سرمایه گذاری مطمئن در ترکیه

 

سرمایه گذاری مطمئن به یکی از مهم ترین چالش های موجود در قرن بیست و یک و بخصوص در سال 2020 تبدیل شده است. امروزه از سرمایه گذاری در ترکیه به عنوان یکی از امن ترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری های جهان یاد می شود.

سرمایه گذاری مطمئن در ترکیه بدون اطلاع از شیوه های سرمایه گذاری و آشنایی با بهترین گزینه های ممکن، امکان پذیر نیست. اگر شما نیز قصد دارید با یک سرمایه گذاری ایمن در کشور ترکیه، علاوه بر حفظ ارزش سرمایه خود از برخی مزایای دیگر بهره مند شوید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه

در کشور ترکیه امکان سرمایه گذاری در بخش های متفاوتی وجود دارد. انواع سرمایه گذاری برای اتباع خارجی در این کشور عبارتند از:

  • سرمایه ‌گذاری از طریق خرید ملک با حداقل سرمایه 250 هزار دلار
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی، خرید سهام، خرید اوراق قرضه و دولتی با حداقل سرمایه 500 هزار دلار
  • سرمایه گذاری در شرکت ‌های سرمایه گذار در املاک
  • سرمایه‌ گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت با امکان فراهم کردن شغل برای حداقل 50 نفر

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در کشور ترکیه علاوه بر امنیت بالا با مزایای بسیار زیادی نیز همراه خواهد بود. این مزایا عبارتند از:

  • پاسپورت کشور ترکیه در فهرست 20 پاسپورت برتر جهان قرار دارد؛ اعتبار این پاسپورت 10 ساله است و تمدید آن به صورت مدام العمر نیز امکان پذیر خواهد بود.
  • حضور فیزیکی سرمایه گذار در کشور ترکیه الزامی نیست.
  • سرمایه گذار و فردی که پاسپورت کشور ترکیه را دارد امکان سفر به 148 کشور جهان و 26 کشور منطقه شنگن بدون دریافت ویزا را خواهد داشت.
  • خدمات درمانی و تحصیل در ترکیه به صورت رایگان برای سرمایه گذار و اعضای خانواده او امکان پذیر خواهد بود.
  • افراد می توانند با حفظ تابعیت قبلی خود و با اخذ تابعیت دو گانه به عنوان شهروند این کشور معرفی شوند..
  • فردی که از این طریق امتیاز شهروندی ترکیه را به دست می آورد ملزم به شرکت در دوره خدمت سربازی نیست.

بهترین شیوه سرمایه گذاری در ترکیه

همانطور که مشاهده کردید، شش روش مناسب برای سرمایه گذاری امن در ترکیه وجود دارد. حال سوال این است که مطمئن ترین شیوه سرمایه گذاری در کشور ترکیه کدام یک از موارد مذکور است؟

بدون شک خرید ملک بهترین شیوه ممکن خواهد بود. خرید ملک اعم از زمین یا آپارتمان اگر به صورت اصولی و دریافت مشاوره لازم و همچنین کمک گرفتن از وکلای متبحر در این زمینه صورت گیرد، کم ریسک ترین شیوه سرمایه گذاری در ترکیه برای ایرانیان و سایر اتباع خارجی است. کما اینکه در سال های اخیر بسیاری از اروپایی ها نیز اقدام به خرید ملک در این کشور نموده اند.

اجاره املاک و مستغلات در ترکیه

خرید ملک علاوه بر حفظ سرمایه شما می تواند از طریق اجاره و دریافت اجاره بها به یک منبع درآمد نیز مبدل گردد. امروزه میزان درخواست املاک استیجاری در ترکیه بسیار بالاست.

توریست ها و دانشجویان داخلی و خارجی بیشترین میزان ممکن جهت درخواست املاک استیجاری را دارند. با توجه به اینکه قیمت املاک هرساله 18 درصد در کشور ترکیه افزایش می یابد و امکان اجاره آن ها نیز وجود دارد، می توان گفت شما با کمترین ریسک بیشترین سود ممکن را دریافت خواهید کرد.

سرمایه گذاری در بانک های ترکیه

یکی دیگر از شیوه های مطمئن و امن جهت سرمایه گذاری در ترکیه، سپرده بانکی است. این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند با کمترین دردسر ممکن، مزایای سرمایه گذاری در این کشور را به دست آورند، با این حال در کوتاه مدت مناسب بوده و در بلند مدت با مسائلی همچون کاهش ارزش پول مواجه می شود.

سود سپرده های بانکی یکی از مزیت های سرمایه گذاری در این کشور خواهد بود. بانک های ترکیه درصدهای متفاوتی را بر طبق میزان سرمایه و مدت زمانی که سپرده گذاری انجام می شود تعیین کرده اند و شما باید یک بانک مطمئن را برای سپرده گذاری انتخاب کنید.

خرید بورس، پر ریسک ترین شیوه سرمایه گذاری در ترکیه

تفاوتی ندارد در کشور ترکیه سرمایه گذاری می کنید یا هر کجای دیگر از این جهان پهناور! در هر صورت سرمایه گذاری در بورس به عنوان پر ریسک ترین شیوه سرمایه گذاری در جهان شناخته می شود به همین علت بسیاری از مشاوران حوزه اقتصاد این روش را به افرادی که سرمایه محدودی دارند توصیه نمی کنند.

خرید بورس و سهام در ترکیه نیز یک شیوه پرخطر برای سرمایه گذاری است. با این حال از آن جهت که بورس ممکن است در مدت زمان کمتری با منفعت های میلیون دلاری همراه باشد به عنوان یکی از شیوه های محبوب جهت سرمایه گذاری در کشور ترکیه شناخته می شود.

کدام گزینه بهتر است؟

شما پس از مطالعه این مقاله با گزینه های ذیل مواجه هستید:

  • خرید ملک
  • سپرده بانکی
  • خرید بورس

خرید ملک در بلند مدت بازدهی بالایی دارد، اما سپرده بانکی برای کوتاه مدت مناسب تر است و در بلند مدت نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. خرید بورس بهترین شیوه ممکن برای دریافت نتایج فوق العاده و چند برابر کردن سرمایه است، با این حال ممکن است نتایج معکوس داشته باشد و هیچ سرمایه ای برای شما باقی نماند. انتخاب با شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: