اقامت توریستی ترکیه و تغییر قوانین مهاجرتی 2024

هر کشوری مثل کشور ترکیه که هر ساله میزبان بسیاری گردشگران از سرتاسر دنیا است اقامت توریستی ارائه می دهد و اقامت توریستی ترکیه هم یک نوع اقامتی می باشد که از طرف این کشور برای راحتی بیشتر گردشگران ارائه می شود. اما در سال 2024 اقامت توریستی ترکیه دست خوش تغییراتی شده است که ما در ادامه این مقاله خدمت شما عزیزان شرح می دهیم.

اقامت توریستی ترکیه

 

مراحل درخواست اقامت توریستی ترکیه

 مراجعه به سایت اداره مهاجرت ترکیه

  • وارد کردن اطلاعات از جمله اطلاعات پاسپورت، آدرس محل سکونت، شماره همراه، بیمه‌نامه ترکیه
  • دریافت برگه راندوو گرفتن وقت راندوو و دریافت اطلاعات زمان راندوو از طریق پیامک
  • پرداخت هزینه‌های نوشته شده در برگه راندوو شامل هزینه‌های مالیات و کارت اقامت
  • حضور در مصاحبه‌ی راندوو و ارائه‌ی مدارک و فیش‌های پرداختی

مزایای کارت اقامت ترکیه

  •  ورود و خروج به ترکیه بدون محدودیت
  •  امکان باز کردن حساب در بانک و داشتن کارت اعتباری (Credit Card)
  •  ثبت نام و تحصیل فرزندانتان در مدارس این کشور به صورت رایگان
  •  بهره‌مندی از خدمات مراکز بهداشتی
  • امکان درخواست ویزا شینگن
  •  امکان ترجمه و تبدیل گواهینامه
  •  انتقال امتیازهای آب و برق و گاز

 

اقامت توریستی ترکیه

 

مدارک مورد نیاز برای اقامت توریستی ترکیه 2024

برای دریافت اقامت توریستی ترکیه به مدارک زیر نیاز خواهید داشت :

  1. بیمه نامه
    اجاره‌نامه‌ی خانه (حداقل یکساله و به نام شما) که در نوتر تنظیم شده است
  2. برگه راندوو
    چهار قطعه عکس مخصوص کارت اقامت
  3. پاسپورت و کپی آن (کپی مهر آخرین ورود به کشور ترکیه)
  4. دریافت شماره مالیاتی
  5. رسیدهای واریزی مالیات
  6. ترجمه‌ی رسمی سند ازدواج در صورت تاهل (تایید شده توسط کنسولگری)
  7. تاییدیه تمکن مالی از ایران یا ترکیه (پرینت حساب با موجودی در حدود 2000  دلار به ازای هر نفر)
  8. سوء پیشینه (اگر آن را در ایران تهیه می‌کنید باید مهر تایید کنسولگری ترکیه در ایران را بگیرید.)

دریافت نتیجه اقامت در ترکیه

 پس از مصاحبه راندوو برگه‌ای دریافت خواهید کردید که اطلاعات پرونده شما در آن درج شده است. توجه کنید که این برگه باید حاوی یک کد بوده و امضا شده نیز باشد. پس از آن شما تا دو ماه برای گرفتن جواب و دریافت کارت اقامت ترکیه در آدرسی که داده‌اید منتظر می‌مانید. نتیجه اقامت از طریق پیامک نیز به شما اعلام می‌شود و این ممکن است در کمتر از 60 روز اتفاق بیفتد.

چنان‌چه پس از این مدت نتیجه و کارت خود را دریافت نکردید، بهتر است با به همراه داشتن برگه‌ی مورد نظر، برای پیگیری به اداره‌ی مهاجرت بروید. هم‌چنین امکان پیگیری از طریق سایت اداره‌ی مهاجرت نیز وجود دارد یا شماره تلفن 157.

نکته‌ی مهم: فراموش نکنید که در طول این مدت نباید از خاک ترکیه خارج شوید. چرا که در این صورت کارت اقامت توریستی ترکیه و درخواست شما باطل می‌شود و تا 6 ماه امکان درخواست اقامت را نخواهید داشت

 لطفا قبل از اجاره ملک و درخواست اقامت توریستی به این مطالب توجه کنید.

 

اقامت توریستی ترکیه

قانون جدید اقامت ترکیه 2024

برای مهاجرت و گرفتن اقامت ترکیه، پیش از هر چیز بهتر است قوانین مهم گرفتن اقامت در این کشور را بدانید. اخیراً قوانین کشور ترکیه در خصوص اعطای اقامت تغییراتی داشته است و به سادگی گذشته نیست. دلیل این امر افزایش مهاجر در این کشور است که معضلاتی را در حوزه‌ی اقتصاد و اشتغال ایجاد کرده است. این موضوع مسئولین این کشور را بر آن داشته است که قوانین سفت و سخت‌تری را برای دریافت اقامت تعیین کنند.

برای مثال در گذشته امکان دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه به شکلی بسیار راحت فراهم بود. اما حالا دیگر شاهد چنین موضوعی نیستیم و نیاز به طی کردن مسیرهای پرپیچ ‌وخمی خواهید داشت که میشه گفت اکثریت کسانی که برای باراول اقدام به دریافت اقامت توریستی ترکیه میکنند ریجکت می شوند و باید سریعا اقامت خود را به داقامت دیگری تبدیل کنند .

درهرحال باید توجه کنید که اگر موفق به دریافت این اقامت شدید بدانید که با داشتن این نوع اقامت اجازه کار و درخواست تابعیت و شهروندی برایتان وجود نخواهد داشت. همچنین قوانین جدید اقامت های توریستی امکان تمدید پیوسته ی اقامت را ازبین برده اند. ضمنا درصورتی که قصد اجاره ملک را دراین کشور دارید، باید به همراه صاحب ملک به اداره ی نوتر مراجعه کنید .توجه کنید که شما نمی توانید درمناطق ممنوعه ملک اجاره کنید.

دلایل ریجکت شدن اقامت توریستی ترکیه

افراد به دلایل مختلفی ممکن است نتوانند اقامت توریستی ترکیه را اخذ کنند. برخی از این دلایل عبارتند از:

محدودیت‌های اداره‌ی مهاجرت مناطق مختلف: برای مثال اگر در یک منطقه بیش از 20 درصد مهاجر ساکن باشد، امکان اقامت دادن به اتباع خارجی جدید وجود نخواهد داشت

تلاش برای فریب اداره‌ی مهاجرت با اجاره‌نامه‌ها و آدرس‌های صوری (در حال حاضر داشتن اجاره نامه نوتر شده تبدیل به یک الزام شده است. برای نوتر کردن باید به همراه صاحب خانه به اداره‌ی نوتر بروید.)

عدم پاسخ‌گویی شفاف و قانع‌کننده به سوالات افسر مهاجرت در خصوص سطح و منبع درآمد و هم‌چنین هدف اقامت در این کشور

از نظر اداره‌ی مهاجرت، اقامت یکساله برای مقاصد توریستی کافی‌ست. پس اغلب درخواست‌های تمدید اقامت توریستی ترکیه پس از یک سال ریجکت می‌شوند. در این شرایط بهتر است به دنبال راه‌هایی هم‌چون اقامت کاری، تحصیلی، خرید ملک و … باشید.

آیا به اقامت توریستی ترکیه احتیاج داریم؟

اینکه شما احتیاج به ویزا داشته باشید یا نه، بستگی به کشور مبدا و میزان اقامت تان در ترکیه بستگی دارد، اما اگر قصد سفر از ایران به این کشور را دارید شما نیازی به دریافت ویزا ندارید اگر حداکثر 90 روز در این کشور می مانید، توجه کنید که شما می توانید از هر 180 روز، 90 روز را بدون ویزا در کشور ترکیه بمانید. و در این حالت نیازی به گرفتن اقامت توریستی ترکیه ندارید.

اگر تعداد روز هایی که در کشور ترکیه هستید از این مقدار تجاوز کند شما شامل پرداخت جریمه می شوید که موقع خروج از کشور ترکیه باید پرداخت کنید و در صورت پرداخت نکردن جریمه از یک سال تا پنج سال اجازه ورود به این کشور را دیگر نخواهید داشت بنابراین بهتر این است که قبل از تمام شدن این 90 روز اقدام برای گرفتن اقامت توریستی ترکیه خود در این کشور بکنید؛ همچنین در نظر داشته باشید که در این 90 روز اجازه هیچ گونه فعالیت تجاری و یا تحصیلی ندارید، مگر آنکه اقدام برای گرفتن اقامت ( مثلا اقامت توریستی ترکیه ) کرده باشید.

 

اقامت توریستی ترکیه

اقامت توریستی ترکیه

همانطور که در بالا اعلام شد شما اگر از ایران عازم این کشور هستید می توانید بدون گرفتن ویزا به مدت سه ماه در این کشور به شکل توریستی اقدام کنید اما اگر به همین منظور تمایل به گذراندن روز های بیشتری در این کشور دارید می توانید برای ویزای  6 ماهه توریستی اقدام کنید ( که حدودا 15 روز طول می کشد ) اما شما با این ویزا حق تحصیل یا کار را ندارید، البته این بدان معنی نیست که شما نمی توانید هیچ کسب و کاری را داشته باشید بلکه کاری که نیاز به داشتن بیمه داشته باشد را نمی توانید انجام دهید مگر آنکه اقدام برای تغییر نوع ویزای خود کنید، برای کسانی که قصد خرید ملک دارند داشتن این نوع ویزا الزامی است. گرفتن اقامت توریستی ترکیه به آسانی امکان پذیر است.

تغییرات اقامت توریستی ترکیه در سال 2024

در سال 2020 میلادی اقامت توریستی ترکیه تغییراتی داشته است؛ پیشتر شما می توانستید با اجاره یک خانه اقامت خود را برای یک سال افزایش دهید و بعد از آن هم هر سال برای تمدید اقامت توریستی ترکیه اقدام کنید و اگر پنج سال به طور مداوم در ترکیه اقامت می داشتید و هر سال کمتر از یک ماه از کشور خارج می شدید می توانستید اقامت دائم ترکیه را نیز دریافت کنید. اما با تغییراتی که در قوانین اقامتی در این کشور وضع شده است، دیگر امکان تمدید اقامت توریستی ترکه وجود ندارد بلکه شما بعد از اتمام اقامت توریستی ترکیه باید درخواست به یکی از اقامت هایی که در این کشور وجود دارد، بدهید و یا از کشور خارج شوید.

بعد از اقامت توریستی ترکیه چه اقامتی بگیریم ؟

سرمایه گذاری در ترکیه : تا قبل از تغییراتی که امسال اعلام شد، شما اگر قصد این را داشتید از طریق سرمایه گذاری در کشور ترکیه، اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه را کسب کنید باید مبلغ دو میلیون دلار را در این کشور سرمایه گذاری می کرید اما این عدد به 500 هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه : همچنین اگر در گذشته می خواستید با افتتاح سپرده در این کشور اقامت در ترکیه را داشته باشید باید مبلغ سه میلیون دلار را در یکی از بانک های دولتی این کشور قرار می دادید، اما این عدد هم به 500 هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

خرید ملک در ترکیه : در حال حاضر شما با خرید ملک یا املاکی مجموعا به ارزش 250 هزار دلار می توانید شهروندی ترکیه بگیرید در صورتیکه این مبلغ قبل تغییر قوانین، یک میلیون دلار بوده است، همیچنین باید در نظر داشته باشید در این روش می توانید برای دو نفر دیگر هم اقامت در ترکیه را حاصل کنید.

کسب و کار در ترکیه : شما با داشتن کارمندان ترک که آنها را بیمه کرده باشید می توانید به راحتی شهروندی ترکیه را بگیرید و تعداد این کارمندان باید عدد 50 باشد که از 100 کارمند در گذشته، خیلی شرایط مطلوب تری می باشد.

برای گرفتن هر گونه اقامت ترکیه ما همراه شما هستیم

شرکت حقوقی تجاری تراست گلوبال با داشتن کارشناسان مجرب در زمینه اخذ اقامت ترکیه آماده به خدمت به شما عزیزان در زمینه اقامت توریستی ترکیه و باقی اقامت های ترکیه است، در ضمن شما می توانید به شکل رایگان و تخصصی از ما مشاوره بگیرید، کافیست با ما در ارتباط باشید.

 

ویزای کار در اماراتنهاد توسعه اقتصادی امارات (DED)مجرب مجموعه بین المللی تراست گلوبالهزینه های زندگی اماراتمهاجرت به اماراتویزای کار اماراتازدواج در ترکیه – ثبت شرکت در ترکیه شرایط تحصیل در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: