پیدا کردن شغل در ترکیه

داشتن یک شغل از جمله پیش نیازهایی است که هر فردی باید داشته باشد تا بتواند به کمک آن هزینه های زندگی اش را پرداخت کند. گاهی اوقات پیدا کردن یک شغل در کشوری که در آن ساکن هستید اندکی سخت  به نظر می‌رسد و همین شرایط سخت انسان را مجبور می‌کند که برای یافتن کار و یک منبع درآمد به کشورهای دیگر سفر کند. معمولا کشورهایی که از نظر اقتصادی در سطح بالایی هستند بهترین گزینه برای انتخاب به شمار می‌روند. از جمله کشورهایی که در سال های اخیر اقتصاد رو به جلویی را در آن می‌توان مشاهده کرد کشور ترکیه است. احتمالا اطلاع دارید که این کشور با کشور ما ایران، مرزهای مشترک داشته و به همین دلیل اغلب کسانی که در یافتن یک شغل و کار مناسب در کشورمان ناموفق ظاهر می‌شوند به این کشور مسافرت کرده و سعی می‌کنند یک شغل مناسب در آن پیدا کنند.

البته دقت داشته باشید که رفتن به این کشور و کار کردن در آن شرایط خاص خود را داشته و برای آنکه بتوانید راحت‌تر و با درصد اطمینان بالاتر در ترکیه کار مورد نظر خود را بیابید باید این شرایط را دارا باشید. نکته مهم دیگر آن است که باید بدانید از چه طرقی می‌توان یک کار مناسب و با درآمدی نسبتا خوب در این کشور بیابید. البته سعی کنید کاری متناسب با میزان توانایی و دانشی که در اختیار دارید پیدا کنید تا درصد موفقیتتان در شغل مورد نظر نیز افزایش یابد. ما این متن را آماده کرده‌ایم تا شرایط کار و روش های پیدا کردن یک شغل مناسب در ترکیه را به شما بشناسانیم و کمکتان کنیم تا در این مورد موفق عمل کنید.

کشور ترکیه

معرفی کشور ترکیه

قبل از آن به بررسی شرایط کار در ترکیه و فاکتورهایی که باید از آنها برخوردار باشید تا بتوانید یک شغل مناسب در این کشور پیدا کنید، قصد داریم ابتدا به صورت اجمالی و مختصر این کشور را شما معرفی کنیم. ترکیه موقعیت جغرافیایی جالبی دارد؛ قسمتی از این کشور در آسیا و قسمتی دیگر از آن در اروپا واقع شده است و همین ویژگی، وضعیت و موقعیت های کاری زیادی را در آن ایجاد کرده است. این کشور مساحتی نزدیک به هشتصد هزار کیلومتر مربع داشته و حدود 82 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. پایتخت ترکیه آنکاراست و 81 استان را می‌توان در این کشور نام برد.

استانبول مهم‌ترین شهر کشور ترکیه بوده و سالانه مردم زیادی برای گردش، تفریح، خرید، بازدید از آثار باستانی و مناظر طبیعی به این شهر می‌روند و چند روزی را در هتل های لوکس و شیک استانبول اقامت می‌کنند. همان طوری که اشاره کردیم ترکیه موقعیت خاصی دارد و به عنوان گذرگاه آسیا و اروپا به شمار می‌رود و برخی کشورها از جمله ایران از همین مسیر برای ترانزیت کالا استفاده می‌کنند.

ترکیه یک کشور کوهستانی و پر باران است و به همین دلیل مناظر طبیعی و بسیار دیدنی را می‌توان در آن مشاهده کرد. البته در همه جای این کشور وضعیت به همین منوال نیست و در بخش های مرکزی ترکیه زمین هایی بدون گیاه و پوشش گیاهی دیده می‌شود. میانگین بارش سالانه در این مناطق زیر 25 سانتی متر اعلام شده است.

پوشاک، مواد غذایی، تجهیزات مطرح در زمینه حمل و نقل و منسوجات از جمله کالاهایی هستند که این کشور صادر کرده و درآمد قابل ملاحظه‌ای از این راه به دست می‌آورد.

سفر به ترکیه

علت سفر به ترکیه برای کار

یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از ایرانیان برای پیدا کردن کار و شغل مناسب به این کشور مهاجرت کنند، شرایط اقتصادی خوبی است که ترکیه در حال حاضر از آن برخوردار است. موقعیت استراتژیک این کشور موقعیت های شغلی خوبی را در اختیار اتباع دیگر کشورها قرار داده و به همین سبب مهاجرت کاری به این کشور در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است.

از دیگر دلایلی که باعث شده ایرانی‌ها تمایل داشته باشند در ترکیه مشغول به کار شوند نزدیک بودن و داشتن مرزهای مشترک با این کشور است. ترکیه با استان آذربایجان غربی هم مرز است و همین نزدیکی باعث شده که افرادی که تلاششان برای پیدا کردن شغل مناسب در ایران با موفقیت همراه نبوده به این کشور سفر کرده و خواهان پیدا کردن یک شغل در ترکیه شوند.

گزارشات نشان می‌دهد که کشور ترکیه ششمین اقتصاد در اروپاست و همین شرایط اقتصادی مطلوب و مناسب باعث شده پیدا کردن کار و شغل در آن به راحتی امکان پذیر شود. فعالیت و توجه ترکیه به بخش های صنعتی و کشاورزی نیز از دیگر دلایلی است که باعث افزایش تنوع درآمد در این کشور شده است و یکی از فواید و مزیت های همین تنوع در درآمد می‌تواند خبر خوبی باشد برای کسانی که دوست دارند صاحب یک شغل در ترکیه باشند.

نداشتن نفت، توجه به تولیدات و توانمندی های داخلی، توجه به دامپروری و کشاورزی از جمله مهمترین دلایلی است که باعث شده کشور ترکیه اقتصاد رو به رشدی داشته و در پی در اختیار گرفتن کارگر برای انجام این امور باشد. ترکیه توانسته خود را در میان یکی از 20 کشور برتر جهان در رابطه با تولیدات صنعتی مطرح کند و این نشان از پیشرفت روز به روز این کشور دارد.

پیدا کردن شغل در ترکیه

شرایط پیدا کردن شغل در ترکیه

در ابتدا باید این نکته را بگوییم که برای آنکه بتوانید صاحب یک شغل در ترکیه شوید باید بتوانید به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید. البته آشنایی شما باید در حدی باشد که به صورت کاملا روان به این زبان صحبت کنید. البته در کنار روان و سلیس صبحت کردن به زبان ترکی باید آن را نیز به صورت کاملا صحیح و درست هم بنوسید. اگر به این مورد مجهز هستید بدانید که پیدا کردن یک شغل در ترکیه به راحتی برایتان میسر خواهد شد و هیچ سختی در این راه وجود نخواهد داشت. حتی می‌توانید امیدوار باشید که مشاغلی با درآمدهای بالا در این کشور پیدا کنید. هر چه توانایی هایتان بیشتر باشد امید به یافتن کارهایی با درآمد و وضعیت اجتماعی مناسب‌تر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال توانایی صحبت کردن به زبان های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا در شرکت های چند ملیتی که در ترکیه مشغول به کارند یک شغل مناسب بیابید.

شرط مهم دیگری که باید برای پیدا کردن کار در ترکیه داشته باشید، مجوز گرفتن است. شما بدون مجور نمی‌توانید به خاک هیچ کشوری ورود پیدا کرده و در آن کار پیدا کنید. ترکیه نیز از این قانون مستثنی نیست و افرادی که می‌خواهند یک شغل در ترکیه پیدا کنند باید مجوز داشته باشند. برای گرفتن مجوز هم می‌توانید به دو روش اقدام کنید:

  1. می‌توانید با مراجعه به سفارت و یا اداره مهاجرت این کشور از آنها درخواست کنید تا مجوز کار برایتان صادر کنند.
  2. اگر فردی قبل از ورود به ترکیه کاری مناسب برای خود پیدا کند می‌تواند از کارفرما بخواهد تا یک اجازه نامه برای کار کردن فرد مورد نظر به اداره مهاجرت ترکیه و یا وزارت کار این کشور ارسال کند.

روش های پیدا کردن کار در ترکیه

برای آنکه بتوانید در کشور ترکیه صاحب یک شغل مناسب شوید باید بدانید که از چه طرقی می‌توان کار پیدا کرد. در ادامه به برخی از روش هایی که می‌توان به کمک آنها شغل در ترکیه بیابید اشاره خواهیم کرد.

یافتن کار با کمک ویزای توریستی

یکی از راه هایی که می‌توانید به کمک آن یک شغل در ترکیه پیدا کنید ویزای توریستی است. برای آنکه بدانید در کشور ترکیه چه فرصت های شغلی موجود است می‌توانید به صورت یک گردشگر و یا مسافر به آن سفر کرده و سپس روزنامه هایی که در آنها نیازمندی های این کشور منتشر می‌شود را خریداری کنید. از این طریق می‌توانید متوجه شوید که این کشور به چه مشاغلی نیاز دارد و آیا شما می‌توانید به راحتی در ترکیه صاحب یک منبع درآمد شوید یا خیر. توجه داشته باشید که با  استفاده از ویزای توریستی نمی‌توانید در این کشور کار کنید.

یافتن یک شغل مناسب در ترکیه از طریق سفارت

مراجعه به سفارت ترکیه و تقدیم کردن مدارک و نامه درخواست نیز از جمله راه های پیدا کردن شغل در ترکیه است. معمولا باید مشخصات شخصی، توانایی‌ها و سوابقی که دارید را به همراه مدارک تحصیلی و نامه درخواست کار به سفارت این کشور ارائه دهید. اگر مدارک شما مورد تایید قرار گرفت به یک کارفرما در ترکیه معرفی خواهید شد. معمولا بین کارفرمای مشخص شده و فردی که متقاضی کار در ترکیه است یک قرار داد یک ساله نوشته می‌شود و در آن قرار داد نیز نوع فعالیت و آدرس محل کار به صورت کاملا دقیق قید می‌شود.

کار کردن در ترکیه

موسسه‌ها  و سایت های کاریابی

از دیگر روش هایی که می‌توان به کمک آن یک شغل در ترکیه پیدا کرد، موسسه های های کاریابی این کشور هستند. می‌توانید رزومه و سوابق کاری و تحصیلی خود را به یکی از این موسسات فرستاده و منتظر باشید تا شغلی متناسب با کار و توانایی هایتان به شما معرفی شود. روش کار این موسسات بدین صورت است که بعد از پیدا کردن کار مورد نظر و موافقت فرد متقاضی کار، معمولا قسمتی از دستمزد به موسسه مورد نظر پرداخت می‌شود. از جمله موسسه های کاریابی می‌توان به Nunu، Arbeitsvermittlung، Alexander Hughes اشاره کرد.

علاوه بر موسسه های کاریابی، سایت های کاریابی نیز می‌توانند در پیدا کردن یک شغل در ترکیه به شما کمک کنند. نام برخی از این سایت‌ها به شرح زیر است:

  • Jobs In Istanbul
  • yenibiris.com
  • secretcv.com
  • Marmaris Recruitment

نتیجه گیری

برای پیدا کردن شغل و کار مور نظر خود باید بتوانید به یکی از زبان های ترکی استانبولی و یا زبان انگلیسی صحبت کنید و ضمنا ممنوعتی برای دریافت مجوز نیز نداشته باشید.

اگر تلاش های شما برای کار در ایران با موفقیت همراه نیست بهتر است برای آنکه بتوانید یک شغل خوب در ترکیه پیدا کنید توانایی و تخصص خود را افزایش دهید.

پیدا کردن شغل در ترکیه

آیا قصد پیدا کردن شغل در ترکیه را دارید؟

موسسه حقوقی،مشاوره و سرمایه گذاری گلوبال آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در این زمینه میباشد. تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: