تجارت امن در ترکیه (قسمت دوم)

در قسمت دوم تجارت امن در ترکیه می خواهیم به مسائل ریسک پذیر بپردازیم و روش های اطمینان از اعتبار افراد مرتبط با معامله، احتیاط های لازم در پرداخت ها، تعهدات و پیشگیری های لازم درمقابل سو نیت های احتمالی معروض خواهد گردید، همانطور که می دانید در قسمت اول تجارت امن در ترکیه پرداختیم به محافظت از تجارت. اطلاع از روش های محافظت از تجارت در مقابل سو استفاده های احتمالی افراد دخیل در آن، یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در داشتن تجارتی موفق و امن است.

مسائل حقوقی معاملات تجاری در ترکیه

  1. اگر طرف شما شخص حقوقی است کلیه اوراق رسمی شرکت و مدارک شناسایی هیات مدیره شرکت را مورد بررسی دقیق قرار داده و حتی الامکان از گذشته و سوابق کاری شرکت مطلع گردید.
  2. اگر طرف شما شخص حقیقی است پیش از اقدام به معامله فتوکپی پاسپورت و کیملیک ( کارت شناسایی و اقامتی ترک ) شخص را مورد مطالبه قرار دهید فراموش نکنید در موارد کلاهبرداری بدون این مدارک شکایت از اشخاص خارجی بسیار سخت و حتی غیر ممکن می گردد.
  3. اگر از حضور وکلای دادگستری در معاملات خود استفاده می کنید بی هیچ ابایی شماره پروانه وکالت وکیل یا پروانه وی را با اطلاعات موجود در سایت رسمی کانون وکلا مورد مطابقت قرار دهید، وکیل شما به عنوان شخص امین از جانب شما پیگیر معاملات شماخواهد بود لذا اطمینان از اعتبار وی طبیعیترین حق شما بوده و وکیلی که از خود مطمین باشد از این کار شما استقبال خواهد نمود.

نکات تکمیلی برای داشتن تجارت امن در ترکیه

  1. از اطمینان به افرادی که دفتر یا شرکت معتبری نداشته و در لابی هتل ها و کافه ها با شما قرار میگذارند جدا خودداری کنید.
  2. از تک تک نسخه هایی که مورد امضای شما قرار می گیرد فتوکپی تهیه کنید یا عکس بگیرید.
  3. اگر تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی ندارید حتما از حضور مترجم (حتی الامکان قسم خورده) استفاده نمایید.
  4. از حساب بانکی برای واریز وجه به حساب طرف مقابل استفاده کنید، در مواردی که طرف ترک جهت فرار از مالیات به دولت از شما تقاضای تحویل نقدی وجه را دارد ،برای هر تحویل رسید بگیرید و به هیچ وجه بدون دریافت رسید وجهی به طرف مقابل پرداخت ننمایید، همچنین در پرداخت وجوه نقدی به نماینده های ارسالی از سوی شرکت ها، از طرف معامله بخواهید که به نماینده خود برگه نمایندگی تحویل دهد در غیر این صورت تحویل هرگونه وجه نقد به افرادی که سمت نمایندگی از سوی طرف قرارداد شما را ندارند موثر در پرداخت تلقی نخواهد گردید.
  5. در خصوص ماشین آلات و دستگاه ها و بطور کلی مبیعی که نیاز به نظر کارشناس در خصوص مطابقت با اوصاف قید شده در قرارداد دارد، حتما ازحضور افراد بلد و کارشناس استفاده نمایید.
  6. در معاملات قایم و متکی به خود باشید، شعبات دادگاه ها پر از پرونده هایی است که علیه افرادی طرح شده اند که زمانی دوست صمیمی یا افراد خانواده بوده اند و با سواستفاده از اطمینان طرف مقابل تبدیل به مشتکی  عنه گردیده اند، با بالا بردن سطح احتیاط و اطلاع خویش تجارتی امن و آرام محقق کنید

اگر هنوز هم نگرانید برای اینکه  مطمئن بشوید از داشتن یک تجارت امن در ترکیه می توانید با ما تماس بگیرید تا وکلای با تجربه ما به طور تخصصی و رایگان به شما مشاوره بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: