استانبول یا ازمیر ؟ کدام شهر بهتری است؟

 

وقتی حرف از مهاجرت به ترکیه می شود اکثر افراد تنها به شهر استانبول ترکیه فکر می کنند، اما باید بدانید ممکن است ترکیه شهر های دیگری، مانند ازمیر، داشته باشد که مناسب زندگی برای شما باشد، بنابراین بهتر است شما آگاهی کافی نسبت به شرایط و امکانات شهر های مختلف ترکیه داشته باشید و با توجه به شرایط مطلوبی که برای خود در نظر دارید تصمیم بهتری در مورد مهاجرت به ترکیه بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی عبارت “مهاجرت به ترکیه 2020” از شرایط و قوانین مهاجرت به کشور ترکیه بیشتر آگاه شوید.

استانبول یا ازمیر

جمعیت ازمیر در حال حاضر ۴ میلیون نفر است که نسبت به وسعت آن فضای وسیعی در اختیار شهروندان قرار گرفته است. به دلیل هزینه های مناسب زندگی، آب و هوای خوب و وجود دانشگاه های برتر ترکیه در این شهر، به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی انتخاب شده است. جالب است بدانید برخی پزشکان هم برای بیماران خود زندگی در ازمیر را تجویز می کنند، این شهر به دلیل آرامش و آب و هوایی که دارد باعث شده پزشکان به جای تجویز دارو به بیماران خود زندگی در ازمیر را پیشنهاد کنند. به خواننده محبوب ترکیه ابراهیم تاتلیس نیز پیشنهاد زندگی در ازمیر داده شد او نیز به این شهر سفر کرد و زندگی خود را از نو شروع کرد.

ازمیر شهری برای دانشجویان

همانطور که در مطالب گذشته بحث کردیم، بیشتر دانشگاه های معتبر ترکیه در این شهر قرار دارد و هزینه های تحصیل در این شهر نسبت به شهر های دیگر ترکیه پایین تر است. از دیگر امتیازات مثبت ازمیر وجود مراکز تفریحی است که افراد زیادی برای گذراندن تعطیلات خود به این مکان ها می روند و دانشجویان یا دانش آموزان در اوقات فراغت خود می توانند از این تفرجگاه ها استفاده کنند. هزینه های پایین زندگی در ازمیر نسبت به استانبول خرج های دانشجویی را کمتر میکند که همین دلیل باعث شده ازمیر شهری مناسب برای دانشجویان تبدیل شود.

آشنایی با استانبول

استانبول با وسعت ۱۵۳۹ کیلومتر مربع در کنار تنگه ی بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است، یعنی جایی درست در مرز بین دو قاره اروپا و آسیا و همین امر باعث شده است که استانبول به لحاظ جغرافیایی شهری منحصر به فرد و تا حدودی چند ملیتی شناخته شود. بخش غربی این شهر در قاره اروپا (شبه جزیره تراکیه و جنوب بلغارستان) و بخش شرقی آن در آسیا (جزیره آناتولی و جنوب دریای مدیترانه) واقع شده است. بی شک برای کسانی که قصد اقامت در یک شهر دیگر هر چند کوتاه را دارند، دانستن شرایط آب و هوایی بسیار اهمیت دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دارای آب و هوای متفاوتی است و آب و هوای مدیترانه ای، آب و هوای گرمسیری مرطوب و آب و هوای اقیانوسی در بخش های مختلف شهر مشاهده می‌شود. گرم ترین ماه سال در این شهر با میانگین دمای هوای ۲۴ درجه مرداد (جولای) است و سرد ماه سال اسفند (فوریه) است که میانگین دما در آن به ۶ درجه نیز می رسد، مناسب برای دانشجویان تبدیل شود.

اطلاعات کلی استانبول

مکان: استانبول در بین دو قاره یعنی آسیا و اروپا قرار می گیرد. این شهر که تحت محاصره مارمارا و دریای سیاه قرار دارد و میزبان بوسفوروس که تنگه ی آبی است که امپراطوری های زیادی برای تحت کنترل درآوردن این شهر جنگ ها کرده اند، است. شهر استانبول ۶۲۲۰ کیلومتر مربع از شما غرب ترکیه را پوشش می دهد.

مشخصات جمعیت شناختی: جمعیت ۱۸ میلیونی این شهر موجب می شود که استانبول به شلوغ ترین شهر ترکیه تبدیل شود. تنوع نژادی و مذهبی شهروندان به عنوان مضمون اصلی در طول تاریخ این شهر بوده است و این روزها بسیار از افراد خارجی از کشورهای مختلف در این شهر زندگی می کنند.

اقلیم: آب و هوای مدیترانه ای استانبول در داخل سیستم طبقه بندی کسا کاپن (Csa Koppen) قرار می گیرد. با این حال، مکان و وسعت زیاد این شهر مرزی را برای این شهر ایجاد می کند که بخش های خاص از این شهر رطوبت زیادی را تجربه می کنند. دمای تابستانی به صورت متوسط ۳۰ درجه است در حالی که استانبول زمستانی سرد، بارش سنگین و بارش برف را بین ماه های ژانویه تا مارس تجربه می کند.

معماری: استانبول از نظر معماری شهر برتری است و علت آن تاریخ و روندهای مدرن روز این شهر است. بخش های قدیمی تر نشان دهنده ی ردپای پیچیده ی معماری بیزانتین و عثمانی است، در حالی که مناطق نوظهور نشان دهنده ی استعداد معماران برتر ترکیه است.

جزایر استانبول ترکیه

جزایر دیدنی استانبول ترکیه که به جزایر پرنس معروف اند سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند از این مجموعه جزایر نه گانه استانبول جزایر بیوک آدا، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا مشهور تر از بقیه هستند. جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفر است اما در تابستان به ۵۰۰ هزار نفر هم می رسد. جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکان های تاریخی و توریستی بسیاری که در خود دارند مشهور هستند.

برای مهاجرت به ترکیه همین امروز اقدام کنید

اگر به مهاجرت به ترکیه فکر می کنید و نمی توانید قطعی تصمیم بگیرید که به چه روشی به ترکیه مهاجرت کنید و چه کار هایی باید بکنید، تنها کافیست با یکی از راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی مشاوران تراست گلوبال بهره مند شوید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: