دانشگاه مرمره دومین دانشگاه بزرگ ترکیه

 

در این مطلب قصد داریم دانشگاه بزرگ و معتبر مرمره را معرفی کنیم و به سوالات شما در مورد تاریخچه دانشگاه مرمره ، شرایط ثبت نام دانشگاه مرمره ، رتبه جهانی دانشگاه مرمره و لیست دانشکده های دانشگاه مرمره، پاسخ دهیم. ضمن اینکه شما می توانید اطلاعات دیگر دانشگاه های معتبر ترکیه را در بلاگ ما جستجو کنید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توانید بر روی عبارت “تحصیل در دانشگاه های ترکیه” کلیک کنید.

دانشگاه مرمره

دانشگاه مارمارا یا مرمره یکی دیگر از دانشگاه های دولتی استانبول و دومین دانشگاه بزرگ ترکیه است. این دانشگاه برای اولین بار در ژانویه سال ۱۸۸۳ معادل دی ماه سال ۱۲۶۲ توسط صبحی پاشا به عنوان کالج عالی تجارت حمیدیه ساخته شد. در آن زمان این کالج اولین موسسه ای بود که دروس اقتصاد و بازرگانی را تدریس می کرد. با گذشت زمان به دانشکده علوم تجاری تبدیل شد و سپسدر ژوئیه سال ۱۹۸۲ معادل مرداد سال ۱۳۶۱ با تایید هیئت وزیران با چند مدرسه پزشکی و دندان پزشکی ادغام شد و دانشگاه مارمارا کنونی ساخته شد. در حال حاضر این دانشگاه با هدف بالا بردن ارزش ها و ارتقای کیفیت آموزش با رعایت استاندارد های بین المللی در زمینه های مختلف فعالیت می کند.

دانش آموختگان دانشگاه مرمره از نظر میزان حضور و تأثیر گذاری در بخش‌های اقتصادی، هنری و مخصوصاً سیاسی ترکیه دارای جایگاه ممتازی بوده‌ اند. از معروف ‌ترین دانش آموختگان دانشگاه مرمره می‌ توان به رجب طیب اردوغان شهردار سابق استانبول، نخست ‌وزیر سابق و رئیس ‌جمهور کنونی ترکیه، کادیر توپ باش شهردار ۴ دوره اخیر استانبول، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه، سویل سابانجی از سهامداران هولدینگ سابانجی دوین شرکت بزرگ ترکیه، جس ملهو بازیگر و مجری ایتالیایی-ترکی، جیدا دوونجی بازیگر و تویگار ایشیکلی موزیسین مشهور ترک که موسیقی بسیاری از سریال و فیلم‌ های سینمایی سال ‌های اخیر ترکیه مانند عشق ممنوع، کوزی گونی و فاطماگل را ساخته‌ است اشاره کرد. دانشکده ‌های ارتباطات، مطالعات خاورمیانه، پزشکی و داروسازی، اقتصاد و الهیات این دانشکده دارای جایگاه برجسته ‌ای در ترکیه می ‌باشند. بیشتر پردیس ‌های این دانشگاه در بخش آسیایی استانبول قرار دارند.

دانشکده های دانشگاه مرمره

دانشگاه مارمارا ۱۴ دانشکده، ۹ مدرسه ی فنی و حرفه ای و ۱۱ موسسه دارد. این دانشگاه دارای دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، حقوق، اقتصاد و علوم اداری، هنر و علوم، هنرهای زیبا، الهیات، مهندسی، فنی و مهندسی، ارتباطات و علوم بهداشت می باشد.

موسسه های دانشگاه مارمارا شامل موسسه بانکداری بیمه، موسسه نورولوژی، موسسه مطالعات پزشکی و موسسه علوم اجتماعی و… می باشد.

پردیس های دانشگاه مرمره

دانشگاه مارمارا ۸ پردیس در سواحل آسیایی و۶ پردیس بخش اروپایی استانبول ساخته است. مجموع مساحت این پردیس ها به 617.782.9 متر مربع می رسد.

پردیس های Bahçelievler, Beyazıt، Nişantaşı، Sultanahmet، Şişli ، Tarabya در قسمت اروپایی و پردیس های Acıbadem، Anadoluhisarı, Bağlarbaşı، Başıbüyük، Göztepe Haydarpaşa، Kartal ،  Pendikدر قسمت آسیایی واقع می باشند.

بزرگترین پردیس این دانشگاه Başıbüyük و کوچکترین پردیس این دانشگاه Şişli می باشد؛ که اولی دارای مساحت 181 754 و دومی دارای مساحت170 متر مربعی است

.

زبان تدریس در دانشگاه مرمره چیست ؟

مارمارا اولین دانشگاه چند زبانه ترکیه است. دانشجویان در دانشکده های پزشکی، دندان پزشکی و مهندسی به زبان های ترکی و انگلیسی و در دانشکده های اقتصاد و علوم اداری به چهار زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی و فرانسوی درس می خوانند.

رتبه جهانی دانشگاه مرمره چند است ؟

در سال ۲۰۱۸ این دانشگاه رتبه ۹۱۲ جهانی و رتبه ۲۱۲ در بین بهترین دانشگاه های آسیا و رتبه ۱۶ بهترین دانشگاه ترکیه را کسب کرد.

شرایط ثبت نام دانشگاه مرمره چگونه است ؟

آزمون ورودی دانشگاه Yos می باشد. متقاضیان با شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی می توانند در این دانشگاه درس بخوانند. همچنین داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید مدارک آیلتس یا تافل و یا سایر مدارک مشابه را داشته باشند

لیست دانشکده های دانشگاه مرمره

  • دانشکده آموزش آتاتورک
  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده دندان پزشکی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده آموزش های تخصصی
  • دانشکده تکنولوژی
  • دانشکده الاهیات

نیاز به مشاوره تحصیلی دارید ؟

تراست گلوبال با در اختیار داشتن کارشناسان آموزش مجرب می تواند به شما در این راه کمک کند، تنها کافیست شما از طریق دکمه زیر وارد صفحه مشاوره تحصیلی شوید.

مشاوره تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: