوایی ‌ها، موسسات بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه ‌ها‌، ادارات پست، آب همچنین روزنامه‌ ها و شرکت های توزیع گاز، مراکز تماس اضطراری، ‌آفاد، هلال احمر ترکیه، واحدهای پشتیبانی اجتماعی «وفا» از این محدودیت معاف هستند.

در نظر داشته باشید که در این ایام برای حفظ سلامتی خود و خانواده خود باید به نکات بهداشتی و قوانین قرنطینه گوش دهیم. مجموعه تراست گلوبال آرزومند است که شما و عزیزان تان در سلامت کامل به سر ببرید و امیدواریم در آینده ای نزدیک این مشکلات همگی حل خواهند شد.

منبع : خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: