گرفتن اقامت ترکیه با تولد در این کشور و هزینه ها

 

خیلی از وقت ها والدین قصد این را دارند که فرزندشان را در کشوری به غیر از ایران به دنیا بیاورند، هم به علت آنکه از خدمات درمانی ویژه آن کشور بهره مند شوند و هم فرزندشان بتواند در بدو تولد تابعیت یک کشور دیگر هم بدست بیاورد. اما ترکیه را نمی توان از جمله کشور هایی دانست که تابعیت آن بر اساس خاک باشد، بلکه تابعیت این کشور بر مبنای خون است و فرزندی که پدر و مادر خارجی داشته باشد فقط می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. البته اگر والدین تا قبل از 18 سالگی فرزند خود، تابعیت کشور ترکیه را بدست بیاورند، فرزندشان هم به تبع تابعیت ترکیه را اخذ می کند.

هزینه درمان در ترکیه

همان طور که پیش تر ذکر کردیم، کشور ترکیه به دلیل خدمات مناسب پزشکی که به توریست ها ارائه می کند، تبدیل به مقصد بسیاری از بیماران گشته است. هزینه های درمانی در کشور ترکیه نسبت به ایران بالاتر می باشد. اما اگر خود را در این کشور بیمه کنید، می توانید به راحتی از خدمات ارائه شده در بهترین مراکز درمانی این کشور بهره مند شوید. نوع این بیمه می تواند خصوصی و یا دولتی باشد اما سقف هزینه های آن بسته به مبلغی است که خودتان برای آن بیمه خواهید پرداخت. مقدار هزینه ای که باید برای درمان در این کشور باید بپردازید به طور کامل تحت تاثیر نوع درمان و نیز بیمارستان انتخابی تان قرار دارد. اما به طور مثال هزینه ی درمان سرطان و شیمی درمانی در بیمارستان های استانبول از ۱۰ هزار لیر شروع می‌شود که همان طور که مشاهده می کنید مبلغ بسیار بالایی نسبت به کشور ایران به حساب می آید. لازم به ذکر است اورژانس (۱۱۲) در تمامی‌ شهرهای ترکیه معاینات اولیه را در محل و به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌‌دهد و می توانید از آن بهره مند شوید.

شرایط تولد نوزاد در ترکیه

یک کودک متولد شده در ترکیه از پدر و مادر خارجی می تواند اقامت ترکیه را دریافت کند حتی اگر پدر و مادر شهروندی ترکیه را نداشته باشند. هر سفارت و کنسولگری روش ها و شرایط متفاوتی برای ثبت تولد نوزاد دارد که مهاجران باید به سفارت مربوطه مراجعه کنند تا برای ثبت تولد و درخواست گذرنامه اقدام کنند و هر کدام شامل هزینه ی جداگانه ای است. پس از آن والدین برای اخذ مجوز اقامت نوزاد به ستاد پلیس محلی منطقه درخواست دهند و فرم هار تکمیل و هزینه ها را پرداخت کنند.

ثبت تولد نوزاد خارجی

اگر فرزند شما در ترکیه به دنیا آمد و شما یک شهروند ترک نیستید می توانید در سفارت یا کنسولگری کشور تان تولد بچه را ثبت کنید و به کودک شما گواهی تولد از کشور شما داده می شود و تولد نوزاد نیز ثبت می شود. قبل از این اعمال باید تولد کودک را در ثبت احوال ترکیه ثبت کنید شما تا ۳۰ روز پس از تولد این کار را باید انجام دهید در غیر این صورت باید جریمه بپردازید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت در کنسولگری را برای شما آورده ایم:

  • گزارش تولد در بیمارستان
  • فرم فرمول A
  • گذرنامه والدین
  • گواهی تولد والدین
  • گواهی ازدواج والدین
  • اگر قبلا والدین طلاق گرفته باشند حکم طلاق
  • هزینه ثبت و دریافت گواهی تولد

هزینه زایمان در بیمارستان های ترکیه

برای زایمان در ترکیه داشتن بیمه بسیار مهم است که هزینه های زایمان را پوشش دهد. هزینه زایمان در بیمارستان های دولتی تقریبا با ۱۰۰۰ دلار و در بیمارستان های خصوصی بین ۲٫۳۰۹ تا ۲٫۶۳۸ دلار است. نوزادانی که به برنامه بهداشت والدین اضافه شده اند فقط برای ۳۰ روز تحت پوشش قرار می گیرند. به دلیل اینکه نوزاد ها پس از تولد نیاز به مراقبت دارند شما موظف به دریافت بیمه بهداشت جداگانه برای نوزاد هستید. تمام اینها جزء هزینه های زایمان در بیمارستان های ترکیه هستند.

انواع بیمه درمانی در ترکیه

بیمه در این کشور به دو صورت دولتی و خصوصی موجود می باشد که هر کدام شرایط خاص خود را داراست. بیمه ی دولتی که توسط شرکت های خصوصی انجام می شود، مخصوص آن دسته از افرادی است که در اقدام به سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت کرده اند. هم چنین مهاجرانی که در شرکت های ترکی مشغول به کار هستند هم می توانند از این بیمه بهره برند. برای این منظور کارفرما با پرداخت حق بیمه ی سالیانه می تواند شما را در بهره بردن از این بیمه سهیم کند. بیمه ی خصوصی که توسط شرکت های خصوصی ارائه می شود نیز به آن دسته از افرادی تعلق دارد که به قصدی جز کار و سرمایه گذاری به ترکیه مهاجرت نموده اند. در حقیقت این نوع بیمه رایج ترین نوع بیمه است. بنابراین بسیاری از ایرانیان از این روش برای بیمه کردن خود در کشور ترکیه استفاده می نمایند.

هزینه های بیمه درمانی در ترکیه

هزینه ی بیمه درمانی در ترکیه به طور کامل به نوع بیمه ی انتخابی و هزینه ای که برای آن می پردازید دارد. طبق قانون حاکم بر کشور ترکیه، کلیه ی افراد زیر هفده سال و بالای شصت و پنج سال نیازی به پرداخت هزینه برای بیمه شدن نداشته و بیمه ی آن ها کاملا رایگان خواهد بود. در غیر این صورت باقی افرادی که در بازه ی زمانی بین این سنین قرار می گیرند، مجبور به پرداخت هزینه برای بیمه درمانی هستند. به طور کلی هزینه ی بیمه درمانی برای افراد بین هجده تا بیست و سه سال، حدود ۴۰۰ لیر در سال خواهد بود. این رقم برای افراد تا شصت و پنج سال چیزی حدود ۳۰۰۰ لیر در سال خواهد شد اگر برای ادامه ی روند درمان به مراکز درمانی ترکیه مراجعه کنید بر اساس نوع بیمه ۱۰ تا ۴۰ درصد از هزینه های درمانی باید توسط خود شخص شما پرداخت شود و باقی هزینه های توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

البته بیمه هایی هستند که تمامی هزینه های درمانی تان را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهند. این نوع از بیمه ها مسلما نیازمند پرداخت هزینه های سالیانه  بیشتری نیز می باشند. اگر به بیماری خاص و حادی دچار نشدید، می توانید از خدمات رایگان موجود در داروخانه ها بهره برید. برای استفاده از این ویژگی، باید به داروخانه ها مراجعه کرده و از خدمات پزشکی داروخانه ها استفاده کرده و نسبت به دریافت داروهای خود اقدام کنید.

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید ؟

با ما تماس بگیرید تا بتوانیم به شما در این راه کمک کنیم و اگر نیاز به خدماتی در این زمینه و اطلاعات در زمینه بیمارستان های ترکیه دارید می توانید به راحتی با ما ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: