مزیت زندگی در استانبول نسبت به تهران چیست؟

افرادی که قصد زندگی در استانبول را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می کنند این است که مزیت زندگی در استانبول نسبت به تهران چیست و چه عواملی باعث شده تا این شهر محبوبیت بسیار زیادی در بین مهاجرین به دست بیاورد.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای زندگی در استانبول نسبت به تهران آشنا کرده و در مورد این مسئله بسیار مهم اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله بسیار مهم صحبت کرده و در مورد مزیت زندگی استانبول اطلاعات مختلفی را بیان کنیم.

شرایط زندگی در استانبول

مساحت بزرگ تر، تراکم جمعیت کمتر

اگر قصد زندگی در یک شهر را دارید، یکی از موضوعات بسیار مهمی که لازم است تا آن را بررسی کنید، تراکم جمعیت در آن شهر است. در همین راستا باید به این نکته توجه داشته باشید که به صورت کلی شهر استانبول نسبت به تهران شهر پرجمعیت تری به حساب می آید اما باید به این موضوع اشاره کنیم که مساحت این شهر بسیار بزرگ تر از تهران است.

در واقع شهر تهران تنها 730 کیلومتر مربع مساحت دارد، این درحالی است که مساحت استانبول بیش از 5 هزار کیلومتر مربع است. یعنی مساحت استانبول نسبت به تهران ۷ برابر است و همین مسئله باعث شده تا تراکم جمعیت در این شهر بسیار کمتر از تهران باشد و شما بتوانید بدون مشکل ازدیاد جمعیت در این شهر زندگی کرده و استانبول را به عنوان شهر محل زندگی خود انتخاب کنید.

در همین راستا اگر قصد دارید تا به سراغ یک شهر با امکانات پیشرفته مثل تهران رفته اما با مشکلاتی چون شلوغی بیش از اندازه شهر تهران مواجه نشوید، پیشنهاد ما این است که اقدام به زندگی در استانبول کنید، چرا که این شهر با وجود امکانات فوق العاده خود مشکلات ایجاد تراکم و ازدیاد جمعیت بیش از اندازه تهران را ندارد.

موقعیت جغرافیایی و داشتن خط ساحلی

یکی دیگر از مهم ترین مزایایی که شهر زیبای استانبول در کشور ترکیه نسبت به تهران دارد، موقعیت جغرافیایی عالی و داشتن خط ساحلی است. در واقع موقعیت جغرافیایی استانبول باعث شده تا شرایط آب و هوایی در این منطقه برای زندگی فوق العاده مناسب باشد.

همچنین برخلاف شهر تهران که هیچ خط ساحلی نداشته و در سال های اخیر تلاش های مختلفی تنها برای ایجاد دریاچه های مصنوعی در این شهر انجام شده، شهر زیبا استانبول دارای خط ساحلی بوده و وجود این خط ساحلی باعث شده تا شما بتوانید به دریا سیاه و همچنین دریای مرمره متصل شوید. این مسئله باعث شده تا آب و هوای استانبول فوق العاده بهتر از تهران شده و این شهر تبدیل به یکی از بهترین مقاصد مهاجرین به حساب بیاید.

اگر به منظور انتخاب شهر محل زندگی، وضعیت آب و هوایی برای تان اهمیت بسیار زیادی دارد پیشنهاد ما این است که حتماً به سراغ استانبول آمده و در این شهر فوق العاده زیبا و خاص زندگی کنید.

قدرت خرید بیشتر برای خرید و یا اجاره خانه

اگر قصد دارید تا به صورت جامع دو شهر را با یکدیگر مقایسه و بررسی کرده و یکی از این دو شهر را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنید، لازم است تا اقدام به بررسی و ارزیابی قیمت خانه ها در هر دو این شهرها کرده و بررسی کنید که قدرت خرید و یا اجاره خانه در کدام یک از این روش برای شما بیشتر است، چرا که این پارامتر به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین شاخصه های بررسی کیفیت زندگی در شهرها به حساب می آید.

به همین منظور اگر بخواهیم شهر زیبای استانبول را با تهران مقایسه کنیم، باید گفت که پس از افزایش ناگهانی قیمت خانه و اجاره مسکن در شهر تهران، از نظر قدرت خرید خانه و اجاره شهر مردم در استانبول می توانند با قدرت بیشتری در این شهر اقدام به خرید خانه و یا اجاره کرده و به راحتی در استانبول زندگی کنند. این مسئله باعث شده تا امروز افراد بسیار زیادی ترجیح داده اند که اقدام به خرید خانه در استانبول کرده و اقدام به زندگی در این شهر کنند.

میانگین درآمد و حقوق بالا

به منظور زندگی در استانبول لازم است تا میانگین درآمد و حقوق این شهر را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و آن را با شهر تهران مقایسه کنید. در همین راستا باید گفت که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده خالص درآمد مردم تهران به صورت سالیانه 320 دلار است. از سوی دیگر اما خالص درآمد سالیانه در شهر در استانبول ۵۲۰ دلار است.

این مسئله باعث شده تا شما بتوانید به صورت میانگین در استانبول درآمد بیشتری نسبت به تهران بدست بیاورید. به همین دلیل امروزه افراد بسیار زیادی اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده و به عنوان شهر محل زندگی خود استانبول را انتخاب کنند.

نمای شهر استانبول

توزیع عادلانه ثروت

از مهم ترین مزایای زندگی در استانبول می توان به توزیع عادلانه درآمد در این شهر اشاره کرد. در واقع به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که در شهر استانبول شما نمی توانید افراد بیلیونر را پیدا کنید و در صورت وجود این دسته از افراد، درصد آن ها نزدیک به صفر است. این در حالی است ۳۴ درصد جمعیت تهران را افراد بیلیونر و با درآمد بالا تشکیل می دهند. این مسئله بیانگر عدم توزیع عادلانه ثروت در تهران است و همین موضوع باعث شده تا شاهد اختلاف طبقاتی سنگینی در شهر تهران باشیم.

هزینه زندگی کمتر

همان طوری که در بخش های قبلی بیان کردیم، میانگین درآمد در استانبول بسیار بیشتر از تهران است. از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در استانبول نسبت به تهران پایین تر است. این مسئله بیانگر آن است که در صورت زندگی در استانبول شما درآمد بیشتر و هزینه های کمتری خواهید داشت.

از سوی دیگر آمارهای جهانی نشان می دهد که قدرت خرید مردم استانبول به نسبت مردم تهران بسیار بیشتر است. این مسئله بیانگر آن است که توده جامعه در شهر استانبول می توانند نیازهای خود را راحت تر از مردم تهران برطرف کنند.

سیستم حمل و نقل عمومی ارزان تر

یکی از پارامترهای مهم به منظور انتخاب محل زندگی بررسی سیستم حمل و نقل عمومی است. به منظور بررسی این مسئله باید گفت به صورت کلی شهر تهران و استانبول دارای سیستم حمل و نقل عمومی قابل قبولی هستند و شرایط این دو شهر از نظر سیستم حمل و نقل در وضعیت یکسانی قرار دارند.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هزینه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در شهر استانبول کمتر از تهران بوده و شما می توانید با هزینه های پایین تری از سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر استفاده کنید. این موضوع به عنوان یکی دیگر از مزایا شهر استانبول به حساب می آید.

هزینه های زندگی

افزایش محبوبیت استانبول در بین مهاجرین ایرانی

پس از این که شما را به صورت کامل با مزایای زندگی در استانبول آشنا کردیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل وجود مزایا زندگی استانبول، در سال های اخیر میزان مهاجرت به ترکیه و زندگی در استانبول در بین ایرانیان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

وجود مزایای مختلف و همچنین امکانات رفاهی گوناگون در شهر استانبول باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به سراغ این شهر آمده و در آن زندگی کنند.

در این بین یکی از مهم ترین دلایلی که اکثر ایرانیان به سراغ کشور ترکیه می روند، هزینه های پایین زندگی در استانبول و همچنین امکان دریافت پاسپورت ترکیه پس از زندگی در این کشور است. به منظور بررسی این موضوع باید گفت، به دلیل ارزش بالای پاسپورت ترکیه امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا اقدام به مهاجرت به این کشور کرده و پس از خرید خانه در ترکیه، پاسپورت این کشور را به دست بیاورند.

در واقع شما می توانید با اخذ تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه بدون ویزا به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده و بدون مشکل به اقصی نقاط دنیا بروید. این مسئله نیز به عنوان یکی دیگر از مهم ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه ای شناخته می شود.

همچنین نباید از این مسئله غافل شد که به دلیل حضور ترکیه در قاره اروپا شاهد پیشرفت های چشمگیر این کشور هستیم و کشور ترکیه در سال های اخیر توانسته جایگاه ویژه ای در مراودات بین المللی به دست بیاورد و این مسئله سبب افزایش اهمیت کشور ترکیه در بین مهاجرین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: