نکاتی برای شروع تجارت با ترکیه

پایتخت کشور ترکیه که همان شهر آنکارا می باشد ، قطع سیاسی ، اداری و تجاری کشور ترکیه می باشد و اکثر قرارداد های رسمی در این شهر بسته می شود. برای شروع تجارت با ترکیه نکاتی را برای شما بازگو می کنیم تا بتوانید تجارتی موفق را شروع کنید و احتمال موفقیت شما بیش از پیش شود.

اهمیت فرهنگ در تجارت با ترکیه

در ترکیه معمولا مردان در جلسات کاری و تجاری مهم با کت و شلوار تیره حاضر می شوند و بانوان نیز با کت و شلوار و یا کت دامن که معمولا دامنشان پایین تر از زانو باید باشد حاضر می شوند. در ترکیه مانند ایران نیز برای صدا کردن نام کوچک حتما بهتر است از لفظ آقا یا خانم استفاده شود. برای شروع تجارت با ترکیه باید این را در خاطر داشته باشید که برای افرادی که در ترکیه زندگی می کنند و الالخصوص تجار اعتماد خیلی مهم است پس بهتر است از اول سر اصل مطلب نروید و مذاکرات را به خوبی و قبل از قرارداد و پیشنهاد رسمی انجام دهید.

در ترکیه شما می توانید افرادی با انواع و اقسام اعتقادات پیدا کنید پس بهتر است اگر قصد سرو نوشیدنی الکلی دارید حتما از اعتقادات طرف مقابل مطمئن شوید.

شروع تجارت با ترکیه

چه بخش هایی برای شروع تجارت با ترکیه می تواند سود آور باشد ؟

گردشگری

ترکیه از نظر جذب گردشگر بسیار موفق بوده به گونه ای که هر سال چند ده میلیارد دلار برای این کشور سود آوری داشته و طبق یک آمار از موسسه تات آلمان از  صد هتل برتر جهان یازده هتل در ترکیه وجود دارد بنابراین گردشگری در این کشور رونق بسیاری دارد پس اگر قصد شروع تجارت با ترکیه را دارید سرمایه گذاری در قسمت گردشگری قطعا می تواند برای شما سود آور باشد

کشاورزی

ترکیه از نظر کشاورزی نیز بسیار قوی می باشد و کشور مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت می باشد. ذرت گندم جو و شکر از بیشترین محصولاتیست که در ترکیه کشت می شود.

به این نکته دقت کنید که روز های کاری در ترکیه از دوشنبه تا پنج شنبه می باشد و ترکیه نیز همانند اکثر کشور های اسلامی تقویم اسلامی دارد بنابراین باید توجه به تقویم اسلامی برای مثال ماه رمضان را نیز برای شروع تجارت با ترکیه در نظر بگیرید.

از نظر صنعت نیز نساجی در ترکیه زبانزد است و بیش از پانزده درصد صنعت ترکیه به نساجی اختصاص دارد بنابر این این صنعت نیز می تواند برای تجارت با ترکیه بسیار مناسب باشد.

در ضمن اگر شما به دنبال گرفتن اقامت ترکیه هستید هم می توانید با تجارت و سرمایه گذاری در ترکیه به اقامت ترکیه نیز برسید. اگر این قصد را دارید توضیحات کاملی در مقاله اقامت ترکیه برای شما داده شده است و می توانید از آن استفاده کنید

اگر هر کجا ابهام داشتید و یا نیاز به مشاوره برای شروع تجارت با ترکیه ، و یا شرایط شروع تجارت داشتید می توانید با مشاوران حرفه ای تراست گلوبال تماس بگیرید و از مشاوره رایگان وکلای مجرب ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: