خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه ، کدام گزینه بهتری است؟

 

اخیرا سوالات زیادی از کارشناسان ما شده است که خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه ، کدام بهتر است؟ قصد داریم در این نوشته به طور کلی به این مساله بپردازیم و امید است بعد مطالعه این مطلب بتوانید تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

بازار خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه

در سال های گذشته شاهد این بوده ایم که بازار خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه رشد چشم گیری داشته و این امر باعث افزایش قیمت ملک و مستغلات در این کشور شده است، البته دولت ترکیه و شرکت های خصوصی با انبوه سازی هایی که می کنند باعث می شوند عرضه را بیشتر از تقاضا و قیمت ها را کنترل کنند. اما جدای همه این موارد معمولا (و نه همیشه) پیش فروش یک ملک ارزان تر از ملک آماده است ولی چیزی که خیلی اهمیت دارد دانستن این نکته مهم است که پیش فروش کردن یک خانه همیشه ریسک های خودش را دارد در مورد خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه مساله اصلی ای که باید توجه کنید این است که اسناد و مدارک ملکی که قصد خرید و یا پیش فروش آن را دارید کامل و قانونی باشد و بخاطر همین امر است که پیشنهاد می کنیم این مسیر را با وکلای با تجربه ترکیه پیش ببرید.

 

سرمایه گذاری در کشور ترکیه چه امتیازاتی دارد؟

احتمالا قبل از اینکه به خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه فکر کنید مهم ترین مسئله ای که ذهنتان را درگیر کند این است که چرا کشور ترکیه؟ باید در پاسخ عنوان کنیم که سرمایه گذاری در این کشور امتیازات و فواید بسیاری دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  •     اهدای زمین رایگان در صورت احداث کارخانه در منطقه صنعتی و آزاد غازی آنتپ و سامسون برای سرمایه گذاران
  •     امکان کسب اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری
  •     امکان خریداری هر گونه ملکی از طرف اتباع خارجی مقیم
  •     می توانید نوع سرمایه گذاری خود را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم انجام دهید.
  •     هم چنین امکان خروج سرمایه در این کشور به طور آزادانه به سرمایه گذاران داده شده است.
  •     سرمایه گذاران خارجی برای مالکیت اموال غیر منقول در خاک ترکیه محدودیتی ندارند.
  •     در صورت بروز اختلاف امکان رجوع به دادگاه های محلی برای سرمایه گذاران وجود دارد.
  •     سرمایه غیر نقدی سرمایه گذاران خارجی بر اساس قانون تجارت ترکیه ارزش گذاری می شود.
  •     به عنوان یک کارفرما امکان استخدام شهروندان خارجی دارای مجوز وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه داده شده است.
  •     اجازه ی دفاتر نمایندگی بر طبق قانون به سرمایه گذاران خارجی داده شده است.
  •     امکان مصادره این اموال وجود ندارد مگر در موارد خاص که زیان های آن نیز جبران خواهد شد.
  •     وجود نیروی کار با کیفیت و رقابت کننده، فضای سرمایه گذاری اصلاح طلبانه و جالب توجه، زیر ساخت، موقعیت مرکزی، مالیات پایین و پاداش ها، بازار داخلی بزرگ و نیز یک محل اتصال بسیار مهم و دالان انرژی در اتصال اروپا، که غرب و شرق را به هم متصل می کند.

جالب است بدانید که خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه یک نوع سرمایه گذاری در ترکیه محسوب می شود.

 

خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه

باید بدانید  در این نوع سرمایه گذاری سه گزینه پیش روی تان قرار خواهد گرفت: ۱) خرید پروژه های درحال ساخت ۲) خرید زمین ۳) خرید ساختمان های ساخته شده. از آن جایی که این مطلب به طور ویژه بر روی ملک آماده و پیش فروش تمرکز کرده است، در ادامه به خرید ملک آماده یا پیش فروش در ترکیه  پرداخته ایم. اگر در خصوص خرید زمین نیز به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در آینده در باره این مطلب هم برای شما عزیزان مقاله ای خواهیم نوشت.

پروژه های درحال ساخت: اگر به سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی می اندیشید، قبل از هر چیز در مورد معتبر بودن شرکت سازنده آن تحقیق نمایید. زیرا اطمینان کردن به تبلیغات ماهواره ای و یا اینترنتی کار عاقلانه ای نیست. پس از اطمینان از اعتبار شرکت سازنده، نکته ی مهم دیگر تاریخ اتمام پروژه است. زیرا ممکن است مدت زمان اتمام آن طولانی شده و در این سرمایه گذاری ضرر کنید. هم چنین ثبت تاریخ دقیق تحویل پروژه در سند، از نکات بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. بهتر است در به موقع بودن تحویل به شما ضمانت داده شود. جهت اطمینان از سود آوری پروژه بهتر است در مورد طرح های برنامه شهری منطقه مورد نظر آگاهی یابید تا در مورد پیشرفت منطقه و ارزش ملک در آینده پیش بینی مناسبی داشته باشید. آخرین نکته ی مهمی که باید نسبت به آن حساسیت نشان دهید، خواندن دقیق مشخصات فنی و پیگیری مستمر روند ساخت پروژه می باشد.

ساختمان های ساخته شده: سرمایه گذاری در این نوع پروژه ها نیز حساسیت هایی دارد که توجه به آن ها می تواند درستی یا نادرستی تصمیم تان را برای تان آشکار نماید. برای مثال این نوع پروژه ها حتما باید دارای سند شش دانگ و اسکان باشند. هم چنین از نظر کیفیت ساخت در سطح قابل قبولی بوده و بعد از چند سال دچار فرسودگی نشوند. مانند هر نوع سرمایه گذاری ملکی باید در منطقه قابل رشدی واقع شده باشند تا از سود سرمایه گذاری خود اطمینان یابید. جهت زمان بر و یا پیچیده نشدن پروژه بهتر است قبلا تجربه فروش به خارجی را داشته باشند.

اما در مقایسه کدام بهتر است؟ مرمت و یا به عبارتی تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی هزینه بسیار زیادی برای تان در بر خواهد داشت مخصوصا که نوسانات ارزی قیمت لیر را گران تر از گذشته کرده است. هم چنین در نظر داشته باشید که این تغییر دیزاین سود دهیِ صفر و حتی منفی خواهد داشت زیرا بر اساس قانون این کشور، سازندگان سود سالانه خود را از طریق ملک تمام شده کسب خواهند کرد. این در حالی است که خانه ی پیش فروش تماما بر طبق سلیقه شما شکل خواهد گرفت و نیاز به صرف هزینه های اضافه برای تغییر دکوراسیون نخواهید داشت. از طرفی قیمت خرید ملک پیش فروش در ترکیه بسیار پایین تر از ملک تمام شده است. هم چنین اگر پول خرید یک ملک را به صورت یکجا ندارید، انتخاب این نوع خرید عاقلانه تر است.

 

مراحل خرید ملک در کشور ترکیه چگونه است؟

حال که نوع سرمایه گذاری را انتخاب کردید، پرسش این است که روند و مراحل خرید ملک در این کشور به چه صورت است؟

بازدید از ملک: این مرحله بسیار مهم است زیرا بدون بازدید مستقیم از ملک نمی توان تصمیم گیری درستی انجام داد. در این مرحله نه تنها به خود ملک بلکه به محله و بستر آن نیز باید توجه ویژه ای داشت.

توافقنامه فروش و پرداخت ودیعه: پس از انتخاب ملک بر اساس خواسته های خود، باید نسبت به امضا قرارداد با فروشنده با همراه داشتن گذرنامه اقدام نمایید. در این مرحله باید مبلغی را که معمولا ۵ هزار یورو است پرداخت کنید. این توافق نامه در ۳ زبان تنظیم خواهد شد که شامل زبان ترکی، زبان انگلیسی و زبان شخص خریدار می شود. هم چنین از این قرارداد در دو نسخه برای هر دو طرف تهیه خواهد گشت. موارد آورده شده در این قرار داد شامل تمام شرایط و ضوابط مربوط به فروش بوده و لازم الاجرا است.

پرداخت هزینه: پرداخت هزینه ملک معمولا به دو صورت رخ می دهد: در روش اول این پرداخت به صورت دو مرحله است. بدین صورت که هنگام امضای قرارداد فروش، ودیعه که معمولا ۵٫۰۰۰ یورو است، پرداخت می شود و مابقی هزینه هنگام دریافت سند تسویه حساب خواهد شد. در روش دوم ابتدا در هنگام امضای قرارداد فروش، ودیعه ای به صورت ۱۰ درصد از مبلغ ملک پرداخت می شود. بخش دیگری از هزینه نیز در مدت ۳ تا ۴ ماه پس از مرحله ی قبلی پرداخت می شود. تسویه حساب نهایی نیز در زمان امضای سند صورت می پذیرد.

دریافت سند ملک: پس از آمده شدن سند، شخص خریدار شخصا باید برای تحویل گرفتن آن مراجعه نماید. البته اگر به کسی وکالت داده باشید، آن فرد مجاز به دریافت سند از طرف شما خواهد بود. همان طور که در مرحله ی قبل به آن اشاره نمودیم، باید تسویه حساب در زمان دریافت سند صورت پذیرد. لازم به ذکر است تمامی مالیات ها و پرداخت های دولتی نیز باید پرداخت شود. در این روند حضور مترجم برای جلوگیری از رخ دادن اشتباه و کج فهمی است. لازم به ذکر است هم فروشنده و هم خریدار در زمان تعیین شده در دفتر اسناد رسمی حضور می یابند.

فرقی نمی کند خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه ، در هر دو صورت کنارتان هستیم

کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره تخصصی و رایگان به شما عزیزانی، که قصد خرید خانه آماده یا پیش فروش در ترکیه را دارید، هستند. پس به سادگی می توانید از طریق دکمه زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: