آیا چند همسری در ترکیه قانونی است؟ قوانین ازدواج در ترکیه

افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند یکی از سوالات مهمی که مطرح می کنند این است که قوانین ازدواج در ترکیه چگونه است؟ به منظور بررسی این مسئله باید گفت که شرایط و قوانین ازدواج در ترکیه نسبتا ساده هستند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا در کنار بررسی قوانین ازدواج در ترکیه شما را با مدارک لازم و روندی که در رابطه با الزامات ازدواج قانونی در ترکیه باید طی شود آشنا کرده و در مورد آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

قوانین ازدواج در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در ترکیه

یکی از قوانین ازدواج در ترکیه این است که تمامی مدارک برای ازدواج در این کشور باید اصل بوده و توسط مراجع مربوطه به ترکی ترجمه شده باشند.  ارائه مدارک زیر برای عروس و داماد هنگام درخواست مجوز ازدواج در ترکیه الزامی است.

  • گواهی صلاحیت برای ازدواج
  • گذرنامه ده ساله کامل با حداقل اعتبار شش ماه
  • گواهی تولد کامل (با نشان دادن نام مادر و پدر)
  • 6قطعه عکس رنگی پاسپورتی که حداکثر 1 ماه قبل از سفر به ترکیه گرفته شده است
  • اگر طلاق گرفته اید، حکم مطلق بودن
  • اگر بیوه هستید؛ گواهی فوت همسر قبلی و گواهی ازدواج قبلی
  • گواهی فرزند خواندگی در صورت وجود
  • اگر حداقل سن برای ازدواج را ندارید رضایت نامه از والدین یا قیم

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قوانین ازدواج در ترکیه بیان می کند که سن قانونی ازدواج در ترکیه برای زن و مرد 19 سال است، اما با داشتن رضایت نامه می توانید در سنین پایین تر نیز در ترکیه ازدواج کنید.

قوانین ازدواج پس از طلاق در ترکیه

یکی از قوانین ازدواج در ترکیه این است که اگر زنی قبلاً ازدواج کرده باشد، لازم است تا سیصد روز از طلاق طی شود تا بر اساس قوانین ازدواج در ترکیه به زن اجازه ازدواج مجدد داده شود. سپس با گذشت این 300 روز زن مطلقه یا بیوه می تواند برای ازدواج مجدد اقدام کند.

آزمایش پزشکی برای ازدواج در ترکیه

بسته به منطقه ای که در آن ازدواج می کنید لازم باشد تا قبل از برگزاری مراسم ازدواج، معاینه پزشکی و آزمایش خون انجام شود. البته ممکن است در آینده قوانین ازدواج در ترکیه دچار تغییر شده و آزمایشات بیشتری برای ازدواج به این قوانین اضافه شود.

ازدواج در ترکیه

شرایط ازدواج معتبر در ترکیه

قوانین ازدواج در ترکیه شرایط مشخصی را برای ازدواج تعیین کرده است. اگر بخواهیم شما را با این شرایط آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توانایی ازدواج

فقط افرادی مجاز به ازدواج هستند که توانایی ذهنی کافی برای قضاوت منصفانه را داشته باشند. بنابراین بر اساس قوانین ازدواج در ترکیه افرادی که دارای بیماری روانی هستند امکان ازدواج ندارند. علاوه بر این، فرد برای ازدواج باید به حداقل 19 سال تمام رسیده باشد.

عدم وجود خویشاوندی

بر اساس قوانین ازدواج در ترکیه ازدواج بین اقوام نزدیک ممنوع است و ازدواج با محارم امکان پذیر نیست.

چند همسری

یکی از سوالاتی که در مورد قوانین ازدواج در ترکیه پرسیده می شود این است که آیا چند همسری در کشور ترکیه قانونی است؟ به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که یکی از اصول اساسی قانون خانواده ترکیه است. به همین دلیل مرد تنها در زمانی می تواند ازدواج دوم کند که از همسر اول خود طلاق گرفته باشد.

مدت انتظار برای ازدواج مجدد

زنان متاهلی که از همسرشان جدا شده اند، بر اساس قوانین ازدواج در ترکیه نمی توانند قبل از سیصد روز از تاریخ جدایی و طلاق ازدواج مجدد کنند.

مراسم عروسی

شرایط ازدواج خارجی ها در ترکیه

خارجی هایی که می خواهند در ترکیه ازدواج کنند باید بدانند که فقط ازدواج های مدنی از نظر قانونی به رسمیت شناخته می شوند. علاوه بر این، هر شهروند خارجی یا داخلی در کشور ترکیه تنها در صورت تمایل می تواند مراسم مذهبی داشته باشد.

همچنین افراد خارجی که قانوناً مجاز به ازدواج در کشور محل اقامت خود نیستند، نمی تواند در ترکیه نیز ازدواج کند. اگر دو خارجی از یک ملیت تصمیم به ازدواج در ترکیه بگیرند، آن ها باید به سراغ مقامات سفارت یا کنسولگری کشورشان در ترکیه رفته یا در مقابل مقامات ترکیه ای ازدواج کنند.

اگر اتباع خارجی دو تابعیت متفاوت داشته باشند، باید برای ازدواج به مقامات ترکیه مراجعه کنند. همین رویه برای ازدواج بین یک شهروند خارجی و یک شهروند ترکیه نیز طی می شود.

قوانین ازدواج شهروندان خارجی با یک شهروند ترکیه

ازدواج یک شهروند خارجی مقیم ترکیه با یک شهروند ترکیه ای امکان پذیر است، مشروط بر این که شهروند سابق بر اساس مجوز اقامت یا کار در ترکیه زندگی کرده باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر شهر ترکیه دارای دفتر ثبت ازدواج است، بنابراین شرایط مربوط به مدارکی که باید توسط هر دو همسر ارائه شود ممکن است متفاوت باشد. یکی دیگر از جنبه های مهمی که باید در نظر بگیرید این است که شهروند خارجی باید پس از ثبت درخواست ازدواج در ترکیه دارای مجوز اقامت یا کار معتبر باشد. اگر این شرط رعایت نشود، ازدواج قابل ثبت نیست.

همچنین، شهروند خارجی باید مدارک خاصی را که باید به زبان ترکی ترجمه شده باشد را ارائه دهد. اتباع خارجی لازم است تا مدارک نیز را به مراجع مربوطه ارائه دهند:

  • 4 عکس اخیر
  • گذرنامه شهروند خارجی در اصل و کپی
  • مجوز اقامت شهروند خارجی در اصل
  • گواهی تولد شهروند خارجی که باید به ترکی ترجمه شود
  • مجوز محضری برای ازدواج صادر شده توسط سفارت یا کنسولگری در ترکیه
  • گواهی طلاق از همسر به صورت ترجمه شده و محضری در صورت وجود و گواهی فوت همسر در صورت وجود

فسخ ازدواج در ترکیه

در صورتی که یکی از زوجین مجبور به ازدواج شده باشد یا حقوق او به شدت تضییع شده باشد، ازدواج فرد در ترکیه قابل فسخ است. همچنین اگر یکی از زوجین بیش از یک سال در خارج از ترکیه زندگی کرده باشد، دیگری می تواند تقاضای فسخ نکاح کند.

همچنین خشونت و سوء استفاده در ازدواج یکی از دلایل جدی برای فسخ ازدواج در ترکیه است. اگر در این موقعیت دشوار قرار گرفته اید، لازم است تا از یک وکیل مشاوره حقوقی بگیرید تا بتوانید فسخ ازدواج را به صورت قانونی انجام دهید. اگر بخواهید ازدواج را فسخ کنید وکیل شما می از شما وکالت نامه گرفته و این فرآیند را به صورت قانونی طی کند.

تشریفات عروسی در ترکیه

سوالات متداول در مورد قوانین ازدواج در ترکیه

ازدواج در ترکیه نسبت به سایر کشورها آسان تر است، با این حال اگر بخواهیم شما را با سوالات متداول در مورد قوانین ازدواج در ترکیه آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای ازدواج به عنوان یک فرد خارجی باید چند روز وارد ترکیه شده باشیم؟

بهتر است حداقل 4 روز قبل از برگزاری مراسم عقد در محل حاضر شوید.

اگر شهروند خارجی باشم، نامه عدم منع ازدواج را از کجا می توانیم دریافت کنیم؟

این مدرک را می توانید از کنسولگری یا سفارت کشورتان در ترکیه دریافت کنید.

اگر هر دو شهروند خارجی هستیم، آیا برای ورود به ترکیه به ویزای اقامت نیاز داریم؟

خیر، شهروندان خارجی مشمول هر گونه شرایط اقامت هستند، آن ها فقط به ویزای توریستی نیاز دارند.

آیا پس از ازدواج در ترکیه همچنان نیاز به ثبت ازدواج در کشور خود را داریم؟

خیر، تمامی ازدواج های ثبت شده در ترکیه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

آیا انجام معاینات پزشکی قبل از ازدواج ضروری است؟

بله، مقامات ترکیه به مجموعه ای از معاینات پزشکی قبل از مراسم ازدواج نیاز دارند.

آیا شرایط اقامتی برای ازدواج در ترکیه وجود دارد؟

خیر، هیچ شرایط اقامتی برای ازدواج در ترکیه وجود ندارد، با این حال باید چند روز قبل از ازدواج وارد ترکیه شوید.

آیا می توانم در ترکیه مراسم مذهبی داشته باشم؟

بله، همانطور که در قانون مدنی ترکیه آمده است، می توانید بعد از مراسم ازدواج رسمی بر اساس قوانین ازدواج در ترکیه یک مراسم مذهبی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: