با جزایر ترکیه بیشتر آشنا شوید، جزیره بویوک آدا ترکیه

 

ترکیه دارای جزایر جذاب با آب و هوای مدیترانه ای است، شما چه با قصد سفر توریستی و چه با قصد سرمایه گذاری وارد کشور ترکیه شوید، این جزایر می توانند مقصد شما باشند، جزیره بوبوک‌آدا استانبول از جمله جزایر محبوب و پرطرفدار ترکیه است. در ادامه مطلب به توضیحات بیشتر در مورد این جزیره محبوب می پردازیم. همچنین اگر شما عزیزان قصد خرید ملک در ترکیه دارید می توانید با کلیک بر روی عبارت “خرید مطمئن و آسوده ملک در ترکیه” از آخرین قوانین و شرایط با خبر شوید.

آشنایی با کشور توریستی ترکیه

کشور ترکیه تنها کشوری است که بخشی از آن در قاره ی اروپا و بخشی دیگر در قاره ی آسیا قرار گرفته است. هم چنین دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری با کشور ایران دارد. اقتصاد این کشور بر پایه صنعت گردشگری، پوشاک و … در حال گردش است و آینده ی بسیار روشنی برای آن پیش بینی می کنند بنابراین وضعیت اشتغال در این کشور نسبت به کشور ایران بسیار بهتر است. از طرفی کشور ترکیه، به دلایل بسیاری نزد ایرانیان برای مسافرت و نیز مهاجرت محبوب است. از جمله این دلایل می توان به نزدیکی به ایران، هزینه های پایین زندگی، امکانات و رفاه بیشتر، مزایای شهروندی، اختلاف کم قیمت لیر و ریال نسبت به ارز های دیگر دنیا همانند دلار اشاره داشت.

جزایر استانبول ترکیه

جزایر دیدنی استانبول ترکیه که به جزایر پرنس معروف اند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند از این مجموعه جزایر نه گانه استانبول جزایر بیوک آدا، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا مشهور تر از بقیه هستند. جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفر است اما در تابستان به ۵۰۰ هزار نفر هم می رسد. جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکان های تاریخی و توریستی بسیاری که در خود دارند مشهور هستند.

جاذبه های جزیره بویوک‌آدا استانبول

این جزیره علاوه بر مناظر طبیعی که گردشگران را شیفته خود کرده ،بنا های زیبا و قدیمی بسیاری دارد که افراد علاقه مند به معماری های قدیمی و حتی مردم عادی از آن لذت می برند. در این جزیره کلیسایی به نام کلیسای آیایورگی قرار دارد این کلیسا به دلیل واقع شدن در بالاترین نقطه بویوک آدا موجب شده افراد علاوه بر بازدید از این کلیسا منظره متفاوت و زیبایی از بویوک آدا داشته باشند.

حمل و نقل در این شهر

همانطور که پیشتر گفتیم این شهر اتوموبیل و هز وسیله نقلیه ای که با بنزین و این دسته سوخت های کار میکند یافت نمی شود و تنها وسیله موجود موتور های برقی ،درشکه و دوچرخه است. بسیاری از گردشگران علاقه مند به درشکه هستند و سواری با اسب را در این شهر تجربه می کنند. البته گردشگرانی هم هستند که برای لذت بردن از مناظر و آب و هوای جزیره بویوک‌آدا استانبول پیاده و قدم زنان به سفر خود ادامه می دهند. جزیره بویوک‌آدا استانبول تنها جزیره این شهر نیست در ادامه به بقیه جزایر استانبول می پردازیم.

جزایر استانبول

هیبلی‌آدا (Heybeliada): دومین جزیره بزرگ این ناحیه هیبلی‌آدا نام دارد که حدود ۳۰۰۰ نفر دارد. اما این تعداد در هنگام تابستان و حضور گردشگران به ۱۰۰۰۰ نفر می‌رسد. از نکات جالب آن می توان به نداشتن فرودگاه و اجازه نداشتن تردد خودروها برای ساکنین و مراجعه کنندگان اشاره کرد. در واقع تنها راه دسترسی به این جزیره راه آبی است!

بوزکاآدا (Bozcaada): جزیره نام برده که سومین جزیره از جزایر توریستی ترکیه محسوب می شود، در استان چاناق قلعه و در ناحیه غربی ترکیه قرار گرفته است. از جذابیت های این جزیره می توان به خانه هایی با معماری خاص، باغ های انگور، آسیاب های بادی و آثار تاریخی متعدد اشاره کرد.

گوکچه‌آدا (Gökçeada): ایمبروس یا گوکچه‌آدا، بزرگ ترین جزیره در کشور ترکیه محسوب می شود که از سال ۱۹۷۰ به این نام تغییر پیدا کرده است. دلیل این تغییر نام نیز این است این جزیره در گذشته متعلق به یونانیان بوده و نام ایمبروس نیز یک نام یونانی است. این جزیره هم چنان بکر است و طبیعت آن به نسبت باقی جزایر دست نخورده به نظر می رسد.

بورگاس‌آدا (Burgazada): این جزیره سومین جزیره از لحاظ بزرگی در بین باقی جزایر استانبول است که در گذشته یهودیان در این ناحیه ساکن بوده اند. بنابراین بازدید از جزیره و اماکن تاریخی اش، می تواند شما را با روزگار یهودیان در این ناحیه بیش تر آشنا کند. هم چنین این جزیره محل اقامت یکی از نویسنده های مشهور ترک نیز محسوب می شود.

کوندا (Cunda): علی‌بی یا کوندا، مشهورترین جزیره در بین جزایر ناحیه اژه محسوب می شود که مقصد محبوب بسیاری از توریست هایی است که به شناخت فرهنگ مردم ناحیه اژه علاقه مند هستند. این جزیره نیز همانند بسیاری از جزایر دیگر، روزگاری به یونانیان تعلق داشته است.

کینالی‌آدا (Kinaliada): کینالی‌آدا یکی دیگر از جزایر استانبول است که معنی نام آن به فارسی جزیره حنا  می شود و علت این نام گذاری نیز بر می گردد به رنگ خاک این منطقه. بکر بودن این جزیره در گذشته آن را تبدیل به تبعیدگاه دولت کرده بود. اما امروزه این مکان به دلیل طبیعت بی نظیر و امکانات و خدمات، تبدیل به یکی از محبوب ترین اماکن توریستی این کشور شده است.

نیازمند اطلاعات بیشتر هستید ؟

برای سفر توریستی به ترکیه یا سرمایه گذاری در ترکیه نیازمند اطلاعات بیشتر هستید ؟ تنها کافیست با یکی از راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان و تخصصی مشاوران تراست گلوبال بهره مند شوید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: