مهاجرت به ترکیه با حرفه آرایشگری

آرایشگری در ترکیه (چه آرایشگر آقا و چه آرایشگر خانوم) یکی از حرفه هایی است که ایرانیان بعد از ورود به این کشور مشغول به آن می شوند، در دنیای امروزی که مردم توجه ویژه ای به ظاهر خود دارند حرفه آرایشگری از خوش درآمد ترین کارهای خدماتی است و این مساله در کشور ترکیه هم وجود دارد و یادگیری این حرفه با آنکه کمی زمان بر است اما ساده و ممکن است. در این مقاله می پردازیم به قوانین مهاجرت به ترکیه از طریق کار و اینکه اگر شما آرایشگر باشید چگونه می توانید اقامت کاری در ترکیه بگیرید، پس لطفا با ما همراه باشید.

قانون مهم در مورد اقامت کاری در ترکیه

مساله ای که در مورد اقامت کاری در ترکیه باید بدانید این است که شما به هر طریقی که برای اقامت کاری در ترکیه اقدام کنید (در ادامه روش های اینکار را توضیح خواهیم داد) مهم آن است که برای کاری که درخواست داده اید هیچ فردی که صاحب همین حرفه است و پاسپورت ترکیه دارد بیکار نباشد و بررسی و تشخیص این مورد به عهده اداره وزارت کار و امور اجتماعی است، بنابراین گرفتن اقامت کاری در ترکیه کمی سخت می باشد اما غیر ممکن نیست.

دو روش برای گرفتن اقامت کاری در ترکیه

گرفتن اقامت کاری از طریق کارفرما: این کارفرما باید شما را در وزارت کار و امور اجتماعی کشور ترکیه تایید نماید.

گرفتن اقامت کاری از طریق سفارت ترکیه: این کار چیزی در حدود ۳۰ روز زمان خواهد برد.

ناگفته نماند که بر اساس قوانین حاکم بر کشور ترکیه در صورت اقدام برای کار در این کشور شما باید با کارفرمایی مشخص ارتباط گرفته و برای حرفه ‌ای خاص و در مکانی معین شروع به کار کنید. در نهایت با گذشت یک سال از این جریان در صورت توافق دو طرف، این شرایط تا سه سال دیگر نیز می ‌تواند تمدید شود. یادتان باشد که هر فردی برای تمدید اجازه کار در کشور ترکیه باید حداقل ۱۵ روز از قبل از به پایان رسیدن مجوز خود اقدام کند.

به چه صورت برای اقامت کاری در ترکیه اقدام کنیم ؟

همانطور که گفته شد جدا از اینکه برای اخذ اقامت کاری در ترکیه، درخواست خود را از داخل و یا خارج از کشور ترکیه ارائه کرده اید باید یک قرارداد و یا پیشنهاد کاری هم در خود این کشور داشته باشید. برای این کار بعد از تایید مدارک شما و البته کارفرمای شما این مدارک را به اداره MLSS می‌ فرستند تا بررسی شود که این دوره هم چیزی حدود ۹۰ روز زمان خواهد برد. پس از تایید درخواست شما باید به صورت حضوری به کشور ترکیه بروید و ویزای کار و البته اجازه دریافت گذرنامه خود را مهر و تایید نمایید. در نهایت نیز برای اجازه اقامت در عرض ۳۰ روز بعد از ورود تان به کشور ترکیه، درخواست تان تسلیم خواهد شد.

با اقامت کاری در ترکیه اجازه کار مستقل در ترکیه بگیرید

برای اقامت کاری در ترکیه از طریق آرایشگری مجوز کار نیز مهم است که اگر در کشور ترکیه به صورت قانونی ۵ سال بدون وقفه کار کرده باشید می‌ توانید اجازه کار مستقل خود را دریافت نمایید. برای این درخواست باید از طریق وزارت کار و امور اجتماعی مورد پیگیری قرار بگیرد. در نهایت نیز باید مدارک و اسناد را به وزارت کار و امور اجتماعی تسلیم و ارائه نمایید. برای اینکه بتوانید به عنوان یک کارفرما شرکت مستقل خود را ثبت نمایید باید این را بدانید که بعد از پایان دوره کارت اجازه کار، اسناد و مدارک شما در وزارت کار کشور ترکیه مورد بررسی قرار می‌ گیرد؛ بنابراین باید شرکت خود را دائما فعال نگه دارید. علاوه بر این سود شرکت در سال اول و دوم الویت زیادی ندارد با این حال در سال ‌های سوم و چهارم و پنجم به آن اهمیت زیادی داده خواهد شد. در کنار این موضوع برای دریافت و تمدید اجازه کار در کشور ترکیه باید بیمه ۵ شهروند ترک را بپذیرید.

برای گرفتن اقامت کاری در ترکیه ما همراه شماییم

موسسه حقوقی و تجاری تراست گلوبال با ارائه خدماتی در زمینه اقامت کاری در ترکیه می تواند بهترین گزینه های ممکن را به شما پیشنهاد دهد، برای مطلع شدن از این شرایط می توانید با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان و تخصصی مشاوران ما بهره مند شوید.

2 پاسخ

  1. باسلام پسری هستم ۱۹ساله دوساله سابقه کار آرایشگری دارم میخواستم بدونم الان شرایطش چجوریه و ۲۰۰میلیون هم سرمایه دارم ایا میشه در ترکیه خونه بخرم و مشغول به کار بشم

    1. سلام، امکان مهاجرت با مهارتی که شما دارید وجود دارد برای بررسی بیشتر اطلاعات و بهره مندی از مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان ما از طریق صفحه ارتباط با ما تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: