مشخصات یک ملک مناسب در ترکیه چیست؟

کشور ترکیه در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده و همین مسئله باعث شده تا افراد از سراسر دنیا جذب این کشور شده و اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کنند. نکته مهمی که باید بدانید این است که دولت ترکیه تلاش کرده تا با فراهم کردن شرایط خاصی، این امکان را به سرمایه گذاران خارجی بدهد تا بتواند از طریق سرمایه گذاری در این کشور از مزایای مختلفی نظیر اخذ پاسپورت ترکیه و… بهره مند شوند.

در نتیجه شما می‌توانید سرمایه خود را به کشور ترکیه آورده و با خرید ملک در این کشور اقدام به سرمایه گذاری در یکی از کشورهای در حال توسعه کنید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا مهم‌ترین نکاتی که برای خرید خانه در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید پرداخته و بیان کنیم که به منظور خرید یک ملک عالی در ترکیه لازم است تا به چه شرایطی توجه داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم.

موقعیت ملک

بدون هیچ شک و تردیدی یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید ملک در کشور ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت آن ملک است. به هر میزانی که ملک خریداری شده شما در مناطق خوب کشور ترکیه باشد، به همان اندازه می‌توانید انتظار داشته باشید که در آینده ارزش آن افزایش پیدا کرده و بتوانید آن را با قیمت بالاتری به فروش برسانید.

البته یکی از موضوعات بسیار مهمی‌که در رابطه با خرید ملک در ترکیه باید بدانید این است که ملک در کشور ترکیه بر خلاف ایران روند کندتر و طولانی مدت تری برای رشد دارد و به همین دلیل لازم است تا به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید.

در واقع خرید ملک را به عنوان یک راه ساده برای اخذ ویزای ترکیه و یا بهره مند شدن از مزایای آن در نظر بگیرید. اگر بخواهیم در این رابطه توضیحاتی را بیان کنیم باید به این نکته توجه داشته باشید که از انتهای سال 2017 تا به امروز دولت ترکیه تلاش کرده تا قیمت ملک را در وضعیت ثابتی نگه دارد و انتظار می‌رود که در آینده نیز شاهد روند افزایشی اما بسیار کند ملک در کشور ترکیه باشیم.

سال ساخت ملک

سال ساخت ملک نیز پارامتر و موضوع مهمی‌است که برای خرید خانه در ترکیه باید به آن توجه کنید. نکته مهم این است که خانه های نوساز ارزش بیشتری در کشور ترکیه داشته و هر چه سن ساختمان افزایش پیدا کند، ارزش آن به طرز چشمگیری کاهش می‌کند.

به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید یک ملک مناسب در ترکیه به سراغ خانه های نوساز رفته و تلاش کنید تا با توجه به بودجه خود خانه های نوساز در کشور ترکیه را خریداری کنید.

شهر محل قرارگیری ملک

مثل هر کشوری در ترکیه نیز محل قرار گیری و شهری که در آن اقدام به خرید خانه می‌کنید، تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آن خانه خواهد داشت. در واقع شهرهای بزرگ و مشهور ترکیه خانه های گران قیمت تری داشته و هر چه به سراغ شهرهای کوچک‌تر بروید این مبلغ به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر باید به این موضوع توجه داشته باشید که به صورت کلی شهرهای ترکیه که در سمت غرب این کشور قرار دارند به دلیل نزدیکی به اروپا به عنوان شهرهای گران قیمت شناخته شده و همین مسئله باعث شده تا قیمت ملک در این شهرها افزایش چشمگیری پیدا کند. اگر بخواهیم به طور متوسط قیمت هر متر مربع خانه در شهرهای مختلف ترکیه را به شما معرفی کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت متوسط هر متر مربع در استانبول ۴۴۳۲ لیر
  • قیمت متوسط هر متر مربع در ازمیر ۳۵۶۹ لیر
  • قیمت متوسط هر متر مربع در آنتالیا ۴۱۰۰ لیر
  • قیمت متوسط هر متر مربع در آنکارا ۲۹۰۰ لیر
  • قیمت متوسط هر متر مربع در دنیزلی ۱۵۰۰ متر

پیشنهاد ما این است که به منظور خرید یک ملک مناسب در ترکیه به سراغ شهرهای مهم‌تر این کشور رفته و اقدام به خرید خانه در این شهرها کنید، چرا که انتظار می‌رود رشد ملک شما در آینده بیشتر باشد و بتوانید سرمایه خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

معماری و نقشه ساختمان

معماری و نقشه ساختمانی یکی از موضوعات بسیار مهمی‌است که در هنگام خرید خانه در ترکیه باید آن را بررسی کرده و به این پارامتر مهم توجه داشته باشید. نکته مهم این است که کشور ترکیه دارای خانه های خوش ساخت و زیبایی است و به هر میزانی که به مناطق مرفه شهرهای ترکیه نزدیک‌تر شوید، می‌توانید خانه های خوش نقشه‌تر، خاص‌تر و جذاب‌تر را مشاهده کنید.

حتی شما می‌توانید در کشور ترکیه خانه های ویلایی را مشاهده کنید که نمونه آن را به سختی می‌توانید در نقاط دیگر دنیا ببینید. همین مسئله باعث شده تا افراد بسیار زیادی اقدام به خرید خانه در ترکیه کرده و تلاش کنند تا سرمایه خود را به این کشور برده و اقدام به سرمایه گذاری بر روی ملک کنند.

نکته و موضوع دیگری نیز که در رابطه با معماری و طراحی خانه‌ها در ترکیه باید بدانید این است که پس از اینکه کشور ترکیه در معاهدات بین المللی مختلفی زیر مجموعه قاره اروپا شد، دولت این کشور تمام تلاش خود را کرد تا در مسیر اروپایی شدن قدم برداشته و قوانین و مقررات خاصی را مثل سایر کشورهای اروپایی رعایت کند.

در حوزه ساختمان سازی، معماری و طراحی ساختمان نیز این کشور مثل سایر کشورهای اروپایی دارای طراحی و معماری استاندارد بوده و خانه های نوساز در کشور ترکیه مشابه خانه های اروپایی هستند.

اهمیت خرید ملک مناسب در ترکیه

پس از آن که نگاهی به مشخصات یک ملک مناسب در ترکیه انداخته و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را بیان کردیم، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا خرید ملک در ترکیه اهمیت و جذابیت دارد. اگر بخواهیم در رابطه با این مسئله توضیحاتی را بیان کنیم، لازم است تا به موارد مختلفی اشاره کرد:

هزینه‌ای کم زندگی در ترکیه

یکی از نکات مهمی‌که باید بدانید این است که هزینه زندگی در کشور ترکیه به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر بوده و همین مسئله باعث افزایش محبوبیت این کشور شده است.

جاذبه های گردشگری و تفریحی مختلف

درصد بسیار زیادی از سرمایه موجود در کشور ترکیه به دلیل حضور گردشگران و توریست‌ها در این کشور است، چرا که کشور ترکیه دارای جاذبه های گردشگری و توریستی مختلف بوده و این مسئله به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در این کشور لحظات فوق العاده‌ای را تجربه کرده و از این جاذبه‌ها نیز بازدید کنید.

روند سریع خرید خانه در ترکیه

یکی از نکات بسیار مهمی‌که باید بدانید این است که دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی تلاش کرده تا فرآیند و مسیر خرید خانه در ترکیه را آسان و سریع کند. همین موضوع به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی خانه خود را خریداری کرده و اقدام به سرمایه گذاری بر روی ملک در این کشور کنید.

 

دریافت شهروندی ترکیه

در کنار تمامی‌مزایا و ویژگی هایی که زندگی در کشور ترکیه دارد، اما عمده افرادی که اقدام به خرید خانه در این کشور می‌کنند به دنبال آن هستند تا پس از سرمایه گذاری در ملک در این کشور، بتوانند پاسپورت و تابعیت ترکیه را دریافت کرده و تبدیل به شهروندان این کشور شوند.

موضوع و نکته مهمی‌که باید بدانید این است که امروزه پاسپورت ترکیه از نظر رتبه و ارزش 39 امین پاسپورت دنیا بوده و شما می‌توانید با استفاده از پاسپورت این کشور به ۷۱ نقطه مختلف جهان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنید. این مسئله باعث شده تا مردم کشورهایی که پاسپورت آن‌ها ارزش بسیار کمی‌دارد، اقدام به سرمایه گذاری در کشور ترکیه کرده و از این طریق پاسپورت و تابعیت این کشور را به دست بیاورند.

اگر شما نیز به دنبال آن هستید تا تابعیت یک کشور توسعه یافته را دریافت کرده و پاسپورت کشوری را دریافت کنید که ارزشمند است، می‌توانید با خرید خانه در ترکیه و ورود سرمایه خود به این کشور، به این هدف بسیار مهم دست پیدا کرده و پاسپورت کشور ترکیه را بدست بیاورید.

آیا به دنبال یک ملک مناسب در ترکیه هستید؟

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و متعهد در زمینه خرید ملک و مستغلات در ترکیه آماده خدمت رسانی به فارسی زبانان عزیز سراسر جهان می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: