دانشگاه بغازیچی پرطرفدار ترین دانشگاه ترکیه

 

در این مطلب به بررسی دانشگاه بغازیچی پر طرفدار ترین دانشگاه ترکیه می پردازیم. در نظر داشته باشید که محبوبیت این دانشگاه آنجا معلوم می شود که در آزمون ورودی ترکیه این دانشگاه انتخاب اول رتبه های برتر این آزمون است. چرا که این دانشگاه اولین کالج آمریکایی ترکیه محسوب می شود و وقتی شما وارد این دانشگاه می شوید می توانید آینده ای در کشور ایالت متحده آمریکا هم برای خود متصور شوید. برای آنکه بهترین انتخاب را در مورد ادامه تحصیل در کشور ترکیه انجام دهید می توانید فرم مشاوره تحصیلی ما را پر کنید تا از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشی ما بهره مند شوید.

معرفی دانشگاه بغازیچی

دانشگاه بغازیچی به ترکی ( Boğaziçi Üniversitesi) یک دانشگاه دولتی است که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. زبان آموزشی دانشگاه بغازیچی انگلیسی است واولین شعبه دانشگاههای آمریکایی در خارج از آمریکا محسوب می گردد. این دانشگاه در سال ۱۸۶۳ بنیان نهاده شد و از طریق کالج رابرت با دانشگاههای آمریکایی ارتباطی تنگاتنگ دارد. دانشگاه بغازیچی در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه، پر طرفدار ترین دانشگاه شناخته شده است و دانش آموزانی که رتبه بهتر دارند، برای تحصیل در ترکیه ابتدا این دانشگاه را انتخاب می کنند.

این دانشگاه در رشته های علوم کاربردی، علوم آموزشی، مهندسی و علوم اجتماعی بهترین رتبه های آزمون ورودی را به خود جذب کرده را برای خود انتخاب کرده “دانشگاه سبز و پایدار” است. این دانشگاه هدف خود را دستیابی به قله های آموزش و تحقیق عنوان نموده و لقب است.

در حال حاضر این دانشگاه در رتبه ۵۷۱ جهانی قرار دارد.

کتابخانه دانشگاه بغازیچی

در حال حاضر این کتابخانه دارای 161 تا 481 مقاله است. این مقالات به زبان انگلیسی و ترکی نوشته شده اند. کتابخانه این دانشگاه علاوه بر مقالات دارای پایان نامه ها، گزارش های پژوهشی و نشریات است که شامل 620 مجله چاپی و 79 تا 921 عدد مجله الکترونیکی می باشد. همچنین دانشجویان می توانند از اینترنت و سالن های مطالعه استفاده کنند.

دانشکده های دانشگاه بغازیچی

  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده اقتصاد و بازرگانی
  • دانشگاه مهندسی
  • مدرسه ها
  • مدرسه نظام کاربردی
  • مدرسه زبان های خارجی

 

2 پاسخ

    1. با سلام
      در رتبه بندی های جهانی دانشگاه های ترکیه از رتبه بهتری برخورد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: