شرایط و ضوابط افتتاح حساب بانکی در ترکیه

قبل تر در مقالاتی دیگر در مورد افتتاح حساب ارزی و غیر ارزی در ترکیه را شرح صحبت کرده ایم اما در این مقاله می خواهیم دقیق تر بپردازیم به این موضوع که شرایط و ضوابط افتتاح حساب بانکی در ترکیه چگونه است ؟ آیا ایرانیان محدودیتی در افتتاح حساب بانکی در ترکیه دارند ؟ تحریم ها چقدر تاثیر گذار هستند در تراکنش های مالی ؟ در کدام بانک ترکیه حساب باز کنیم ؟ امید است بعد از مطالعه دقیق این مقاله بتوانید به نتیجه ای مطلوب در این زمینه برسید.

چرا افتتاح حساب بانکی در ترکیه ؟

اولین قدم در هر چیزی دانستن چرایی آن است و قدم دوم چگونگی امر است، افتتاح حساب در ترکیه هم از این امر مستثنی نیست و لازم است قبل از دانستن شرایط و ضوابط افتتاح حساب بانکی در ترکیه جواب این سوال را بدانید.

  • اگر شما به ترکیه مهاجرت کرده اید و یا به این کشور مکررا در حال سفر هستید قطعا لازم است حساب بانکی در ترکیه داشته باشید تا تبادلات مالی خود را تا حد بالایی آسان کنید.
  • اگر شما قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارید باید بدانید که یکی از ملزومات این کار داشتن حساب بانکی در ترکیه است.
  • اگر شما صاحب شرکتی هستید که نیاز دارد تبادلات ارزی با کشور های خارجی داشته باشد کشور ترکیه از بهترین کشور هایی هست که می شود به این هدف دست یافت چرا که باید دانست ترکیه از جمله کشور هایی است که معاف از تحریم های مالی آمریکا می باشد.

اولین قدم در داشتن حساب بانکی در ترکیه چیست ؟

شما برای اینکه بتوانید در ترکیه دست به هر کاری و عملی از جمله افتتاح حساب بانکی در ترکیه بزنید نیاز است که شما یک شماره مالیاتی داشته باشید، البته چیزی به همین نام هم در ایران وجود دارد اما خیلی متفاوت از آن است! در کشور ترکیه این شماره مالیاتی از ملزومات برای داشتن برای هر گونه فعالیت تجاری (حتی خرید خانه در ترکیه) می باشد. که در ترکیه به نام ورگینو نو ماراسی شناخته می شود.

چگونه شماره مالیاتی برای داشتن حساب بانکی در ترکیه بگیریم ؟

برای اینکار به اداره مالیاتی ترکیه در محدوده خود بروید که نام این اداره در زبان ترکی “ورگی” است و شما با یک جستجو در گوگل به راحتی می توانید نزدیک ترین آن را به محل اقامت خود پیدا کنید. بعد از مراجعه به اداره ی مربوطه و نشان دادن پاسپورت تان، به شما یک برگه ی A5 تحویل داده خواهد شد که باید آن را پر کنید. موارد خواسته شده در این برگه شامل نام و نام خانوادگی شخص متقاضی و پدر و مادر او، شماره تلفنی که در ترکیه استفاده می کنید و یک آدرس است. نکته ای که باید بدانید این است که آدرسی که در این فرم می نویسند اهمیت ندارد که آدرس کجا است؛ می توانید آدرس هتل مورد اقامت تان را بنویسید. در ادامه بعد از تکمیل این برگه و امضا کردن آن، آن را تحویل می دهید و پس از انتظار مدت زمانی حدود ۵ دقیقه، شماره ی مالیاتی خود را دریافت خواهید کرد. اطلاعات مالیاتی شما بر روی یک برگه ی A5 ثبت و به شما تحویل داده شده که باید آن را همیشه نگهداری نمایید.

در کدام بانک های ترکیه می شود حساب بانکی داشت ؟

در حال حاضر موسسه حقوقی و تجاری تراست گلوبال مفتخر است که اعلام کند توانایی این را دارد برای ایرانیان عزیز در سه بانک ترکیه اقدام افتتاح حساب بانکی در ترکیه کند، چرا که همچین امکانی در حال حاضر فقط در اختیار موسسه ما می باشد.

  1. زراعت بانک : یک بانک دولتی جمهوری ترکیه است که شما می توانید در حساب باز کنید و همچین سپرده یکساله داشته باشید بدین صورت که شما با گذاشتن 100 هزار لیر در یک ماه می توانید 1500 تا 1700 لیر از این بانک دریافت کنید اما باید در نظر داشته باشید معدل حساب شما نباید کمتر 100 هزار لیر شود.
  2. ایش بانک : بزرگترین بانک ترکیه است و شما می توانید با اخذ اقامت توریستی ترکیه اقدام به افتتاح حساب بانکی در این بانک کنید.
  3. گارانتی بانک : از بانک های بین المللی ترکیه محسوب می شود که شما در این بانک تنها می توانید حساب حقوقی (برای شرکت تان) داشته باشید.

مسئله اصلی در مورد افتتاح حساب بانکی در ترکیه

اولین شرط جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه داشتن اقامت این کشور است. بدین منظور باید کارت اقامت خود جهت افتتاح حساب ارائه دهید. این اقامت در همه ی زمینه ها منظور است و این بدان معنی است که چه اقامت تحصیلی داشته باشید چه اقامت کاری، چه اقامت دائم، می توانید در این کشور حساب بانکی باز کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. بنابراین اگر به صورتی توریستی و اقامت سه ماهه بدون ویزا، وارد خاک این کشور شده اید، اول باید به دنبال دریافت اقامت خود باشید. لازم به ذکر است که در بانک های ترکیه، ماهیانه مبلغی از حساب شما به عنوان هزینه ی نگهداری از پول های تان، کسر خواهد شد. جهت جلوگیری از این امر باید حساب تان در گردش باشد و در کم ترین حالت، قبض های خود را از این طریق پرداخت کنید. سیستم بانکداری آنلاین نیز به شما امکان کنترل حساب تان را می دهد. از این مورد غافل نشوید و از مزایای آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب: