معرفی اپراتورهای تلفن همراه ترکیه

زمانیکه ایران را به مقصد یک کشور دیگر ترک می‌کنید مسئله مهمی با عنوان ارتباطات پیش روی شما قرار می‌گیرد. شما ممکن است در هر لحظه‌ای از مسافرت و یا مهاجرت خود به استفاده از تلفن همراه نیاز داشته باشید. این مسئله زمانی که تعداد دوستان و آشنایان شما زیاد است اهمیت وافری خواهد داشت. ترکیه نیز یکی از مهمترین مقاصد توریستی و مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می‌شود بنابراین باید با اپرتورهای تلفن همراه ترکیه آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید. پیش از معرفی اپراتورهای کشور ترکیه، بهتر است اطلاعات مقدماتی را در این زمینه به دست آورید.

انواع سیمکارت

انواع سیمکارت در کشور ترکیه

کشور ترکیه چندین نوع سیمکارت دائمی و غیر دائمی را برای مسافران تعیین نموده است و شما می‌توانید در صورت نیاز هر کدام از سیمکارت های مربوطه را خریداری کنید. البته تهیه برخی از سیمکارت‌ها قوانین خاصی دارد که شما نیز باید مشمول آن‌ها باشید تا بتوانید سیمکارت مورد نظرتان را دریافت نمایید. این سیمکارت‌ها عبارتند از:

سیمکارت دائمی:

تنها کسانی می‌توانند امتیاز خرید سیمکارت دائمی را به دست آورند که در یکی از بانک های ترکیه حساب فعال دارند یا اینکه ملکی را در این کشور خریداری کرده باشند.

سیمکارت اعتباری:

این سیمکارت‌ها محدودیت سیم کارت های دائمی را ندارند اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در صورت عدم استفاده از آن‌ها به مدت شش ماه، امتیاز آن‌ها را از دست خواهید داد. همه اپراتورهای ترکیه این سیمکارت‌ها را ارائه می‌کنند اما در مبلغ خرید و خدمات با یکدیگر متفاوت هستند.

سیمکارت گردشگری:

یک خبر خوب برای کسانی که ویزای سه ماهه ترکیه را دریافت کرده اند! شما می‌توانید سیمکارت گردشگری با اعتبار سه ماهه را خریداری کرده و از آن استفاده کنید اما بعد از سه ماه غیر فعال شده و دیگر نمی‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

سیمکارت بین المللی: این هم یک سیمکارت متفاوت است که اپراتورهای تلفن همراه در کشور ترکیه ارائه داده‌اند. شما با خرید سیمکارت بین المللی می‌توانید از آن در 200 کشور جهان استفاده نمایید بدون اینکه نیاز باشد بعد از ورود به هرکشور پروسه خاصی را برای فعال سازی یا حفظ اعتبار سیمکارت انجام دهید.

سیمکارت های ایرانی در ترکیه

سیمکارت های ایرانی در کشور ترکیه

اگر اقامت شما در کشور ترکیه کمتر از 60 روز باشد می‌توانید از سیمکارت های داخلی ایران نیز استفاده کنید اما اگر به هر دلیلی اقامت شما حتی بیش از 60 روز باشد دیگر نمی‌توانید از همان سیمکارت استفاده نمایید البته اگر پیش از اتمام مهلت شصت روزه نسبت به تمدید سیمکارت خود اقدام نمایید مسئله خاصی را نخواهید داشت که البته قدری دردسر دارد و قطعا استفاده از سیمکارت های ترکیه در مسافرت به این کشور شرایط بهتر و مطلوب تری را برای شما به دنبال خواهند داشت.

اپراتورهای ترکیه

اپراتورهای همراه در کشور ترکیه

اکنون که با مباحث و مسائل مقدماتی در خصوص ارتباطات در کشور ترکیه آشنا شده‌اید بهتر است با اپراتورهای این کشور نیز آشنا شوید. اپراتورهای تلفن همراه در کشور ترکیه عبارتند از:

  • ترکسل
  • ودافون
  • ترک تلکام

ترکسل

بزرگ‌ترین اپراتور داخلی کشور ترکیه است که پوشش سراسری داشته و اغلب مردم ترکیه به همراه ایرانیان ساکن در این کشور نیز مبادرت به استفاده از آن نموده‌اند. فروشگاه های مربوط به فروش سیمکارت ترکسل در سراسر ترکیه با تجهیزات متنوع و فناوری

های پیشرفته آماده سرویس دهی به همه مراجعین هستند. شما می‌توانید به یکی از این فروشگاه‌ها مراجعه کرده و سیمکارت مورد نظر خود را با توجه به محدودیت‌ها و مزایایی که دارد انتخاب نموده و آن را خریداری کنید. سرعت اینترنت ترکسل نیز از 2G شروع شده و به 5G ختم می‌شود. بنابراین می‌توان گفت از سرعت مطلوبی برخوردار است.

یکی از مهمترین مزایای خرید سیمکارت ترکسل مربوط به زمانیست که شارژ سیمکارت شما تمام شده است. شما می‌توانید صرفا با زدن دکمه یک به فردی که مورد نظرتان است اطلاع دهید تا با شما تماس بگیرد. نکته قابل توجه اینکه حتی می‌توانید در ایران نیز از این سیمکارت استفاده کنید و فقط کافیست حالت رومینگ این سمکارت را فعال کنید. برخی از کدهای مهم در سیمکارت های ترکسل عبارتند از:

  • ستاره 123 مربع جهت چک کردن میزان اعتبار
  • ستاره 100 مربع جهت مشاهده منو اصلی خدمات ترکسل
  • ستاره 159 مربع جهت مشاهده باقی مانده بسته
  • ستاره 711 مربع جهت اطلاع از اینکه یک شماره متعلق به کدام شرکت است.
  • برای ارتباط با خدمات مشترکین ترکسل در ترکیه نیز می‌توانید با شماره 05325320000 تماس بگیرید.

ودافون

نام دومین اپراتور برتر کشور ترکیه ودافون است که البته رقابت شدیدی را با اپراتور اول یعنی ترکسل دارد. ودافون برای افزایش میزان کاربران خود سعی نموده است نظر آن‌ها را به شیوه های مختلف جلب نماید و خدمات متنوعی را نیز به آن‌ها ارائه کند. در این زمینه می‌توان به ارائه سیمکارت های تعطیلات اشاره کرد که اعتباری 120 روزه دارند یا اینکه پوشش سراسری اینترنت در اپراتور ودافون به قدری بالاست که شامل اغلب نقاط ترکیه می‌شود و در این خصوص نیاز نیست مکان های دور افتاده را حذف کنیم.

امتیاز دیگری که خرید سیمکارت های ودافون برای شما به دنبال دارد این است که مسئولین رسیدگی کننده به مشکلات مشترکین همگی به زبان انگلیسی مسلط هستند و دیگر نیازی نیست مشکلات خود را به زبان ترکی بیان کنید. جهت ارتباط با امور مشترکین ودافون نیز می‌توانید با شماره تلفن 05425420000 تماس بگیرید. همانند نمونه اخیر نیز می‌توانید با شماره گیری 123 از میزان شارژ سیمکارت خود مطلع گردید.

ترک تلکام

کوچکترین اپراتور ملی کشور ترکیه ترک تلکام نام دارد. این اپراتور نیز پوشش گسترده‌ای دارد و اینترنت را با سرعت های 2G، 3G و 4G ارائه می‌کند اما مسئله‌ای که در خصوص آن وجود دارد این است که هرگز برنامه دقیقی از خدمات خود ارائه نمی‌دهد و شما نمی‌دانید واقعا خرید کدام یکی از انواع سیمکارت های این اپراتور مرجح‌تر است اما در کنار این‌ها بد نیست بدانید که امکان استفاده از سیمکارت های ترک تلکام در ایران نیز وجود دارد و شما می‌توانید با فعال کردن حالت رومینگ، آن‌ها را در ایران نیز مورد استفاده قرار دهید.

در ترکیه چگونه سیمکارت بخریم؟

خرید سیمکارت در ترکیه کار بسیار راحتی است و شما کافیست به دفاتر خدماتی مربوط به اپراتورها که در سطح تمامی‌شهرها مشاهده می‌شوند مراجعه کنید. فرودگاه های ترکیه اولین جایی هستند که می‌توانید سیمکارت مورد نظر خود را تهیه کنید اما قطعا باید مبلغ بیشتری پرداخت نمایید چرا که فرودگاه‌ها به فروش اجناس با قیمت بسیار بالا شهرت دارند. اگر به همراه تورهای گردشگری سفر کرده‌اید می‌توانید از تورها نیز سیمکارت مورد نظرتان را بخرید اما فراموش نکنید که واقعی‌ترین قیمت‌ها در فروشگاه های رسمی‌مربوط به عرضه سیمکارت است.

نکته دیگری هم که نباید فراموش کنید این است که پس از خرید سیمکارت و بعد از وارد کردن کدهای فعال سازی که از طرف اپراتورها در اختیار شما قرار می‌گیرند باید به مدت یک ساعت صبر کنید تا سیمکارت مورد نظر فعال شود. اصولا تمام سیمکارت‌ها بعد از یک ساعت فعال می‌شوند اما اگر به مشکل خاصی در این زمینه برخورد کردید می‌توانید با امور مشترکین اپراتور مورد نظرتان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: