تحصیل در روسیه چه نکات مثبتی دارد؟ همه چیز را در این مورد بدانید

روسیه یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر پس از طی کردن دوره های مختلف توانسته دوباره جایگاه ویژه و قابل قبولی در بخش های گوناگونی به دست آورده و تبدیل به یکی از ابر قدرت های جهان شود. در همین راستا شاهد رشد و پیشرفت های چشمگیر این کشور در بخش های مختلف هستیم. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از مهاجرت به روسیه به مطالب‌های قبلی مراجعه کنید.

دانشگاه های روسیه

حتی در زمینه آموزش نیز روسیه رشد بسیار زیادی کرده و همین مسئله باعث شده تا افراد بسیار زیادی اقدام به تحصیل در بورسیه کنند و شاهد حضور دانشجویان بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا در دانشگاه های این کشور به منظور تحصیل باشیم.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مزایای تحصیل در روسیه انداخته و در رابطه با تحصیل در این کشور توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این موضوع بسیار مهم صحبت کنیم.

نکات بسیار مهم به منظور تحصیل در روسیه

در وهله اول پیش از آن که بخواهیم در رابطه با مزایای تحصیل در روسیه توضیحاتی را به شما ارائه داده و در مورد آن صحبت کنیم، لازم است تا به نکاتی در این باره اشاره کنیم. در همین راستا و به منظور معرفی کشور روسیه برای تحصیل و بررسی سیستم آموزشی این کشور باید گفت که دانشگاه های روسیه به نحوی است که مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف آن متفاوت است.

نکته مهمی که در این راستا باید به آن توجه کنید این است که دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور ۴ ساله بوده و شما پس از طی کردن این دوره می توانید مدرک لیسانس خود را دریافت کنید.

از سوی دیگر به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید 2 سال تحصیل کنید و مهارت کافی را به دست می آورید تا بتوانید مدرک ارشد خود را کسب کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور تحصیل در مقطع دکترا نیز باید 4 سال در دانشگاه های کشور روسیه درس بخوانید تا در نهایت بتوانید مدرک دکترای خود را به دست بیاورید.

توجه به این نکته بسیار مهم و بررسی مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی روسیه به شما کمک می کند تا برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و در نهایت به هدف خود برای موفقیت در دانشگاه های کشور روسیه دست پیدا کنید.

در کنار این موارد توجه به سبک زندگی مردم کشور روسیه و ویژگی ها و شرایط هر یک از دانشگاه های این کشور نیز به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده و مدرک مورد نظر خود را کسب کنید.

مزایای تحصیل در دانشگاه های روسیه

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند ممکن است این سوال بسیار مهم را مطرح کنند که چرا باید از میان کشورهای مختلف به منظور تحصیل به سراغ دانشگاه های روسیه رفت و دانشگاه های این کشور چه مزایایی دارند؟ به منظور بررسی این مسئله بسیار مهم در ادامه شما را با مهم ترین مزایای تحصیل در روسیه آشنا کرده و در مورد آن صحبت می کنیم.

دانشجو های تحصیل در روسیه

سطح بالای علمی دانشگاه های روسیه

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های روسیه این است که دانشگاه های این کشور از نظر سطح علمی در شرایط فوق العاده ای قرار دارند و همین مسئله باعث شده تا شما بتوانید در رشته مورد نظر خود در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده و به جایگاه و رتبه علمی بالایی برسید.

در واقع همین مسئله بسیار مهم باعث شده تا افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و از بین دانشگاه های مختلف به دنبال مقصد مناسبی برای سفر هستند، اقدام به تحصیل در روسیه کرده و تلاش می کنند تا با تحصیل در دانشگاه های این کشور دوره های آموزشی خود را طی کنند.

تنوع بالا رشته های تحصیلی

ویژگی و مزیت مهم دیگری که تحصیل در روسیه دارد این است که شما می توانید در رشته های مختلفی در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده و با توجه به علاقه خود به سراغ هر یک از رشته های دانشگاهی موجود در دانشگاه های این کشور بروید.

به منظور بررسی تنوع و گستردگی رشته های موجود برای تحصیل در روسیه باید به این مسئله اشاره کنیم که در ۸۲ منطقه این کشور شاهد ۱۶۶ دانشگاه مختلف هستیم که این تنوع دانشگاه ها باعث شود تا شما بتوانید از بین مراکز آموزشی مختلف برای تحصیل در روسیه به سراغ دانشگاه مورد نظر خود بروید.

همچنین به منظوره بررسی رشته های موجود در دانشگاه این کشور می توان گفت که امروزه نزدیک به هزار رشته دانشگاهی در کشور روسیه تدریس می شود و شما می توانید به راحتی به سراغ رشته مورد نظر خود رفته و اقدام به تحصیل در روسیه کنید.

شرایط تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل پایین

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که تحصیل در دانشگاه های روسیه دارد، هزینه پایین درس خواندن در این کشور است. در واقع به نسبت کشورهایی چون کانادا و آمریکا شما می توانید با هزینه بسیار ارزان تر در دانشگاه های این کشور درس خوانده و مدرک خود را بدست بیاورید.

مسئله مهمی که باید بدانید این است که در کنار هزینه های پایین تحصیل و زندگی در روسیه شاهد حضور اساتید حرفه ای و برجسته در دانشگاه های این کشور هستیم که این مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید با هزینه بسیار کمتر اقدام به یادگیری علوم مختلف کرده و مهارت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

به منظور بررسی متوسط شهریه دانشگاه های روسیه باید گفت پارامترهای مختلفی بر روی این هزینه ها تأثیر می گذارند که از مهم ترین آن ها می توان به نوع دانشگاه، شهر مورد نظر، رشته های تحصیلی مورد علاقه، مقطع تحصیلی و… اشاره کرد. با این حال اگر بخواهیم متوسط شهریه دانشگاه های روسیه را در سال به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

مقطع کارشناسی: 240000 تا 260000 روبل در سال

مقطع کارشناسی ارشد: 260000 تا 280000 روبل در سال

مقطع دکترا: 280000 تا 300000 روبل در سال

توجه به این موضوع بسیار مهم به شما کمک می کند تا به دید کاملی در رابطه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه به سراغ دانشگاه های این کشور رفته و اقدام به تحصیل در روسیه کنید.

امکان یادگیری زبان روسی

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که تحصیل در روسیه دارد این است که شما می توانید پس از قبولی در دانشگاه های این کشور در دوره های آموزش زبان روسی شرکت کنید. در واقع دولت روسیه به منظور آشنایی دانشجویان با زبان روسی امکانی را فراهم کرده تا افراد پس از قبولی به راحتی بتوانند اقدام به یادگیری زبان روسی کرده و تسلط خود به این زبان را افزایش دهند.

در حال حاضر زبان روسی رشد و گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده و بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این زمان صحبت می کنند که این مسئله باعث می شود تا با یادگیری این زبان فضای مناسبی برای فعالیت بین المللی برای شما به وجود بیاید و در کنار آن که قادر خواهید بود تا به راحتی در دوره های آموزشی دانشگاه های کشور روسیه حضور پیدا کرده و اقدام به تحصیل در روسیه کنید. همچنین شما می توانید در بازار کار این کشور نیز فعالیت کرده و به راحتی با افرادی که به زبان روسی صحبت می کنند ارتباط برقرار کنید.

همکاری دانشگاه های روسیه با کشورهای مختلف

یکی دیگر از مهم ترین مزایای تحصیل در روسیه این است که دولت این کشور فضایی را فراهم کرده تا افراد پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور بتوانند از مزایای مختلفی بهره مند شوند.

یکی از این مزایا، به منظور امضای بیانیه بلونیا توسط دولت روسیه به وجود آمده است و در واقع شاهد ایجاد فضای آموزشی مشترکی بین کشورهای مختلف با دولت روسیه هستیم. در واقع به واسطه این بیانیه دولت روسیه امکانی را فراهم کرده تا مدارک دانشگاهی این کشور در بیش از ۶۰ کشور مختلف دنیا اعتبار و ارزش داشته باشد و شما پس از دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه های روسیه بتوانید از این مدارک تحصیلی در بیش از ۶۰ کشور دنیا به راحتی استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های تحصیل در دانشگاه های روسیه این است که شما پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور قادر خواهید بود تا یک مدرک روسی و یک مدرک از دانشگاه های اروپایی را نیز دریافت کنید.

این ویژگی و مزیت بسیار مهم نیز به واسطه همکاری دولت روسیه با سایر دانشگاه های اروپایی است که چنین امکان بسیار مهمی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

همین ویژگی بسیار مهم باعث شده تا افراد بسیار زیادی اقدام به تحصیل در روسیه کرده و تلاش کنند تا در رشته مورد نظر خود در این کشور تحصیل کنند.

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل

بهترین دانشگاه های روسیه

افرادی که قصد تحصیل در کشور روسیه را دارند، ممکن است این سوال بسیار مهم را مطرح کنند که از بین دانشگاه های مختلف این کشور به منظور تحصیل در روسیه بهتر است تا به سراغ چه دانشگاهی برویم. اگر بخواهیم شما را با برترین دانشگاه های این کشور آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Moscow State University
  • National Research University Higher School of Economics
  • Petersburg State University
  • Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
  • Kazan Federal University
  • Ural Federal University
  • Tomsk State University
  • ITMO University
  • Tomsk Polytechnic University
  • Siberian Federal University

قصد تحصیل در کشور روسیه را دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کشور ترکیه می‌توانید از راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا از مشاوره آموزشی ما بهره‌مند شوید، همچنین شما عزیزان می‌توانید فرم مشاوره تحصیلی رایگان را پر کنید تا پس از آن کارشناسان آموزشی ما با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: