ماه رمضان امسال به ترکیه سفر کنید

اگر در ماه رمضان امسال قصد مسافرت دارید حتما کشور ترکیه را در نظر داشته باشید، گردشگران اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان می دانند که یکی از بهترین مسافرت هایی که می توانند تجربه کنند سفر به کشور های مسلمان در ماه مبارک رمضان است، که از بهترین این کشور ها، کشور ترکیه می باشد و حتما شما عکس هایی که در این ماه از محله های ترکیه در فضای منتشر می شود را دیده اید و جذب آنها شده اید.

خبر خوش در مورد سفر به ترکیه

طبق آخرین توافقات دیپلماتیک کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری ترکیه انجام داده اند سفر ایرانیان به این کشور نیاز به روادید ندارد، افراد با پاسپورت ایرانی می توانند به مدت 90 روز در این کشور بدون گرفتن ویزا اقامت داشته باشند که خوشبختانه این مدت بیش تر از مدت ماه رمضان است؛ پس بیش از این تعلل نکنید، بلیط بگیرید، ساک هایتان را ببندید و آماده سفر به ترکیه در ماه رمضان شوید.

فضای ترکیه در ماه رمضان

احترام به روزه داران

وقتی در ماه رمضان به کشور ترکیه سفر می کنید حتما می دانید که غالب مردم مسلمان هستند و روزه دار و رعایت این نکته که در محافل عمومی  تا قبل از زمان افطار نیاشامید و نخورید احترام به مردن تلقی می شود. اما مانند ایران در ترکیه رستوران ها و کافه ها تعطیل نیستند بلکه اگر بدانند مهمانان خود روزه نیستند با کمال میل برای آنها صبحانه و ناهار را آماده می کنند فقط صرفا پنجره های این اماکن پایین است تا از بیرون داخل قابل مشاهده نباشد و تنها جایی که مستثنی است و تعطیل می باشد محله کونیا در آنکارا است که تا زمان افطار شما رستوران و یا کافه ای را باز پیدا نخواهید کرد.

طبل زدن در محله ها بهنگام سحر

از زیبا ترین لحظاتی که در این کشور در ماه رمضان می توانید تجربه کنید موقع سحر است، یکی از راهکارهایی که در ترکیه برای بیدار کردن مردم در هنگام سحر انجام می شود، زدن طبل در کوچه و محله است. در این ماه افرادی با لباس های سنتی و طبلی بر دوش در کوچه ها راه رفته و با طبل زدن و خواندن آوازهای ترکی مردم را بیدار می کنند. اگر در هتل یا محل سکونت خود هستید، در هنگام سحر خود را برای این صدا آماده کنید. بسیاری از مردم به همراه صدای طبل فریاد می زنند و گاهی به فرد طبل زن انعام می دهند. افراد طبل زن برای بیدار کردن شما استخدام شده اند. اگر به خاطر داشته باشید در ایران این مراسم با نقاره و سورنا و بر بالای گلدسته های مساجد ایرانی در قدیم اجرا می شد.

مساجد ترکیه در ماه رمضان

 

آماده شدن مساجد ترکیه در ماه رمضان

تمام مساجد ترکیه خود را برای این ماه مبارک آماده می کنند. چلچراغ هایی در اطراف مساجد دیده می شود. چلچراغ هایی که جملاتی همچون رمضان با برکت، سلطان یازده ماه، رمضان خوش آمدی و … را در شب برای شما روشن می کنند. نماز جماعت در این ماه در مساجد بسیار باشکوه اجرا می شود و روزه داران خود را برای افطار آماده می کنند.

افطاری در ترکیه و ماه رمضان

 

برای افطاری با شکوه در ترکیه آماده باشید

همانند ایران، در ترکیه نیز تمام رستوران ها و کافه ها خود را برای ماه رمضان ترکیه آماده می کنند. منوی مخصوص ماه مبارک رمضان را در هر رستوران پیدا می کنید. سحری و افطاری را می توانید در تمام رستوران ها و کافه های ترکیه سفارش دهید. در کنار سماورهای چای که همیشه آماده و جوش هستند، دیگر غذاهای افطاری مانند خرما، زولبیا و بامیه و دیگر شیرینی های این ماه مبارک را پیدا خواهید کرد. اگر در هتل اقامت دارید حتماً به سر سفره سحری و افطاری آن بروید و غذاهای مخصوص این ماه را حتماً در ترکیه تجربه کنید. در هنگام ظهر اکثر رستوران ها را خلوت می یابید و دیگر چای ترکی را در جلوی کافه ها، مغازه ها و رستوران ها نمی بینید که تصویر جدیدی از این کشور را ارائه می دهد. در طول روز شهرها را خلوت می یابید اما زمان قبل از افطار اکثر مردم به درون خیابان ها می آیند و اوج شلوغی را در این زمان خواهید دید. اکثر وسایل حمل و نقل به دلیل جنب و جوش مردم قبل از افطار شلوغ هستند که بودن در این فضا برای هر توریستی می تواند جذاب باشد. در این سفره های افطار فراوانی پهن می شود و حتی بسیاری از افراد برای کار خیر و ثواب در زمان افطار مردم را به سفره خود دعوت می کنند.

ماه رمضان در ترکیه جشن گرفته می شود

رمضان، ماه مهمانی خدا نامگذاری شده است. بعد از یک روز کامل روزه داری، زمان افطار فرا می رسد و افطار جشنی است که مسلمانان هر روز برای غذا خوردن برگزار می کنند. در سفره افطار همیشه نان تازه پخت شده نازک ترکی را به همراه سوپ، سبزی تازه، زیتون و دیگر غذاهای حاضری را پیدا خواهید کرد. بعد از وعده افطار، شام به صورت جداگانه و یک تا دو ساعت بعد از افطار سرو می شود. تمام مساجد، خیابان ها و ساختمان ها با نورهای رنگی، پارچه های رنگارنگ و لوازم جشن تزیین می شوند. برای کودکان در همه نقاط شیرینی های سنتی و تنقلات پخش می شود. بعد از غروب آفتاب در جشن افطار شرکت کنید و از غذاهای مختلفی که در خیابان ها در بین مردم پخش می کنند، امتحان کنید. همانند کشور خودمان ایران، خانواده ها و دوستان برای افطاری به دور هم جمع می شوند و این زمان را با هم می گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: