جاذبه های طبیعی ترکیه در کدام شهرهای ترکیه هستند؟

کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان به حساب می آید. جاذبه های طبیعی ترکیه باتوجه به آب و هوای مطلوب و نسبتا سرد این کشور بسیار متنوع و فراوان هستند. این کشور هم دارای سواحل زیبا و دل انگیز است و هم در اقصی نقاط خود رشته کوه ها و کوهستان هایی که دارد که جلوه فوق العاده ای دارند. جزایر نیز از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آیند. دراین مقاله به معرفی مهمترین جاذبه های طبیعی ترکیه و شهرهایی که این جاذبه ها را در قلب خود پذیرفته اند خواهیم پرداخت.

بالن ها از جاذبه های طبیعی ترکیه

کوه های بابا در شهر فتحیه

شهر فتحیه در منطقه ای از استان Muğla در محدوده ای از دریای اژه واقع شده است و به عنوان الماس درخشان ترکیه در قلب دریای اژه نیز شناخته می شود. کوه های بابا یک کوه باستانی با ارتفاع 2000 متر است و چشم انداز فوق العاده ای که از سواحل مدیترانه و تپه های اطراف دارد.

بسیاری از مناظر این منطقه به عنوان تصاویر پس زمینه برای تهیه آثار هنری بکار می رود. برای اینکه جذابیت بی نهایت این منطقه را درک کنید بهتر است با پاراگلایدر و از آسمان به مناظر زیبای این کوه ها نگاه کنید.

جنگل های Yenice در Karabük

Yenice نام یک منطقه حفاظت شده در نزدیک دریای سیاه است و در عین سادگی یک چشم انداز فوق العاده زیبا دارد. قره بوک نام یکی از استان های ترکیه است که در شمال مرکز ترکیه واقع شده و مرکز آن هم شهر قره بوک است.

در فصل پاییز رنگ درختان جنگل های Yenice بسیار متنوع بوده و می توانید شاهد درختان سبز، زرد و نارنجی باشید. ارتفاعات این منطقه بسیار دل انگیز است و مناسب کسانی می باشد که علاقه زیادی به ماجراجویی در دل جنگل های کوهستانی دارند.

پارک ملی کوهستانی Küre

این پارک یکی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های طبیعی و گردشگری است که زیر نظر سازمان گردشگری ترکیه اداره می شود و شامل جاذبه های زیادی از جمله یک جنگل باشکوه با هزاران درخت تنومند، غارها، سازه های سنگی و آبشارهای بی نظیر است. در این جا می توانید زیبایی های طبیعی را به همراه صدای تلاطم آب رودخانه ها، هوهوی باد و صدای پرندگان را در کنار یک آب و هوای سرد و کوهستانی نظاره گر باشید.

مکان های تاریخی ترکیه

کوه های آرارات در استان آغری ترکیه

به جرات می توان گفت که مشهورترین کوه ها و جاذبه های طبیعی ترکیه همین کوه های آرارات است که نوعی رشته کوه آتش فشانی بوده و در بخش شرقی ترکیه واقع شده اند. این رشته کوه ها با داشتن دو قله که در فاصله 11 کیلومتری هم قرار گرفته اند، ارتفاعی در حدود 5165 متر دارند و جالب است بدانید که هر دو قله نیز فعالیت آتشفشانی دارند. ارمنی ها این کوه ها را مقدس می دانند و بسیار به آن ها احترام می گذارند. طبق شواهد به دست آمده، قدمت این کوه ها به زمان ساخت کشتی نوح می رسد.

منطقه Pamukkale

Pamukkale در شمال دنیزلی قرار گرفته است به عنوان نخستین منبع آب معدنی کشور ترکیه زیبایی های حیرت انگیزی دارد که قطعا هیجان شما را برمی انگیزد. این آب ها که داغ هستند و برای مصارف درمانی کاربرد دارند سرشار از مواد معدنی و کلسیم بوده و یکی از بهترین و مفیدترین مناطق ترکیه برای بازدید است.

وجود کلسیم فراوان در این آب ها باعث شده است تا به مرور زمان سنگ های سخت و درخشانی اطراف آب به وجود بیاید و منظره ای همانند یک استخر لوکس و لاکچری ایجاد گردد. شب هنگام در این منطقه، منظره ای شبیه به قطب شمال ایجاد می گردد.

منطقه Cappadocia

یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه در منطقه ای به نام کاپادوکیاست که در میان 3 استان ترکیه واقع شده است ک شامل استان‌های نوشهر (Nevşehir)، قیصریه (Kayseri) و نیغده (Niğde) است.  این منطقه، سال‌ها پیش بر اثر فوران آتش‌فشان، زیر خاکستر و گدازه مدفون شد و امروزه با رسوبات آتش فشانی به یک منطقه عجیب و غریب مبدل شده است که همه ساله هزاران توریست خارجی و گردشگر داخلی را به سمت خود جذب می نماید. پرواز با بالن بهترین تفریحی است که می توانید در این منطقه داشته باشید.

آبشار Duden در آنتالیا

در فاصله 10 کیلومتری سواحل آنتالیا یک آبشار بسیار زیبا قرار دارد که به راحتی قابل دسترس است. حتی می توانید با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی خودتان را به آنجا برسانید. این آبشار از بالای کوه های توروس (Taurus) سرازیر می شود و ارتفاعی حدود 20 متر با عمق ۱۵ متر دارد.

سقوط آب از ارتفاع بسیار هیجان انگیز است و می تواند شما را به وجود بیاورد. در آبشار دودن گونه های گیاهی و طبیعی بی نظیری وجود دارد. همچنین رستوران ها و کافه های زیادی هم در این منطقه برپا شده اند  و شرایط یک تفریح ناب را برای شما فراهم کرده اند.  شما می توانید ساعات زیادی را در این منطقه به تفریح و استراحت اختصاص دهید.

جاذبه تاریخی ترکیه

منطقه Erfelek

Erfelek نام یک شهر در ترکیه است که طبیعت بسیار زیبا و دل انگیزی دارد. در این جا می توانید آبشارهای متعددی را مشاهده کنید که از نقطه کنار این منطقه و از ارتفاعات کوچک و بزرگ سرازیر می شوند. مناطق سرسبز کنار این آبشارها به قدری زیباست که می توانید ساعت ها و حتی روزهای متوالی در آن ها به تفریح و گشت و گذار بپردازید. طبیعت زیبای کنار این آبشارها یکی از شگفت انگیزترین مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری در ترکیه به حساب می آیند.

روستای فیرتینا (Firtina) در Rize

Firtina نام روستایی در ترکیه می باشد که در لیست جاذبه های گردشگری ترکیه قرار دارد. توریستی ترین قسمت شرقی دریای سیاه همین روستای فیرتیناست و همه روزه گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی این روستا در Rize می شوند.

جنگل های بلگراد (Belgrad) در استانبول

جنگل های بلگراد یک منطقه سرسبز بادرختانی بسیار بلند است که طبیعتی بسیار باشکوه را شکل داده و گونه های گیاهی و جانوری متنوعی دارد. بیشترین درختان این منطقه نیز از نوع بلوط است و این مسئله باعث افزایش مقاومت خاک منطقه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: