دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا محبوب ترین دانشگاه ترکیه است

 

دانشگاه فنی خاورمیانه یا METU یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است که در شهر آنکارا قرار گرفته است. در این مطلب به تاریخچه دانشگاه فنی خاورمیانه ، شرایط ثبت نام در دانشگاه فنی خاورمیانه ، لیست دانشکده های دانشگاه فنی خاورمیانه و رتبه جهانی دانشگاه فنی خاورمیانه می پردازیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه های ترکیه بر روی عبارت “شرایط تحصیل در ترکیه” کلیک کنید.

تاریخچه دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه ، به عنوان یک دانشگاه و مرکز تحقیق در سال ۱۹۵۶ میلادی با هدف ارتقا سطح علمی کشور ترکیه و کشورهای منطقه خاورمیانه در شهر آنکارا کشور ترکیه تاسیس شد . آموزش و تحقیقات انجام شده در دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه بیشتر در زمینه های مهندسی و علوم پایه است و زبان آموزشی دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه انگلیسی می باشد .
وجود دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه  آموزش مدرن و پیشرفتهای علمی فراوانی نصیب کشور ترکیه ساخت. در ابتدا یکی از بخشهای این دانشگاه در ساختمان کوچکی واقع در چهارراه کیزیلای و بخش دیگر آن در پشت مرکز مجلس ترکیه قرار داشت. بعدها در سال ۱۹۶۳ دانشگاهای خاورمیانه به مرکز فعلی خود که در شرق آنکارا است انتقال یافت و بدین ترتیب اولین کامپوس ترکیه را به وجود آورد. در ابتدا دانشکده معماری به عنوان اولین مرکز آموزشی دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه کار خود را در سال ۱۹۵۶ آغاز کرد و در بهار سال۱۹۵۷ دانشکده مهندسی مکانیک تاسیس گردید و در سال ۱۹۵۹ دانشکده علوم انسانی تکمیل شده و در سال ۱۹۸۲با آغاز به کار دانشکده تربیت معلم دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه تکمیل گردید. امروزه جمعا ۴۱ رشته کارشناسی و ۱۴۳رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می ‌گردد. این دانشگاه هم اکنون ۵۳ سال دارد و یکی از قدیمی‌ ترین دانشگاهای خاورمیانه می ‌باشد.

بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه در حال حاضر از افراد سرشناس و مطرح در سطح بین‌ المللی هستند که در زمینه‌ های مهندسی، مدیریتی و علوم پایه فعال می باشند. زبان آموزشی این دانشگاه انگلیسی می ‌باشد و متقاضیان دریافت پذیرش می ‌بایست دارای مدرک زبان معتبر مانند IELTS و یا TOEFL بوده و یا نمره قبولی در امتحان تعیین سطح زبان دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه را کسب نمایند. در صورت نیاز دانشجویان می ‌توانند با شرکت در کلاس ‌های آموزش زبان این دانشگاه خود را آماده شرکت در کلاس ‌های درس این دانشگاه نمایند.

دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی که شماری از آن ها هم ایرانی هستند برای تحصیل و اقامت پذیرش می کند. دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه سال ها مورد پذیرش وزارت علوم بوده است اما برای اطمینان کامل باید در ابتدای ثبت نام سری به لیست به روز شده ی وزارت علوم بزنید تا از این مهم مطمئن شوید. البته بسیاری از دانشجویان بعد از تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه ، در ترکیه اقامت داشته و یا اینکه روانه ی کشور های اروپایی شده اند. مدرک دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه از معتبر ترین مدارک دنیا می باشد.

چرا دانشگاه فنی خاورمیانه را انتخاب کنیم ؟

دانشگاه فنی خاورمیانه به عنوان بهترین دانشگاه و مرکز تحقیق برجسته خاورمیانه است و از دانشگاه های مورد تایید آموزش و پرورش آمریکا است و در آنکارا و ترکیه واقع شده ‌است. آموزش و تحقیقات انجام شده در این دانشگاه بیشتر در زمینه‌ های مهندسی و علوم پایه است و زبان آموزشی این دانشگاه انگلیسی می‌ باشد. در کنکور ترکیه پر متقاضی ترین دانشگاه بوده و از ١٥٠٠٠٠٠ داوطلب کنکور تنها ٠.١٪؜ از شرکت کنندگان می توانند وارد این دانشگاه شوند .این دانشگاه دارای اعتبار بین المللی بسیاری بوده و در پنج سال اخیر بیشترین بودجه تحقیقاتی در ترکیه را داشته است. بخشی از پردیس دانشگاه در قبرس قرار دارد.

رشته ‌های آکادمیک دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه

رشته‌ های آکادمیک دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه به این صورت است که دانشگاه خاورمیانه ۴۵ رشته کارشناسی را در ۵ دانشکده مجزا ارئه می ‌دهد و بعلاوه در این دانشگاه ۵ بخش تحصیلات تکمیلی موجود می ‌باشد که در آنها ۹۷ رشته کارشناسی ارشد و ۵۵ رشته دکترا تدریس می ‌گردد.  دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه در برنامه اراسموس عضویت دارد و همه ساله دانشجویان فراوانی میان دانشگاه فنی خاورمیانه آنکارا ترکیه و دانشگاه‌ های جهان رد و بدل می‌ شوند.

رتبه جهانی دانشگاه فنی خاورمیانه

رتبه جهانی دانشگاه فنی خاورمیانه در رتبه بندی QS 551-600 و در رتبه بندی Times 601-800 است.

لیست دانشکده های دانشگاه فنی خاورمیانه

  • دانشکده معماری
  • دانشکده علوم و هنر
  • دانشکده علوم اقتصادی
  • دانشکده علوم آموزشی
  • دانشکده مهندسی

لیست مراکز آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی خاورمیانه

  • مرکز آموزش ریاضیات کاربردی
  • مرکز آموزش انفورماتیک
  • مرکز آموزش علوم دریایی
  • مرکز آموزش علوم طبیعی و کاربردی
  • مرکز آموزش علوم اجتماعی

نیاز به مشاوره تحصیلی دارید ؟

تراست گلوبال با در اختیار داشتن کارشناسان آموزش مجرب می تواند به شما در این راه کمک کند، تنها کافیست شما از طریق دکمه زیر وارد صفحه مشاوره تحصیلی شوید.

مشاوره تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: