در استانبول کجا خرید برویم ؟

 

مگر می‌شود که به استانبول سفر کرد اما خرید نرفت؟! یکی از جاذبه های گردشگری در شهر استانبول وجود مال های بزرگ و مراکز خرید جذاب و مدرن است. و خیلی ایرانیان به کشور ترکیه و به خصوص به استانبول سفر می‌کنند تا خرید کنند، چرا که هم قیمت ها مناسب است و هم می‌توانند از اصل بودن اجناس اطمینان خاطر داشته باشند، ما در ادامه چند مکان در استانبول را معرفی خواهیم کرد که شما عزیزان می‌توانید از خرید کردن در این مراکز لذت ببرید. همچنین شما عزیزان اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی عبارت “شرایط و قوانین خرید ملک در استانبول” کلیک کنید.

استانبول مال

استانبول مال یکی از بازار های معروف استانبول و بزرگ ترین آن است. این مرکز خرید ۳۵۰ تا فروشگاه، شهربازی سرپوشیده، فودکورت و… را در خود جای داده است. یکی از گروه های سرمایه گذاری امارات نیز در این مرکز خرید رستورانی با هزار متر مربع و سه طبقه برای اولین بار در ترکیه تاسیس کرده است این رستوران در دبی و ابوظبی شعبه دارد و تمام غذا های خاورمیانه در آن سرو می شود. استانبول مال با داشتن اولین شهربازی سرپوشیده ترکیه شهرت زیادی پیدا کرده این شهر بازی وسایل عظیم و بزرگی دارد. همچنین با داشتن شانزده سالن سینما و ۳۰۵۰ صندلی به بزرگترین مجموعه سینمایی ترکیه تبدیل شده است. استانبول مال در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است و در ۲۳ کیلومتری غرب منطقه ی ایکیتلی قرار دارد. این مال دارای نمایی شیک و زیبایی دارد و همچنین سکوی دید باز با نمای وسیع به زیبایی آن افزوده است. در بخش شرقی این مرکز خرید خیابان ایستیکلار قرار دارد این خیابان یکی از خیابان های تاریخی استانبول است و مخصوص عابران پیاده با مغازه و کافه های مختلف است. از پشت بام این مجموعه نیز یک فضای سبز زیبایی تعبیه شده است که به آن زیبایی بسیاری می بخشد.

کاپالی چارشی

کاپالی چارشی به معنی بازار سرپوشیده یکی از بازار ها و همچنین یکی از جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود. این بازار با ۶ قرن قدمت و حجره های فراوان شباهتی با بازار های قدیمی ایران دارد. این بازار علاوه بر معماری و زیبایی منحصر به فردی که دارد اقتصاد ترکیه را نیز در دست گرفته است به طوری که در این بازار توریست های زیادی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی های استانبول به این بازار می آیند. این بازار متعلق به قرن پانزده است و در سال ۱۴۵۵ توسط سلطان محمد تاسیس شد و در قرن شانزده گسترش پیدا کرد. کاپالی چارشی با دیوار های محصور و سقف های گنبدی پوشیده شده است.

الیویوم

مرکز خرید الیویوم یک حراجی بزرگ در استانبول محسوب می شود در این مرکز خرید اجناس به نسبت قدیمی را با قیمتی مناسب بخرید. این مرکز خرید واقع در محله ی زیتون بورنو، با ۱۱۸ مغازه، ۶ سالن سینما ، یک سالن تئاتر، یک سالن بولینگ و چندین رستوران و کافه از بازار های معروف استانبول محسوب می شود. در این رستوران شعبه های برند های معروف رستوران و موتد غذایی وجود دارد که در صورت نیاز می توانید به آن ها مراجعه کنید. در این مرکز خرید بسیاری از ایرانیان مسافر را می بینید که مشغول خرید از مغازه های الیویوم هستند. لازم است بدانید که سه شنبه های هر هفته در این مرکز خرید حراج هایی صورت می گیرد که قیمت تمام محصولات را با قیمتی ارزانتر می توان یافت.

گالریا

مرکز خرید گالریا در دهه ی ۸۰ میلادی با دستور نخست وزیر ترکیه تاسیس شد و اسم آن از مرکز خرید گالریا آمریکا گرفته شده است. در این مرکز خرید پوشاک و بوتیک های قدیمی ترکیه به فروش می رسد و در طبقات دیگر امکانات ورزشی و رستوران ها و همچنین سینما ها و پیست های اسکی و سالن بولینگ وجود دارد. پیست اسکی روی یخ این مرکز پیست عمومی اسکی روی یخ است و گردشگران زیادی را به خود کشانده است. جاده ساحلی منطقه آتاکوی نیز تفریحی است که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. جالب است بدانید مرکز خرید گالریا در سال ۱۹۹۰ به دلیل طراحی پیچیده و ویژگی های ساختاری به عنوان برجسته ترین مرکز خرید جهان شناخته شد.

بازار ادویه

بازار ادویه استنبول واقع در منطقه ی فاتیح بورس ادویه جات، چای، لبنیات، شیرینی و انواع روغن است. این بازار از دوره ی عثمانی، زمانی که کشور مصر توسط عثمانی حاکمیت می شد باقی مانده است و چون شبیه به بازار های مصر است به بازیار های مصری نیز شهرت دارد. این بازار نیز یک از بازار های معروف استانبول به حساب می آید که به عنوان گردشگر پیشنهاد می کنم حتما به این بازار سر بزنید.

مرکز ویاپورت

مرکز خرید ویاپورت در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و بخش بزرگی از آن به عنوان outlet به فعالیت ادامه داد. این مرکز خرید در منطقه پدینگ واقع در قسمت آسیای شهر نزدیک به فرودگاه سبیحا دارای سه بخش تفریحی و لوکس و اوتلت است که با معماری خاص و قدیمی در فضای باز طراحی شده است. در این مرکز فروشگاه ها اجناس فصل های قبل خود را با قیمتی پایین تر و ارزانتر می فروشند. این مجموعه ۱۴۰ فروشگاه، نمایشگاه، داروخانه، هتل، شهربازی، سینما، سالن زیبایی، اسپا، سالن بولینگ، پیست اسب سواری و پیست ماشین سواری را داراست.

بازار بزرگ

بازار بزرگ یکی از بزار های سرپوشیده ی قدیم است. این بازار دارای بیش از سه هزار مغازه است که محصولات فرش، چرم، عتیقه جات، طلا و جواهر، صنایع دستی، ادویه جات، دارو های گیاهی و از این دسته موارد در آن ها به فروش می رسد. بافت و معماری زیبای بازار بزرگ استانبول از مزیت های آن حساب می شود و در سال ۲۰۱۱ بیشترین بازدید کننده را به خود دیده است.

کانیون

مرکز خرید کانیون یک مجتمع چند منظوره است و در منطقه تجاری لونت شیشلی قرار دارد این مرکز در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و این برج دارای ادارات، آپارتمان های مسکونی و ۱۶۰ مغازه است. این مجتمع دسترسی راحتی با مترو به سطح شهر دارد. همچنین معماری منجصر به فرد کانیون یکی از زیبا ترین ساختمان های استانبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: