برگزاری آزمون تست داف TestDaf در ترکیه

 

TestDaf آزمون تعیین سطح زبان آلمانی بوده و برای افرادی است که خارج از کشور آلمان هستند و علاقه دارند تا در کشور آلمان ادامه تحصیل دهند. در واقع شما با شرکت در این آزمون می توانید ثابت کنید که تسلط خوبی به زبان آلمانی دارید و به قدری به این زبان مسلط هستید که قادر خواهید بود تا در کشور آلمان ادامه تحصیل دهید. همچنین در مورد ویزای کشور آلمان از طریق ترکیه اینجا بخوانید.

آزمون TestDaf در سرتاسر جهان برگزار می شود و یکی از کشورهایی که شما می توانید در آن در آزمون TestDaf شرکت کنید، کشور ترکیه است. در این مطلب به بررسی آزمون TestDaf پرداخته و بیان می کنیم که چگونه در کشور ترکیه می توانید در این آزمون شرکت کنید.

معرفی آزمون TestDaf

TestDaf که مخفف عبارت Test Deutsch als Fremdsprache است، یک آزمون تعیین سطح زبان آلمانی بوده و متقاضیان می توانند با شرکت در این آزمون میزان تسلط خود به این زبان را به چالش کشیده و میزان تسلط شان به زبان آلمانی را محاسبه کنند. این آزمون در ۹۵ کشور دنیا و تحت نظارت انستیتو تست آف کشور آلمان برگزار می شود.

علت اهمیت شرکت در آزمون TestDaf

اگر بخواهیم در رابطه با علت اهمیت شرکت در آزمون TestDaf صحبت کنیم، باید گفت که در وهله اول افرادی که قصد دارند تا برای کار و یا ادامه تحصیل به کشور آلمان سفر کرده و به این کشور مهاجرت کنند، باید در این آزمون نمره قابل قبولی را به دست بیاورند.

براساس بررسی های صورت گرفته و آمارهای منتشر شده، کشور آلمان پس از ایالات متحده آمریکا به عنوان دومین مقصد مهاجرتی محبوب در دنیا به حساب می آید. شرایط مناسب کار و وجود دانشگاه های درجه یک برای ادامه تحصیل در کشور آلمان سبب شده تا افراد بسیار زیادی علاقه مند باشند که به این کشور مهاجرت کرده و زندگی خود را در آلمان ادامه دهند.

برای این که شما بتوانید به کشور آلمان مهاجرت کنید، لازم است تا در آزمون TestDaf شرکت کرده و نمره قابل قبولی را در این آزمون به دست بیاورید.

متقاضیان کار و تحصیل در کشور آلمان باید به این موضوع توجه داشته باشند که برای مهاجرت به این کشور لازم است تا مدرکی برای نشان دادن مهارت زبان آلمانی داشته و تسلط خود به این زبان را ثابت کنند.

چرا که آموزش در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی است و افراد باید برای حضور در این دانشگاه ها تسلط بسیار خوبی به این زبان داشته باشند.

اگر شما نیز جز افرادی هستید که دوست دارید تا به کشور آلمان مهاجرت کنید، برای این که تسلط خود به زبان آلمانی را ثابت کنید، لازم است تا در آزمون TestDaf شرکت کرده و نمره قابل قبولی را در آن به دست بیاورید.

حتی اگر قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را ندارید و برای کار به دنبال مهاجرت به این کشور هستید، برای اخذ ویزای کار کشور آلمان نیز بسته به ایالتی که قصد مهاجرت به آن را دارید، باید مدرک تعیین سطح زبان آلمانی معتبری را ارائه دهید.

وجود همین دلایل است که ثابت می کند که اخذ مدرک آزمون TestDaf چقدر اهمیت داشته و برای مهاجرت به آلمان لازم است تا در این آزمون شرکت کرده و مدرک قابل قبولی را به دست بیاورید.

آزمون TestDaf چیست

همان که اشاره کردیم این آزمون، برای تعیین سطح زبان آلمانی بوده، در بیش از ۹۵ کشور دنیا و بیش از ۴۵۰ مرکز آموزشی نیز برگزار می شود. افراد شرکت کننده در این آزمون در سراسر جهان سوالات هماهنگی را دریافت کرده و به آن ها پاسخ می دهند.

آزمون تعیین سطح آلمانی TestDaf دارای چهار بخش مختلف است که شما باید نمره مناسبی در هر یک از این چهار بخش دریافت کنید تا در نهایت تعیین سطح شوید.

این ۴ بخش عبارتند از:

  • درک شنیداری
  • درک خواندنی
  • نوشتاری
  • گفتاری

پس از این که در آزمون TestDaf شرکت کردید و جواب های شما مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، شما در سه سطح زیر طبقه بندی می شوید:

TestDaF-Niveaustufe 5 TDN 5 – TestDaF level 5

TestDaF-Niveaustufe 4 TDN 4 – TestDaF level 4

TestDaF-Niveaustufe 3 TDN 3 – TestDaF level 3

مدرک تست آف چقدر معتبر است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است توسط افراد پرسیده شود این است که مدرک آزمون تست آف چقدر اعتبار دارد. برای پاسخ به این سوال باید گفت که کلیه دانشگاه های کشور آلمان گواهی این آزمون را به رسمیت شناخته و قبول دارند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نتایج تست شما برای کاریابی و دریافت ویزای کار کشور آلمان نیز مورد تایید نهادهای ذیربط آلمانی خواهد بود.

یکی از نکات بسیار مهم این است که برخلاف آزمون های تعیین سطح مشهور مثل تافل و آیلتس، گواهی که پس از شرکت در آزمون تست آف دریافت می کنید محدودیت زمانی نداشته و برای دوره نامحدودی معتبر خواهد بود.

زمان های برگزاری آزمون تست آف در سراسر دنیا

در طول سال ۶ آزمون تست آف در ماه های مختلف برگزار می شود و شما می توانید در این آزمون ها شرکت کرده و سطح زبان آلمانی خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که فرایند ارزیابی عملکرد داوطلبان ۶ هفته طول خواهد کشید.

اگر بخواهم تاریخ برگزاری این آزمون ها در سال 2021 را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 9 فوریه 2021
  • 20 آوریل 2021
  • 8 ژوئن 2021
  • 15 جولای 2021
  • 9 سپتامبر 2021
  • 9 نوامبر 2021

شرکت در آزمون تست آف در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل شرایط خاصی که دارد، روابط نزدیکی با کشور آلمان داشته و شاهد مهاجرت افراد بسیار زیادی از این کشور به آلمان هستیم. افرادی که از ترکیه به آلمان مهاجرت کنند باید مثل تمامی مردم جهان در آزمون تست آف شرکت کرده و امتیاز خوبی در این آزمون را به دست بیاورند.

خوشبختانه این امکان در کشور ترکیه فراهم شده تا افراد بتوانند در آزمون تست آف شرکت کرده و سطح زبان آلمانی خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

در کشور ترکیه نیز همانند سایر نقاط جهان، آزمون تست آف در زمان های خاصی از سال برگزار شده و افرادی که قصد دارند تا در این کشور در آزمون تست آف شرکت کنند، باید در بازه ثبت نام مراحل ثبت نام خود برای شرکت در آزمون تست آف را طی کنند.

مراکز آموزش زبان آلمانی و افزایش آمادگی برای آزمون تست آف در ترکیه

اگر در کشور ترکیه هستید و علاقه دارید تا خود را برای شرکت در آزمون تست آف آماده کنید، لازم است تا به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که برای شرکت در این آزمون و موفقیت در آن لازم است تا برنامه ‌ریزی دقیقی کرده و آمادگی خود برای در آزمون تست آف را افزایش دهید.

خوشبختانه در مراکز آموزش زبان آلمانی در کشور ترکیه شاهد برگزاری دوره های مختلف افزایش آمادگی آزمون تست آف نیز هستیم.

شما می توانید در سه شهر آنکارا، استانبول و ازمیر در موسسات آموزش زبان آلمانی گوته شرکت کرده و تسلط خود را به منظور شرکت در آزمون تست آف افزایش دهید. در ادامه شما را با مهم ترین مراکز و افزایش آمادگی شرکت در آزمون تست آف در ترکیه آشنا خواهیم کرد.

موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در استانبول

اگر در شهر استانبول هستید و علاقه دارید تا زبان آلمانی را فرا گرفته و یا آمادگی خود را برای شرکت در آزمون تست آف افزایش دهید، می توانید به موسسه آموزش زبان گوته در شهر استانبول بروید. این موسسه آموزش زبان در Yeniçarşı Cad. 32 34433 Beyoğlu – Istanbul واقع شده و شماره تماس آن +90 212 2492009 است.

موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در آنکارا

اگر در شهر آنکارا زندگی می کنند و علاقه دارید تا خود را برای شرکت در آزمون تست آف آماده کرده و مهارت خود را افزایش دهید، می توانید به سراغ موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در آنکارا در آدرس Atatürk Bulvarı 131 06640 Bakanlıklar – Ankara, Turkey رفته و از طریق شماره +90 312 471 41 41 با این مجموعه تماس بگیرید.

موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در ازمیر

شهر ازمیر یکی دیگر از شهرهای کشور ترکیه است که موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در آن شعبه دارد. شما می توانید برای ثبت ‌نام در این مرکز به آدرس Mithatpaşa Cad. No. 907/2 35290 Göztepe / Izmir رفته و یا با شماره +90 232 4895687 تماس بگیرید تا فرآیند ثبت نام شما در دوره های آموزش زبان آلمانی آغاز شود.

محل برگزاری آزمون تست آف و هزینه آن در کشور ترکیه

افرادی که قصد دارند تا در کشور ترکیه در آزمون تست آف شرکت کنند، باید به این موضوع توجه کنند که محل برگزاری این آزمون در سه شهر استانبول، ازمیر و آنکارا بوده و شما با رفتن موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در این سه شهر می توانید در این آزمون شرکت کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با این مراکز تماس بگیرید.

هزینه شرکت در این آزمون در کشور ترکیه نیز بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ یورو است. البته ممکن است این هزینه هر ساله دستخوش تغییر شده و افزایش یا کاهش پیدا کند.

چگونه برای شرکت در آزمون تست آف در ترکیه ثبت نام کنیم

برای آن که بتوانید در آزمون تست آف ثبت نام کنید باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که فرآیند ثبت نام این آزمون به صورت آنلاین بوده و تمامی افرادی که قصد شرکت در آن را دارند باید به سایت رسمی تست آف رفته و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

در هنگام ثبت نام شما باید کشور خود را مشخص کرده و هزینه شرکت در آزمون را نیز به صورت کامل پرداخت کنید. پس از اتمام ثبت نام کارت آزمون و ورود به جلسه شماره صادر شده و در زمان مشخص شده باید به محل برگزاری رفته و در آزمون تعیین سطح زبان آلمانی تست آف شرکت کنید.

2 پاسخ

  1. سلام به شما و
    من یک پسر افغان ۱۹ ساله استم که در ترکیه زندگی میکنم حال میخواهم TRUSTGLOBAL ثبت نام نمایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: