خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه

پس از وضع تحریم های بسیار زیادی که علیه ایران و توسط امریکا صورت گرفت انجام بسیاری از امور بین المللی برای ایرانیان نیز با مشکلات مختلفی مواجه گردید. کسانی که در خارج از ایران به سر می‌بردند دیگر قادر به انتقال یا دریافت وجه نقد نبودند مگر اینکه از تنها راه باقی مانده که استفاده از خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه بود استفاده می‌کردند.

همسایه شمال غرب ایران که روابط مسالمت آمیز خود را حتی بعد از تحریم های بین المللی عیله ایران ادامه داد به علت دسترسی به سیستم بانکداری جهانی به عنوان یک واسطه تمام عیار برای انتقال پول از ایران به سایر کشورها یا بالعکس عمل نمود. نکته حائز اهمیت این است که شما برای بهره گیری از این خدمات صرفا نیاز به افتتاح حساب در ترکیه دارید و این کار را می‌توانید بدون نیاز به ویزای اقامت در این کشور انجام دهید.

اهمیت خدمات ارزی ترکیه برای ایرانیان

تصور کنید در خارج از ایران بازنشسته شده‌اید و اکنون می‌خواهید در ایران سکونت داشته باشید. در این خصوص مشکل خاصی برای دریافت حقوق بازنشستگی نخواهید داشت چرا که شما می‌توانید از طریق همراه بانک یا اینترنت بانک مبلغ مورد نظر را دریافت کنید. اگر در کشوری غیر از ترکیه بازنشسته شده‌اید و اکنون قصد دارید در ایران سکونت نمایید باز هم سیستم بانکداری کشور ترکیه این فرصت را فراهم نموده است تا بتوانید حقوق ماهیانه خود را دریافت نمایید.

دانشجویان بیشترین قشری هستند که بعد از تحریم های امریکا علیه ایران برای دریافت پول و وجه نقد با مشکل برخورد کردند. اغلب این دانشجویان که در کشورهای ایالات متحده امریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، انگلستان، ترکیه و امثال آن‌ها در حال تحصیل بودند برای مدتها در خصوص دریافت پول و وجه نقد از کشور ایران به مشکلات جدی برخوردند که بعدها و با افزایش خدمات ارزی ترکیه برای ایرانیان رفع گردید. خدمات ارزی ترکیه همچنین برای کسانی که درآمد خاصی در خارج از ایران دارند یا می‌خواهند ملکی را در خارج از ایران خریداری کنند مفید فایده واقع گردید.

خدمات ارزی در کشور ترکیه

همانطور که در مبحث قبل بیان کردیم شما برای استفاده از خدمات ارزی در کشور ترکیه ملزم به افتتاح حساب خواهید بود. بانکداری ترکیه یکی از امن‌ترین سیستم های بانکداری در جهان محسوب می‌شود و این امر می‌تواند به غیر از ارسال حواله با مزایای دیگری نیز همراه باشد. شما می‌توانید با افتتاح حساب ارزی به دلار، یورو و لیر مبادرت به دریافت سوئیفت نمایید.

شما همچنین می‌توانید با دریافت ویزاکارت یا مستر کارت از هر کجای جهان خرید اینترنتی داشته باشید و یا در مسافرت های خارج از کشور، پول نقد دریافت نمایید. در این میان پایپال یکی از شرکت های بین المللی در زمینه جابجایی پول محسوب می‌شود که به توافقات لازم با کشور ترکیه دست نیافت و امکان جابجایی پول از این طریق برای ایرانیان وجود ندارد اما سایر شرکت های مربوطه اعم از Xoom, Moneyram,Paypal, Western Union همچنان در ترکیه فعال هستند و شما می‌توانید برای خدمات ارزی و ارسال حواله از آن‌ها استفاده کنید.

سوئیفت و انتقال پول از طریق حواله ارزی

حواله ارزی سوئیفت یکی از متداول‌ترین روش های انتقال پول از کشور ایران به کشور ترکیه است. در این روش شما باید دارای یک کد سوئیفت باشید که 8 الی 11 رقم دارد و معرف بانک مقصد، کشور مقصد، منطقه جغرافیایی و کد شعبه مورد نظر است. محبوبیت سوئیفت به علت امنیت بالاییست که دارد و اینکه تقریبا شناخته شده‌ترین شیوه انتقال پول از ایران به کشور ترکیه است.

نکته‌ای که در خصوص این روش از حواله ارزی مطرح می‌گردد این است که انتقال پول با سرعت بالایی صورت نمی‌گیرد و حتی ممکن است با یک تاخیر چهار روزه نیز مواجه شوید چرا که انتقال پول در روزهای تعطیل صورت می‌گیرد اما رویت آن بر روی حساب و دریافت آن در روزهای غیر تعطیل صورت می‌گیرد. در واقع در این روش پول ابتدا به حساب بانک واریز می‌گردد و پس از آن به حساب شخص مورد نظر واریز خواهد شد. ناگفته نماند که انتقال پول و حواله ارزی از طریق سوئیفت یکی از کم هزینه‌ترین شیوه های ممکن برای ارسال حواله ارزی است.

انتقال پول از طریق صرافی

انتقال پول از طریق صرافی به کشور ترکیه نیز یک روش مطمئن است که بیشتر توسط سرمایه گذاران به کار می‌رود. این روش برای کسانی که در ترکیه سرمایه گذاری کرده‌اند بهترین، آسانترین و مطمئن‌ترین راه ممکن جهت انتقال وجه نقد است اما در این خصوص اهمیت بسیار زیادی دارد که یک صرافی متعهد و معتبر را پیدا کنید.

این روش که به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود باید با توجه به نکات خاصی صورت گیرد. مهمترین نکاتی که باید در این روش به آن‌ها توجه کنید قیمت لیر و زمان حواله است. روزهای شنبه و یک شنبه در ترکیه تعطیل رسمی‌است و به این روزها باید روزهای تعطیل رسمی در اواسط هفته را نیز افزود. با توجه به اینکه طبق بازار جهانی روزهای یکشنبه قیمت ارز اعلام نمی‌شود و نرخ ارز نیز ممکن است در یک روز به شدت تغیی یابد عدم توجه به روزهای تعطیل ممکن است با ایراد ضرر در سرمایه شما همراه باشد.[/vc_column_text][vc_single_image media=”79442″ media_width_percent=”100″][vc_column_text el_class=”justify”]

انتقال پول از طریق صرافی به صورت مرحله‌ای

اگر می‌خواهید از طریق صرافی ارسال حواله را انجام دهید به موارد ذیل و به صورت مرحله‌ای دقت کنید:

  1. ابتدا باید استعلام قیمت بگیرد چرا که ده دقیقه بعد از نهایی شدن قیمت، فرصت پرداخت دارید.
  2. ثبت شماره حساب ترکی؛ برای این کار نیاز است تا اطلاعات خاصی را در اختیار داشته باشید. Bank) Name – Account Holder Name – IBAN)
  3. پرداخت وجه و ارسال حواله
  4. دریافت رسید حواله ترکیه

دقت کنید که دریافت حساب کاربری تایید شده برای حفظ امنیت لازم و ضروری است. در این خصوص نیز باید مدارک ذیل را تهیه نمایید.

  1. تصویر کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه کارت بانکی که کد سی وی تو و تاریخ آن پوشیده شده باشد.
  2. یکسان بودن مشخصات دارنده کارت بانکی و کارت شناسایی

مانی گرام سریع‌ترین شیوه ارسال پول

MoneyGram سیستم بین المللی آنلاین برای انتقال پول به سراسر دنیاست. این شرکت در بیش از 200 کشور فعال است و بیش از 347000 نمایندگی در سراسر جهان دارد. برای اینکه بتوانید از طریق مانی گرام حواله ارزی داشته باشید باید با مدارک شناسایی و وجه پرداختی به یکی از نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کند. در این نمایندگی باید فرم هایی را پر کرده و سپس وجه مورد نظر را به کارگزار مربوطه سپرده شود.

در صورتیکه انتقال حواله ارزی توسط کارگزار انجام شود، کد هشت رقمی‌به فرستنده داده می‌‌شود که باید آن را در اختیار فرد گیرنده که در خارج از کشور است بگذارد. گیرنده باید با در دست داشتن مدارک شناسایی عکس‌دار به شعبه شرکت مانی‌گرام در شهر خود (در خارج کشور) مراجعه کند و با ارئه این کد، پول را دریافت کند. حداقل زمان مورد نیاز برای ارسال و دریافت پول از این طریق تنها ده دقیقه است.

قصد حواله ارزی را دارید؟

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه و بلعکس می‌باشد. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: