چگونه برای شرکت خود در ترکیه افتتاح حساب بانکی کنیم ؟

 

ترکیه کشوری است که در چند سال اخیر هر ساله رشد اقتصادی را داشته و سرمایه در حال گردش آن بسیار بالاست، این امر باعث شده است که خیلی از سرمایه گزاران و صاحبان کسب و کار به فکر این بی افتند که در کشور ترکیه ثبت شرکت کنند. یکی از ملزومات ثبت شرکت در ترکیه افتتاح حساب بانکی در ترکیه است، اینکار یکسری شرایط و مراحل دارد که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم، ضمن اینکه اگر قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارید می توانید از صفحه ثبت شرکت در ترکیه دیدن بفرمایید تا از اطلاعات دقیق و جامع این کار مطلع شوید.

اولین قدم افتتاح حساب بانکی برای شرکت، دریافت شماره مالیاتی

اولین نکته ای که باید در مورد آن آگاه شوید این است که در کشور ترکیه برای انجام هر عملی نیاز به یک شماره ی مالیاتی دارید. به این شماره ی مالیاتی در زبان ترکی ورگینو نو ماراسی گفته می شود. بنابراین جهت افتتاح حساب در کشور ترکیه ابتدا باید شماره مالیاتی دریافت کنید. حال باید بدانیم چگونه می شود شماره مالیاتی دریافت کرد؟ بدین منظور باید به اداره مربوطه در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید. یافتن ورگی دایرسی یا به عبارتی اداره ی ورگی نزدیک محل زندگی تان کار بسیار کار ساده ای است. تنها کافی است در اینترنت جستجو کنید و نزدیک ترین اداره ی ورگی به خود را یافته و به آن مراجعه کنید. بعد از مراجعه به اداره ی مربوطه و نشان دادن پاسپورت تان، به شما یک برگه ی A5 تحویل داده خواهد شد که باید آن را پر کنید. موارد خواسته شده در این برگه شامل نام و نام خانوادگی شخص متقاضی و پدر و مادر او، شماره تلفنی که در ترکیه استفاده می کنید و یک آدرس است. نکته ای که باید بدانید این است که آدرسی که در این فرم می نویسد اهمیت ندارد که آدرس کجا است؛ می توانید آدرس هتل مورد اقامت تان را بنویسید. در ادامه بعد از تکمیل این برگه و امضا کردن آن، آن را تحویل می دهید و پس از انتظار مدت زمانی حدود ۵ دقیقه، شماره ی مالیاتی خود را دریافت خواهید کرد. اطلاعات مالیاتی شما بر روی یک برگه ی A5 ثبت و به شما تحویل داده شده که باید آن را همیشه نگهداری نمایید.

افتتاح حساب برای ایرانیان در ترکیه چگونه صورت می گیرد؟

مهم ترین مورد در این خصوص این است که تمامی بانک ها در ترکیه برای ایرانیان حساب باز نمی کنند و تنها بانکی که امروزه به چنین عملی دست می زند بانک زراعت است. البته حتی تمامی شعب این بانک نیز برای ایرانیان حساب باز نمی کند و این امر به نظر رئیس شعبه بستگی دارد. بنابراین باید به دنبال شعباتی از بانک زراعت بگردید که برای ایرانیان اقدام به افتتاح حساب می کند. بعد از یافتن شعبه ی مورد نظر از بانک زراعت، با به همراه داشتن برگه ی A5 و پاسپورت خود، نسبت به باز کردن حساب بانکی اقدام نمایید. نکته ای که باید در مورد آن آگاه شوید، این است که شما امکان افتتاح دو نوع حساب بانکی را دارید. یکی از این حساب ها، حساب ارزی (دلار یا یورو) است که بسته به علاقه ی خود انتخاب خواهید کرد. اما باید بدانید این یک حساب بین المللی نیست. این بدان معنی است که از خارج از کشور ترکیه امکان واریز پول به این حساب ها را ندارید. نوع دوم حساب، حساب به صورت لیر است.

در نهایت یک دبیت کارت دریافت خواهید کارت. توجه کنید این نوع کارت با کردیت کارت بسیار متفاوت می باشد. در واقع دبیت کارت از جنس ویزا کارت است و بر روی حساب لیر شما می باشد و می توانید توسط آن از دستگاه ها خرید کرده و از بانک ها پول بردارید. در نهایت بعد از تحویل دادن مدارک خود، مدارک شما برای استعلام فرستاده خواهد شد. این امر بین ۲،۳ ساعت تا یک روز به طول خواهد انجامید. بنابراین فردای روز مراجعه خود، دوباره به بانک باز گردید و پس از باز کردن حساب مدارک خود را دریافت کنید. سوال دیگر در این خصوص این است که آیا سود به سپرده ایرانیان تعلق می گیرد؟ پاسخ این سوال را به طور مفصل در مطالب بعدی به شما ارائه خواهیم داد.

افتتاح حساب با شماره مالیاتی و پاسپورت

در ترکیه یک ایرانی با دریافت شماره مالیاتی و پاسپورت امکان افتتاح حساب بانکی را دارد Tولی این حساب در وهله اول فقط امکان دریافت و پرداخت از طریق کارت در فروشگاههای و از طریق ATM  را دارد ،برای دریافت حساب اینترنتی آن هم فقط از بعضی سایت می باید حساب اینترنتی را از طریق تلفن فعال نمود بدیهی است ; برای هر گونه دریافت و پرداخت اینترنتی باید پیامک که حاوی کد ورود و انتقال هست را در سیستم وارد کنید این حساب با توجه به تحریم ها امکان دریافت از بانک های کشور ای دیگر را ندارد.

دریافت کردیت کارت در ترکیه

پس از اخذ اقامت و با داشتن TC  یا همان شماره ملی و همچنین ثبت آدرس شخص در سازمان آمار ترکیه میتوانید به نوعی کردیت کارت بگیرید. در این نوع کردیت کارت باید به اندازه که می خواهید کردیت استفاده کنید در حساب تان پول به صورت سپرده یا بلوکه داشته باشید شایان ذکر است در ترکیه از یک پیراهن ۲۰ هزار تومانی تا ویلا های میلیون دلاری را میتوانید به صورت کردیت خریداری کنید.(بدیهی است بعضی کالا ها و خانه ها شامل این مورد نیستند )

کردیت کارت با اقامت کاری

در نوع دیگر دریافت کردیت کارت شما باید اقامت کاری داشت ; باید اقامت کاری یاçalışma izni  برای شما ماهیانه حقوق و بیمه بازنشستگی از طرف شرکتی که بر آن کار میکنید پرداخت می شود کردیت کارت دریافتی بستگی  به حقوق و مزایای شما دارد.

افتتاح حساب برای شرکت ها در ترکیه

افتتاح حساب بانکی از طریق ثبت شرکت در ترکیه این نوع افتتاح حساب نیازی به اخذ اقامت نیست شما در پروسه ثبت شرکت در ترکیه سرمایه شرکت را به حسابی واریز می کنید این حساب امکان دریافت کردیت کارت را دارد ولی مقدار آن بستگی به ترنور  مالی (گردش مالی)شرکت دارد.

همین امروز اقدام کنید

شما می توانید از صفر تا صد کار ثبت شرکت خود را به ما بسپارید و مطمئن و آسوده اقدام سرمایه گذاری در کشور ترکیه بکنید، تنها کافیست که با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: