خدمات دندانپزشکی در ترکیه، ویزا سلامت ترکیه

 

هر ایرانی میداند که ترکیه مقصد خیلی از مسافران ایرانی است، اما شاید شما فکر کنید که همه این سفر ها به قصد سفر توریستی یا سفر کاری است، اما باید به شما اطلاع بدهیم که ترکیه مقصد خیلی از مسافران می‌باشد به علت دریافت خدمات پزشکی، که یکی از این خدمات، خدمات دندانپزشکی در ترکیه است. در این مقاله قصد داریم که توضیح دهیم که طریقه دریافت خدمات دندانپزشکی در ترکیه چگونه است ؟ هزینه های خدمات دندانپزشکی در ترکیه چقدر است ؟ و نتیجه گیری کنیم که آیا این کار به صرفه هست یا نه ؟ همچنین شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان در ترکیه می‌توانید بر روی عبارت “درمان ترکیه در ترکیه” کلیک کنید.

خدمات دندانپزشکی در ترکیه

به طور کلی استفاده از خدمات دندانپزشکی در ترکیه سه حالت ویژه دارد: بیمه سلامت عمومی، بیمه خصوصی، معاینات ویژه. اما اولین سوالی که احتمالا از خودتان پرسیده اید این است که خدمات بهداشت دهان و دندان کشور ترکیه، در کجا انجام می شود؟ در پاسخ باید عنوان کرد که این خدمات در کلینیک‎ های دهان و دندان موجود در بیمارستان ‎های دولتی ترکیه موجود است. سوال بعدی که با آن مواجه می شوید این است: چگونه وقت بگیرم؟ برای وقت گرفتن از این کلینیک ها سه راه پیش رویتان قرار گرفته است: وقت گرفتن به وسیله مراجعه حضوری، نوبت گیری تلفنی و نوبت گیری  اینترنتی. آن دسته از افرادی که (شهروندان ترک و اتباع خارجی) از بیمه سلامت عمومی برخوردار هستند، می توانند به صورت رایگان در بیمارستان‎ های دولتی و دانشگاه ها درمان شوند. هم چنین در بعضی موارد، برخی از بیمارستان های خصوصی نیز به افراد دارای بیمه سلامت عمومی، خدمات رایگان ارائه می دهند. دارندگان بیمه خصوصی نیز می توانند در بیمارستان های دولتی و خصوصی طرف قرارداد بیمه درمان شوند. تنها نکته ای که باید در این زمینه به آن توجه نمایید این است که بیمه مورد نظر چه میزان از خدمات دندان پزشکی را تقبل کرده است.

خدمات دندانپزشکی با بیمه سلامت عمومی

در این بخش اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم این است که چه کسانی می توانند از بیمه سلامت عمومی استفاده نمایند؟ شهروندان خارجی که یکی از ۳ حالت رو به رو را دارا باشند می توانند از این نوع بیمه بهره برند: افرادی که دارای مجوز اقامت این کشور هستند، افرادی که بالای یک سال در این کشور اقامت داشته و قصد درخواست دارند، افرادی که  خارج از ترکیه در کشور دیگری بیمه نشده اند. چگونه برای دریافت این بیمه می توان اقدام نمود؟ فرد متقاضی با در دست داشتن مدارک زیر، به نزدیک ترین مرکز تامین اجتماعی مراجعه نماید:

  •     ارائه فرم تعهد ‎نامه
  •     ارائه مدارک مربوط به مجوز اقامت
  •     ارائه اسنادی که نشان دهنده وضعیت تامین اجتماعی فرد متقاضی باشد.

لازم به ذکر است آخرین مدرک یاد شده توسط سازمان تامین اجتماعی کشور مربوطه و یا سازمان کارگری اخذ می گردد. سوال بعدی که مطرح می شود این است که بیمه سلامت عمومی کدام خدمات سلامت دهان و دندان را تحت پوشش قرار می ‎دهد؟ در پاسخ به این پرسش باید عنوان نمود که خدمات سلامت دهان و دندان بیمه های عمومی شامل: درمان های اورتودنسی افراد زیر ۱۸ سال و ۵۰٪ هزینه‎ های پروتز دندان افراد زیر ۱۸ سال و آنهایی که جدیدا وارد ۴۵ سال شده اند، معاینه دهان و دندان، معاینات کلینیکی ضروری جهت تشخیص بیماری‎ های دهان و دندان که بر اساس صلاحدید دندانپزشک خواهد بود، کشیدن دندان، درمان های محافظتی و عصب کشی و خدمات بهداشتی اورژانسی مرتبط با بیماری های دهان و دندان است. ایمپلنت دندان به عنوان یک امر زیبایی، شامل بیمه نمی شود مگر این که کمیسیونی که با مشارکت حداقل یک عضو از اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی از رشته های جراحی، پروتز و پریودنتولوژی تشکیل می ‎گردد، انجام این کار را ضروری اعلام کند. در خصوص پروتز دندان نیز سخت گیری هایی وجود دارد و تنها هر ۴ سال یک بار هزینه آن را بیمه متقبل می شود. جهت انجام ارتودنسی نیز باید به بیمارستان‎ های دهان و دندان، مراکز دهان و دندان بیمارستان‎ های دولتی، بخش دندانپزشکی دانشگاه ها و کلینیک‎ های درمانی، بیمارستان ‎های آموزشی و تحقیقاتی دهان و دندان مراجعه نمایید.

خدمات دندانپزشکی در ترکیه با بیمه سلامت خصوصی

به طور کلی بهره مندی از بیمه خصوصی به عنوان یک شرط جهت اخذ مجوز اقامت این کشور محسوب می شود. بیمه های خصوصی موجود در ترکیه خدماتی نظیر سفید کردن دندان، معاینه دندان، پرتونگاری پانارومیک، جرم گیری و کشیدن دندان را ارائه می دهند. لازم به ذکر است در صورتی که می خواهید بیمه تان خدمات ایمپلنت دندان را نیز بر عهده گیرد، باید حتما در حین بیمه کردن آن را عنوان کنید.

خدمات دندانپزشکی با معاینات ویژه

معاینات ویژه به عنوان سومین گزینه از خدمات دهان و دندان در کشور ترکیه، به آن دست از خدماتی گفته می شود که توسط پزشکی مستقل در مطب شخصی صورت گرفته و با هیچ یک از بیمه های خصوصی و عمومی قرارداد ندارد. بنابراین این افراد تعرفه‎ های قیمت ویژه ی خود را دارا هستند. نحوه نوبت گیری از این گونه مطب ها نیز همانند موارد قبلی از سه طریق مراجعه حضوری، تماس تلفنی و وقت گیری اینترنتی است. با توجه به طرف قرارداد نبودن مطب های شخصی با بیمه های سلامت عمومی و خصوصی، هزینه های درمان در این اماکن مخصوصا برای انجام کارهایی نظیر ایمپلنت دندان و پروتز بسیار بالاست.

نتیجه گیری در مورد خدمات دندانپزشکی در ترکیه

جهت استفاده از خدمات بهداشت و دهان در کشور ترکیه سه راه پیش روی شما قرار دارد: یا از بیمه های سلامت عمومی استفاده کنید، یا از نمونه های خصوصی و یا این که به صورت آزاد به مطب پزشکان مستقل مراجعه نمایید. مسلما درمان به صورت آزاد از دو راه قبلی بسیار گران تر خواهد بود. هم چنین بیمه های خصوصی و عمومی هر یک موارد خاصی را تحت پوشش خود قرار داده و به صورت رایگان در آن زمینه ها خدمات رسانی می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: