درآمد به لیر در ترکیه، خرج به ریال در ایران

 

الان که این مقاله به نگارش درمی‌آید ارزش لیر نسبت به ریال از سه و نیم برابر بیشتر است، (در واقع ما ریال را معادل تومان در نظر گرفتیم) یعنی اگر شما به لیر درآمد داشته باشید سرمایه تان سه و نیم برابر بیشتر به شما باز می‌گردد و با توجه به وضع اقتصادی نابسمانی که متاسفانه ایران دچارش شده است، ارزش ریال هر روز نسبت به لیر سقوط خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داریم که توضیح بدهیم چگونه می‌شود که شما در ترکیه به لیر درآمد داشته باشید و در ایران به ریال خرج کنید. همچنین اگر شما عزیزان قصد ثبت شرکت در ترکیه را دارید می‌توانید برای اطلاع بیشتر از شرایط ثبت شرکت بر روی عبارت “ثبت شرکت در ترکیه 2020” کلیک کنید.

چگونه درآمد به لیر در ترکیه داشته باشیم؟

پاسخ به این سوال ساده است؛ باید یک سرمایه گذاری در کشور ترکیه انجام دهید. درآمد حاصل از این سرمایه گذاری در ایران دو و نیم برابر خواهد شد که می تواند بسیاری از افراد را وسوسه کند. بنابراین مسئله ای که باید به آن پرداخت در حقیقت سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در ترکیه از چه راه هایی ممکن است؟

برای داشتن درآمد به لیر در ترکیه ، ابتدا باید روش های سرمایه گذاری در این کشور را شناخته و هر کدام که مناسب اهداف و شرایطمان است برگزینیم. برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه راه های بسیاری پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است که از جمله ی آن ها می توان به شراکت در یک پروژه و بهره مندی از سود ماهیانه، خرید ملک یا راه اندازی یک کسب و کار مستقل اشاره کرد. هم چنین بسیاری از افرادی که در کشور خود دارای یک کسب و کار بزرگ هستند و تمایل دارند شعبی از آن را در کشور ترکیه برپا کنند، از این طریق می توانند هم کار خود را توسعه دهند هم اقامت کشوری دیگر را نیز دریافت کنند. نحوه ی دریافت اقامت از این طریق، به صورت اقامت موقت و  تمدید آن تا مدت ۵ سال است. مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری بسته به نوع سرمایه گذاری دارد اما می توان به طور کلی حداقل سرمایه مورد نیاز در ترکیه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد. در پایان باید ذکر کرد که اگر هدف تان زندگی در ایران است بهتان پیشنهاد می کنم سرمایه گذاری های کم دردسر مانند خرید ملک را برای این منظور انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

اگر برای درآمد به لیر در ترکیه ،راه اندازی شرکت را انتخاب کرده اید، نیاز است مدارکی در این زمینه ارائه کنید تا شرکت تان به ثبت برسد. این مدارک بدین صورت اند:

  • ۴ قطعه عکس رنگی سه در چهار
  • اصل پاسپورت همه اعضای شرکت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • ارائه اسامی انتخابی برای شرکت
  • تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه
  • تنظیم بیزینس پلن یا برنامه تجاری
  • تعیین مدیران شرکت از قبیل مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره
  • زمینه فعالیت شرکت در ترکیه
  • تعیین درصد سهام هر یک از شرکاء شرکت در ترکیه

در یک نگاه کلی می‌توان مراحل ثبت شرکت در این کشور را به ۳ مرحله کلی تقسیم کرد: مشاوره اولیه، انعقاد قرارداد، انجام خدمات.

خرید خانه در ترکیه

هنگامی که خرید خانه به عنوان سرمایه گذاری صورت می گیرد و قصد اقامت در آن را ندارید، مهم ترین نکته ای که حین انتخاب ملک باید در نظر داشته باشید، توسعه و آینده اقتصادی منطقه است؛ در حقیقت سود دهی ملک مورد نظر در اولویت شما قرار خواهد داشت. در ادامه به موارد دیگری همچون سند، امکانات زمین، وضعیت ساخت و ساز و … باید بپردازید. مراحل خرید ملک در این کشور را در سه مرحله می توان خلاصه کرد: انتخاب ملک و بستن قرارداد، پرداخت هزینه، دریافت سند.

سرمایه گذاری برای خارجی ها چه قوانینی دارد؟

به عنوان یک سرمایه گذار خارجی باید بدانید که کشور ترکیه همانند دیگر نقاط دنیا در همه امور قوانین و ضوابط خاصی داراست؛ از این رو جهت شروع هر نوع کسب و کاری نیاز به دانستن آن ها دارید. یکی از قوانینی که در مورد سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته است، جلوگیری از پرداخت همزمان مالیات در کشور مبدا و ترکیه است. این توافقنامه که به توافقنامه ممانعت از پرداخت مالیات دوگانه مشهور است، تنها بین کشورهای ایران، قطر، قبرس شمالی، مالزی، پاکستان، روسیه، سنگاپور، اردن، آمریکا، آلمان، آذربایجان، چین، فرانسه، کره جنوبی و گرجستان منعقد شده و اتباع باقی کشورها، به ناچار باید در کشور مبدا و مقصد متحمل پرداخت مالیات شوند. قوانین این کشور به سرمایه گذاران خارجی امکان تاسیس شرکت مختلط سهامی، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت شراکتی را می‌دهد. نکته ی مهم در این مورد این است که پس از تاسیس شرکت مورد نظر باید عنوان آن، مرکز، مدیر و ساختار سرمایه را تعیین کنید (تمامی جزییات این موضوع را می‌توانید در مطالب پیشین ما مطالعه نمایید). از دیگر قوانین مهم در این زمینه، میزان مالیات تعیین شده است. مالیات برای شرکت های سهامی عام و شرکت های محدود بیست درصد است و همچنین افراد در طول سال از بهره های کسب کرده نیز باید مالیات درآمد پرداخت کنند. اما یکی از قوانینی که به عنوان یک امتیاز بزرگ در سرمایه گذاری در این کشور تلقی می‌شود، امکان دریافت تابعیت ترک است. جهت اخذ این تابعیت شرایطی در نظر گرفته شده است: خارجیانی که بالاتر از حد مشخصی سرمایه گذاری، اشتغال زایی و یا سپرده گذاری کنند، می‌توانند درخواست اخذ تابعیت این کشور را داشته باشند. به طور کلی شرایط لازم جهت اخذ این تابعیت به صورت رو به روست: خرید و نگهداری مشروط به حداقل ۳ سال ابزارهای بدهی دولتی به ارزش کمینه ۳ میلیون دلار، سرمایه گذاری حداقل ۲ میلیون دلار، سپرده گذاری حداقل ۳ میلیون دلاری در بانک های فعال در ترکیه به مدت حداقل ۳ سال، اشتغال زایی برای حداقل ۱۰۰ نفر، خرید املاک غیرمنقول به ارزش حداقل ۱ میلیون دلار.

قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید؟

شرکت حقوقی تجاری تراست گلوبال آماده ارائه خدمات در زمینه ثبت شرکت، خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه به همه ایرانیان عزیز است، ضمن اینکه شما می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: